Kalimera Grekland Santorini.

Vindruvor och åsnor på Santorini

Gissa om vi sov gott denna natt. Vilken lyx att ha tre rum och kök, och en säng som är skön! Frukosten åt vi hemma. Mest rester eftersom vi bodde långt från närmsta affär och ännu inte hade något transportmedel.

Efter frukost gick vi ner till Honeymoon Beach Hotel i Perivolos. Vi blir lika glada varje gång vi ser den hjärtformade poolen. Vi gifte oss här för några år sedan.

Den hjärtformade swimmingpoolen på Honeymoon Beach Hotel. Perivolos. Santorini.

Här gifte vi oss för några år sedan. Läs mer om det här.

Vi åt lunch på Honeymoon och gick sedan till Perissa där vi hyrde varsin cykel hos Markos. Sedan cyklade vi långsamt hem till Emborio. Färden gick genom vinodlingar. Den vanligaste druvan på Santorini heter Assyrtiko, en druva som ger ett vitt vin med hög syra och en elegant och frisk smak. Finns att köpa hemma i Sverige och är jättegott.

Vinodlingar i Perivolos på Santorini.

Vinodlingar i Perivolos.

Eftersom vi känner ägarna till en del odlingar plockade vi med oss lite vindruvor. Vi hade några vänner där vi bodde som vi trodde skulle uppskatta att få mumsa på friska druvor.

Åsnor på Santorini.

Som vi misstänkte föll vindruvorna i god jord.

På kvällen åt vi middag på Honeymoon. Sedan lärde Paris oss att spela tavli, eller backgammon som vi säger på svenska. Det var ganska svårt att hänga med, men efter några spel gick det bättre. Sen cyklade vi hem i den svarta natten. Skitjobbigt om ni frågar mig.

Tavli på Santorini.

Att avsluta kvällen med ett parti tavli är inte dumt. Även när man som jag är nybörjare.

« Föregående dagStartsidan | Nästa dag »