Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-11-02, 15:49
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 350
Standard Kamera och security

När jag flög hem från Aten i söndags fick jag som vanligt visa min laptop. En nyhet var att jag var tvungen att visa min kamera och skruva bort objektivet, och ta bort objektivskyddet. Den "nakna" kameran studerades noga. Någon som varit med om det? Är det en ny regel? Om det är så kommer det ta ännu längre tid att passera securityn eftersom alltfler reser med stora kameror. (De brydde sig inte om småkameror).
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-11-02, 16:18
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 710
Standard Sv: Kamera och security

Ja, det är väl det här nya terrorhoten från Jemen som orsakar detta. Skulle tro att säkerheten skruvas upp lite här och var och speciellet, när det flygs till staterna

/Netwolf
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-11-02, 18:33
Toms avatar
Tom Tom är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Vinslöv
Inlägg: 931
Standard Sv: Kamera och security

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Ja, det är väl det här nya terrorhoten från Jemen som orsakar detta. Skulle tro att säkerheten skruvas upp lite här och var och speciellet, när det flygs till staterna

/Netwolf
Nja....det stämmer nog inte , vi var med om samma procedur i Aten den 23/6 .
Objektivet kan man ej skruva av , men mannen i säkerhetskontrollen satte ögat 10 cm invid objektivet och spanade in. Synd bara att man inte ställt in kameran på självutlösning.... !!!
/ Tom
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-11-02, 19:55
anoula
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Kamera och security

Schysst stekarbild du fått upp Janne .
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-11-02, 20:00
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Kamera och security

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
När jag flög hem från Aten i söndags fick jag som vanligt visa min laptop. En nyhet var att jag var tvungen att visa min kamera och skruva bort objektivet, och ta bort objektivskyddet. Den "nakna" kameran studerades noga. Någon som varit med om det? Är det en ny regel? Om det är så kommer det ta ännu längre tid att passera securityn eftersom alltfler reser med stora kameror. (De brydde sig inte om småkameror).
Vi har også sett at de med store kamera har måttet vise og delvis "demontere" dem i sikkerhetskontrollen
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-11-10, 21:02
Stephan Stephan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Inlägg: 138
Standard Sv: Kamera och security

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
När jag flög hem från Aten i söndags fick jag som vanligt visa min laptop. En nyhet var att jag var tvungen att visa min kamera och skruva bort objektivet, och ta bort objektivskyddet. Den "nakna" kameran studerades noga. Någon som varit med om det?
Ja, jeg opplevde det samme for noen dager siden ved hjemreise fra Venizelos (Athen). Jeg ble bedt om å ta av objektivet, og han holdt det opp mot lyset og så gjennom det. Han så også inn i kamerahuset, og ekstra objektiv jeg hadde i håndbagasjen ble undersøkt manuelt.

Stephan
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-11-11, 11:53
anneli56s avatar
anneli56 anneli56 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: vounaria/Peloponnesos
Inlägg: 1 150
Standard Sv: Kamera och security

Samma hände mig i måndags när jag flög från Athen. hade Med mig 2 olika objektiver och fick visa upp alla samt ta av skyddet på dom .Noga studerades dom och vändes upp och ner, tänk om dom tappar en??? Behövde dock inte skruva av objektivet på kameran tack och lov, jag hatar att behöva göra det i brådskan och när det blir stressigt.
Det är stressigt att gå genom säkerhetskontrollen, ta av dig bältet, stövlarna,visa upp laptopen, kameran+alla objektiver ... vad kommer näst?
Och sen plocka tillbaka allt när bandet bara rullar,rullar och kön växer
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-11-11, 15:37
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 350
Standard Sv: Kamera och security

Citat:
Ursprungligen postat av anneli56 Visa inlägg
vad kommer näst?
Röntga tänderna kanske?
Svara med citat
  #9  
Gammal 2010-11-11, 15:59
MickeKöpings avatar
MickeKöping MickeKöping är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Köping
Inlägg: 1 118
Standard Sv: Kamera och security

Jag fick plocka fram systemkameran efter att dom frågade om jag hade en kamera i väskan. Visst sa jag och plockade först fram den lilla kompaktkameran. BIG CAMERA sa säkerhetsvakten och stirrade illa.
Han tittade och undrade om systemkameran var en riktig kamera. Sen satte dom ett streck på en lista för dom räknar visst hur många kameror som smugglas ut via Atens flygplats

Detta var i somras 19:e juli 2010.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT