Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Kafé Kalimera (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=52)
-   -   Eurovision-vad tror ni? (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=14641)

litentuva 2008-05-24 17:17

Sv: Eurovision-vad tror ni?

Citat:

Ursprungligen postat av Siri A (Inlägg 130642)
Jag tror Charlotte kommer topp 5, men att vinna blir nog lite svårt. Ukraina vägrar jag ens titta på. Härmning av Sveriges bidrag. Varför ha en i stort sett likadan klänning, samma stil osv... :confused: :mad:

Och de kläderna hade hon inte i den nationella tävlingen, bara råkade komma med de kläderna till semifinalen eller:confused:? En slump, knappast...

Lissi 2008-05-24 17:58

Citat:

Ursprungligen postat av Siri A (Inlägg 130642)
Ukraina vägrar jag ens titta på. Härmning av Sveriges bidrag. Varför ha en i stort sett likadan klänning, samma stil osv... :confused: :mad:

Vem härmar vem????:D:confused: Vet vi det???

Lissi - som gillar Norges bäst följt av Frankrike och England...Men Frankrike vinner!!..eller Grekland????Ang_elx

Siri A 2008-05-24 18:10

Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 130647)

Kanske inte. Fast Charlotte mutad med spa-prudukter, och sen "storgräl" idag på Expressens löpsida..... :rolleyes: ;) Vad tror man!?

Men du har rätt, vad vet vi egentligen....

Lissi 2008-05-24 18:13

Citat:

Ursprungligen postat av Siri A (Inlägg 130651)
Men du har rätt, vad vet vi egentligen....

..och vad bryr vi oss EGENTLIGEN ?..med tanke på hur det ser ut i världen!:mad:

Agda 2008-05-24 18:23

På TV tror (gissar)de att Ukraina även kommer att ha glittermick, men det vore väl lite väl uppenbar härmeri,eller?

Outi 2008-05-24 18:30

Jag tycker Charlotte Perellis framförande av låten är stelt, låten är dock ganska bra jämfört med de andra bidragen...vilka katastrof till bidrag!

Jag håller på Finland, förstås :)

Outi

litentuva 2008-05-24 19:16

Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 130647)

Lissi - som gillar Norges bäst följt av Frankrike och England...Men Frankrike vinner!!..eller Grekland????Ang_elx

Inte vet man vem som härmar vem, Ukraina kanske tycker att Charlotte är värsta "Copy-Caten" men m tanke på att Charlotte har samma kläder som i den svenska uttagningen och Ukraina har det inte kan man ju dra en och annan slutsats, eller i alla fall roa sig med att spekulera. Känns kanske bättre om Ukraina vinner, att skylla på att det bara beror på att hon copat Charlotte istället för att erkänna att låten är bra. Dock tror jag inte att finalen står och faller på om Charlotte och Ukraina har samma kläder, snarare på hur grannländerna håller varandra om ryggen. Heja Norge, Danmark Finland Island;)!
By the way; Ukraina hinner ju låna Charlottes "dildomic" då det är 3 bidrag emellan, så slipper hon införskaffa en självflabb_flab! Har hon lite humor bör hon ha en likadan mic bara för att ge alla konspiratörer lite vatten på kranen!

Trevlig schlager!:D

Dezzo 2008-05-24 19:19

jag tror att Ukraina, Armenien eller Grekland vinner

anoula 2008-05-24 19:20

Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 130595)
Jag gillar Frankrikes låt om jag bara HÖR den, inte tittar;)

Haha, men kom igen, han är ju döläcker!

Siri A 2008-05-24 20:38

Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 130652)

Precis! Jag tycker att allt blivit lite upphåsat de senaste åren. Jag tycker ca 5 av 25 bidrag varje år överhuvudtaget är värda att lyssna på, kanske beror det på min musikaliska bakgrund och mitt musikintresse, eller så är det bara jag som tycket det är tråkigt. Just nu sitter jag i alla fall och roar mig med Kalimera istället. Mycket roligare!! :D

Sen tycker jag att det inte är lika kul när alltid bidrag från "öst" vinner...(När senast vann ett bidrag från "väst"!? :o) År 2000 vann Portugal tror jag, sen är minnet tomt. Tappade väl intresset nångång efter det. :(

Siri A 2008-05-24 20:44

Citat:

Ursprungligen postat av Siri A (Inlägg 130673)
(När senast vann ett bidrag från "väst"!? :o) År 2000 vann Portugal tror jag, sen är minnet tomt.

Ops... Finland vann ju för nåt år sen, kom jag på. Ang_elx

Marco 2008-05-24 22:11

Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 130652)

Kan bara hålla med dig, finns ingen värre "underhållning"! Är nog en av få som i stället föredrog att se på Romas revansch på Inter. Forza Romaaa!

/Marco

Netwolf 2008-05-24 23:21

Synd för Grekland. De hade ju bästa låten helt klart. Själv hade jag lastat in en del på Grekland __D

Jaja, det går fler tåg.

/Netwolf

Nicka 2008-05-24 23:45

Fast det kanske var bra att Grekland inte vann. Sist som de gjorde det, vann de ju fotbolls-EM också.:eek::D

nickabye_bye

twiggy 2008-05-25 00:17

:)Det bästa med den här melodifestivalen var när Björn Gustavsson delade ut poängen för Sverige. Twiggyflabb_flab

Kastas 2008-05-25 05:58

Skönt att det är över klapp_klapklapp_klapklapp_klap

nekjam 2008-05-25 07:03

Men det finns ju fler kanaler att titta på, för dom som störs!!! Jag blir så trött, Själv gillar jag eurovisionsfestivalen.
Men det är som vanligt nu ska allt analyseras och kan tänka mig vad kvällstidningarna ska åbäka sig.
Nej titta på nåt annat om ni inte vill se. Jag gillar inte sport men inte har jag nån negativ åsikt om sporten för det. Man kan ju gå in på Kalimera.:D

Kastas 2008-05-25 07:33

Citat:

Ursprungligen postat av nekjam (Inlägg 130691)
Men det finns ju fler kanaler att titta på, för dom som störs!!! Jag blir så trött, Själv gillar jag eurovisionsfestivalen.
Men det är som vanligt nu ska allt analyseras och kan tänka mig vad kvällstidningarna ska åbäka sig.
Nej titta på nåt annat om ni inte vill se. Jag gillar inte sport men inte har jag nån negativ åsikt om sporten för det. Man kan ju gå in på Kalimera.:D

Stör mig inte på det .Tycker lite synd bara att det håsas upp så enormbye_bye Ja Kalimera är en utmärkt sida att fly undan till:)

Agda 2008-05-25 07:59

Citat:

Ursprungligen postat av Kastas (Inlägg 130696)
Tycker lite synd bara att det håsas upp så enormt

Gör inte allting det inför en stor tävling fotbollen,hockeyn m m?

Det gick ju inte så bra, tror att Charlotte är "för gammal".Kanske skulle vi skickat Linda B med doorna Zlatan och Henkeflabb_flab.
Hur som helst så tror jag både ledningen för Melodifestivalen,juryn och svenska folket (när de röstar fram vårt bidrag) måste tänka om lite om vi nu vill vinna denna tävling igen. Måste nog till ett ungt energiknippe med glimten i ögat och mycket hungrig på framgång!Vi får nog lämna de redan etablerade stjärnorna utanför denna tävling i framtiden,eller:confused:

Kastas 2008-05-25 10:24

Citat:

Ursprungligen postat av Agda (Inlägg 130699)
Gör inte allting det inför en stor tävling fotbollen,hockeyn m m?

Det gick ju inte så bra, tror att Charlotte är "för gammal".Kanske skulle vi skickat Linda B med doorna Zlatan och Henkeflabb_flab.
Hur som helst så tror jag både ledningen för Melodifestivalen,juryn och svenska folket (när de röstar fram vårt bidrag) måste tänka om lite om vi nu vill vinna denna tävling igen. Måste nog till ett ungt energiknippe med glimten i ögat och mycket hungrig på framgång!Vi får nog lämna de redan etablerade stjärnorna utanför denna tävling i framtiden,eller:confused:

Mmmm jo kan nog vare en bra ide.Tror för min del att det blir väldigt svårt att rå på det enormt eniga östblocket:confused:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:33.