Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Kafé Kalimera (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=52)
-   -   Svensk fotboll (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=15749)

rebase 2008-07-23 10:07

Sv: Svensk fotboll

Stockholm. Jag hoppas Du gjort ditt uttalande om DIF o AIK med glimten i ögat o lite ironi, annars är det ju just sådana uttalande som gör att det är extra skönt att "tvåla" till just DIF o AIK.;)

martinifk 2008-07-23 10:25

Citat:

Ursprungligen postat av rebase (Inlägg 139797)
Stockholm. Jag hoppas Du gjort ditt uttalande om DIF o AIK med glimten i ögat o lite ironi, annars är det ju just sådana uttalande som gör att det är extra skönt att "tvåla" till just DIF o AIK.;)

Misstänker att så INTE är fallet av nån anledning dock. ;) Så visst blir det extra skönt att "tvåla" dit de, som vi dessutom iår har gjort mot de båda... flabb_flab Måste kännas bittert. Ang_elx

Frappe 2008-07-23 11:45

Citat:

Ursprungligen postat av martinifk (Inlägg 139800)
Måste kännas bittert. Ang_elx

Ja visst är det bittert AIK AIK AIK flabb_flab

Camilla

Lissi 2008-07-23 19:19

Citat:

Ursprungligen postat av martinifk (Inlägg 139791)
synd att Kalmar vann (orättvist) mot MFF..

..men orättvist är det väl ändå inteAng_elxAng_elx. Även om man inte gillar ett visst lag får man väl i alla fall vara lite objektiv TACK! 3-0 i första halvlek säger ju lite trots allt!

Lissi

Kastas 2008-07-23 21:27

Så ja i kväll gjorde dom sitt jobb.Elfsborg - Norrköping 3-0 Hoppas nu att vi kan enas om att bästa lag må vinna allsvenskan.Vart vi än kommer från i detta avlånga land.bye_bye

Helena S 2008-07-23 21:44

Citat:

Ursprungligen postat av Kastas (Inlägg 139744)
Men Hammarby är ju det bästa S-holmlaget i alla avsenden.

Ha ha! Jag blir glad av det du skrev, det värmer gott i mitt varma Hammarbyhjärta! :) För du har ju såå rätt!!! flabb_flab

Helena S - _B-anana

Kastas 2008-07-27 07:29

Robin Söder gjorde det igen. Ojoj vilken kille 17 år. Gefle- Blåvitt 0-1. Skön läsning för Martinifk där nere i värmen grattis.klapp_klap

Kastas 2008-07-30 22:40

Ett steg närmare Kalmar. Norrköping-Elfsborg 0-1klapp_klap

Lissi 2008-07-30 23:24

Kan någon förklara varför alla har så emot Kalmar?????

Lissi

Helena S 2008-07-31 00:57

Lissi!

Kalmar leder tabellen!!! Alla strävar upp mot Kalmars topplacering! Jag tror inte att någon har något emot Kalmar egentligen.. Däremot för att det gått (observera tempus!) så bra för dem! Så man är avundsjuk, om inte annat!

Men det är många matcher kvar! :rolleyes:

Helena S - hejar på Bajen flabb_flab å har en dryg vecka kvar till Grekland klapp_klap

Zappa 2008-07-31 08:25

Citat:

Ursprungligen postat av Helena S (Inlägg 140809)
Lissi!

Kalmar leder tabellen!!! Alla strävar upp mot Kalmars topplacering! Jag tror inte att någon har något emot Kalmar egentligen.

Precis! Jag har inte heller något emot Kalmar, men håller på Helsingborg och då är det ju helt plötsligt bara 4 poäng upp, och fullt möjligt att nå toppen (huh, tror knappt jag sa det högt ;)).

bye_bye Sven

Kastas 2008-07-31 09:21

Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 140805)
Kan någon förklara varför alla har så emot Kalmar?????

Lissi

Har inget mot Kalmar .Läs min blogg så får du se.Från oktober 2007. Må bästa lag vinnabye_bye

Lissi 2008-07-31 10:30

Citat:

Ursprungligen postat av Zappa (Inlägg 140820)
....men håller på Helsingborg
bye_bye Sven

..och om nu inte Kalmar vinner, (vilket jag knappt själv tror längre sen Santin slutade och med ett så försämrat försvarsspel i de sista matcherna dessutom), så hoppas jag också att det i så fall är Helsingborg som gör det!;)

Lissi

Zappa 2008-07-31 19:59

Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 140846)
..så hoppas jag också att det i så fall är Helsingborg som gör det!;)

Lissi

Ååh, tackar allra ödmjukast för detta lilla "förtäckta" stöd...
:D Sven

rebase 2008-08-02 11:52

Om nu inte "blåvitt" tar hem det så vore det verkligen roligt om Kalmar lyckades, dom var ju så nära förra året. Med tanke på deras spelarförluster tror jag tyvärr det blir svårt. Elfsborg är väl det hetaste laget just nu. Det finns väl bara ett par lag jag INTE hoppas skall vinna serien(gissa vilka)flabb_flab

Kastas 2008-08-02 16:12

Citat:

Ursprungligen postat av rebase (Inlägg 141065)
Om nu inte "blåvitt" tar hem det så vore det verkligen roligt om Kalmar lyckades, dom var ju så nära förra året. Med tanke på deras spelarförluster tror jag tyvärr det blir svårt. Elfsborg är väl det hetaste laget just nu. Det finns väl bara ett par lag jag INTE hoppas skall vinna serien(gissa vilka)flabb_flab

08bye_bye

rebase 2008-08-04 14:11

Så e d:)Ursäkta mig Kastas men idag tror jag det är makrillväder i Borås:D

Tobbe S 2008-08-04 15:01

Idag avgörs allsvenskan.
Elfsborg slår GAIS med 2-0, samtidigt som Kalmar får stryk av AIK med 2-1. Kalmar har tyvärr gjort sitt i årets allsvenska, efter försäljningen av Santin, och får satsa vidare inför nästa säsong.
Elfsborg går nu upp i serieledning som de håller serien ut
_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana

Kastas 2008-08-04 16:05

Citat:

Ursprungligen postat av rebase (Inlägg 141301)
Så e d:)Ursäkta mig Kastas men idag tror jag det är makrillväder i Borås:D

flabb_flab Jasså regnar det makrillar???flabb_flab

Kastas 2008-08-04 16:08

Ja du Tobbe hoppas du har så jäkla rätt klapp_klap

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:32.