Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-08-13, 14:33
LaRose LaRose är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 753
Standard Sv: Förvirrad, förvånad, förtvivlad

Javisst, Malina! Vem kunde ana detta? Det räcker ju att veta att de finns där. Nu bådar allting gott...
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-08-13, 14:44
UllaCs avatar
UllaC UllaC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 362
Standard Sv: Förvirrad, förvånad, förtvivlad

Pension Titika är väldigt bra. Vi bodde där förra året. Rummen är rena och fräscha och Titika själv är underbart vänlig. När vi sedan skulle åka vidare till Egiali och bo där så rekommenderade Titika en släkting som hade ett fint pensionat där.
Ulla
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-08-13, 14:57
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Förvirrad, förvånad, förtvivlad

Intet ont om Eleni Rooms. Nu var det ju sådär fem- sex år sedan vi senast tog oss härbärge därstädes. Havsutsikten är formidabel. Rummen nu. De var tämligen trånga och köksavdelningen består av ett kylskåp som väsnas något så rent okristligt. Ovanpå kylskåpet huserar en liten gasolbrännare samt ett par fat och koppar samt bestick. En kastrull att koka vatten i därtill.

Så är ju prisbilden på Eleni betydligt högre än standarden motiverar. Detta mera troligt beroende på ställets popularitet .

Arne
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-08-13, 15:31
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: kristinehamn
Inlägg: 1 131
Standard Sv: Förvirrad, förvånad, förtvivlad

bodde på Titika för några år sedan. Jättebra, hon och hennes man är mycket fina. Vi bodde i den stora lägenheten i stora huset vid ingången. En läcker gammal våning med stor altan, farbror som bor på botten är gammmal sjökapten, nån släkt till Titika. ville gärna byta några ord när man gick förbi. Mycket god frukost. Åh, vilken längtan jag nu fick till Amorgos.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-08-13, 15:38
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Förvirrad, förvånad, förtvivlad

Citat:
Ursprungligen postat av ramses Visa inlägg
bodde på Titika för några år sedan. Jättebra, hon och hennes man är mycket fina. Vi bodde i den stora lägenheten i stora huset vid ingången. En läcker gammal våning med stor altan, farbror som bor på botten är gammmal sjökapten, nån släkt till Titika. ville gärna byta några ord när man gick förbi. Mycket god frukost. Åh, vilken längtan jag nu fick till Amorgos.
I den lägenheten har vi också bott flera gånger! Häftigt 30-talsstuk och en osannolikt underbar inredning!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2013-08-13, 15:35
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Borås
Inlägg: 1 016
Standard Sv: Förvirrad, förvånad, förtvivlad

Beroende på var man bor hos Eleni kan det också vara rätt rejäla trappor att bestiga om jag minns rätt.
Vid den tiden på året ni åker finns egentligen inget behov att förboka. Vill ni kan ni välja nått som passar er när ni kommer dit.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2013-08-14, 21:02
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Förvirrad, förvånad, förtvivlad

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg

Så är ju prisbilden på Eleni betydligt högre än standarden motiverar. Detta mera troligt beroende på ställets popularitet .

Arne
Detta kallas KALIMERAEFFEKT Arne!
Många ställen tjänar på denna och det är dem väl unt
Några exempel är väl Haris i Paleochora och Annas påTilos?

Men på Annas bor jag så gärna igen bara för soluppgångarna!

Lissi
Svara med citat
  #8  
Gammal 2013-08-14, 21:36
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: kristinehamn
Inlägg: 1 131
Standard Sv: Förvirrad, förvånad, förtvivlad

Vad roligt att läsa detta. Ni kommer säkert att få det mycket bra.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2013-08-14, 22:01
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Förvirrad, förvånad, förtvivlad

Kul och fint också Ramses att läsa din berättelse!
Svara med citat
  #10  
Gammal 2013-08-14, 22:33
LaRose LaRose är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 753
Standard Sv: Förvirrad, förvånad, förtvivlad

Ja visst är det roligt, ramses? Och härligt att du är med och bidrar!
Svara med citat
  #11  
Gammal 2013-08-14, 22:41
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Förvirrad, förvånad, förtvivlad

Underbart! Lycka till och vi hörs självklart!
Svara med citat
  #12  
Gammal 2013-08-15, 20:07
LaRose LaRose är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 753
Standard Sv: Förvirrad, förvånad, förtvivlad

Hej igen!

Nu är det bokat i den magiska lägenheten på Titika, 1 - 16 oktober! Hemresan från Aten kommer att sig tilldraga lördagen den 19:e. Vi håller det öppet så länge med Titika, om vi ska vara kvar tills dess eller ta båten den 16:e och våga oss på turism i Aten de sista dagarna. Så jag återuppväcker frågan om "billigt men bra" boende i centrala Aten?

Jag hittade biljetter t o r ARN/Aten för 2.800:- exkl bagage och någon summa på 149:- som kom flygandes där på notan. För båda oss, alltså. Direktflyg! Det blev den där jobbiga resan 06.40 från Arlanda och båten från Pireus samma dag kl 17.30. Inget annat funkade bättre. Hem sedan den 19:e på lördagen, flyger vi kl 21.15, också direkt. Har ordnat skjuts till och från Arlanda båda nätterna, då det sig visade att inga tåg gingo. Har skrivit till Blue Star och frågat vad "business class" innebär, men har inte fått svar. Det är ju lite dyrare än flying seaten, så förmodligen något mer horisontellt? Frågade även om priset på "cabins for disabled", då jag befarar att jag kommer att vara tämligen just "disabled" redan vid tidpunkten för avgång. Ska bli spännande att höra. Att ta reda på saker är roligt, nu är jag igång! Nån som behöver hjälp? (Hittar inte smileysarna)
Svara med citat
  #13  
Gammal 2013-08-15, 21:14
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Förvirrad, förvånad, förtvivlad

Tror business class på blue star bare et et avlukket område på fergen hvor det er færre folk og dermed stillere. Mener det er litt forskjell fra ferge til ferge... litt sofaer og stoler som man kan sitte i og ellers flygstoler... omtrent de samme som på økonomiclass... Tenker at det alikevel er så lite turister når dere reiser at det ikke er verd å betale noe ekstra for business class.
Tror forresten man kan oppgradere på båten om man ikke er tilfreds .
Svara med citat
  #14  
Gammal 2013-08-15, 21:43
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Förvirrad, förvånad, förtvivlad

O,så glad jag är att allt har fungerat!
Det vore SÅ roligt om du kunde berätta hur ni upplever Amorgos,Titika och allt annat.
Svara med citat
  #15  
Gammal 2013-08-15, 22:12
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 677
Standard Sv: Förvirrad, förvånad, förtvivlad

LaRose - varför inte boka ett boende på Arlanda natten innan ni åker. Det kan ju vara värt det att få sova ordentligt i en säng i stället för att resa även den natten. Det finns både "cabiner" på Rest and Fly inne på flygplatsen, men också flera hotell i närheten som erbjuder gratis transfer till och från flygplatsen.
Svara med citat
  #16  
Gammal 2013-08-15, 22:23
LaRose LaRose är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 753
Standard Sv: Förvirrad, förvånad, förtvivlad

Hej Maria!
Jag hade faktiskt den tanken idag, men sen glömdes den bort när min väninna hade ordnat välvillig skjuts. Jag ska ta och kolla upp det. Tack för att du skrev ner idén!
Svara med citat
  #17  
Gammal 2013-08-15, 22:43
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Förvirrad, förvånad, förtvivlad

Jag tror att Birgitta och Arne vet allt om "rest and fly".
Svara med citat
  #18  
Gammal 2013-08-16, 06:43
emma emma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 436
Standard Re: Förvirrad, förvånad, förtvivlad

nämen LaRose... jag vill också höra om din resa nu när jag följt planeringen!!
Det är så härligt att läsa om all hjälp och tips du fått! Kalimera är fantastiskt! Hoppas ni får en härlig semester!
/Emma
Svara med citat
  #19  
Gammal 2013-08-16, 17:35
LaRose LaRose är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 753
Standard Sv: Re: Förvirrad, förvånad, förtvivlad

Emma, hej! Roligt att du följer mina öden och äventyr. Nånting kommer du nog att få läsa även efter resan
Svara med citat
  #20  
Gammal 2013-08-16, 17:51
LaRose LaRose är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 753
Standard Sv: Re: Förvirrad, förvånad, förtvivlad

Oj oj oj... hör här; vi ska betala 50 euro per dygn på Titika. Jag hade skrivit även till Eleni Rooms och frågat om en lägenhet för två. Fick svar nu, att det finns en ledig "at the beach" den perioden, för 40 euro... Hej och hå! Vi ska förmodligen stanna i nästan 3 veckor, så det blir ju lite skillnad. Men inte har jag hjärta att ändra mig på Titika... Vågar inte berätta detta för min väninna, som har det ännu sämre ställt än jag!
Vad tror ni att Maria på Eleni's menar med "at the beach"? Att hela stället ligger vid vattnet eller menar hon den där mindre byggnaden till vänster på bilder av stället?
Vad jag önskar nu, är att så många som möjligt här utbrister att det säkert är därnere hon menar och att det är ett riktigt dåligt boende, för alla (på hela Amorgos) måste gå förbi utanför dörren och det är ett jäkla liv precis, just där.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT