Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Rethymnonkusten (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=86)
-   -   3 dagar!!! (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=24616)

Yanna 2010-08-10 16:49

Sv: 3 dagar!!!

Citat:

Ursprungligen postat av Enigma (Inlägg 216984)
Och då inte bara den här flygresan utan också Arvid Nordquist Classic Franskrost kaffe anländer på Kreta. Kanske en plastburk med stora och fina färska blåbär (som du kanske saknar?) också når Rethymnon? Vem vet vilka goda svenska läckerheter som landar på Kreta i närmaste tiden. Framtiden visar.:DAng_elxklapp_klap;)

:confused: Vet du nåt som jag inte vet, Enigma?

Yanna - :rolleyes:

Enigma 2010-08-10 16:59

Citat:

Ursprungligen postat av Yanna (Inlägg 216987)
:confused: Vet du nåt som jag inte vet, Enigma?

Yanna - :rolleyes:

Jag kan bara föreställa mig hur man saknar sitt hemlands varor och vill endast inspirera och uppmärksamma godhjärtade Kretabesökare på dina eventuella behov och längtan efter de svenska delikatesserna.:D;)

Jag vet inte mycket men ibland tomten överraskar, inte sant?:D;)

lillabruden 2010-08-10 17:22

den här tomtenissen kommer tyvärr inte med blåbär...men har nu inhandlat rätt sorts kaffe :D

jag räknar att det är 1,5dag kvar...ska ta flyget från Kastrup kl 7 på torsdags morgon _B-anana_B-anana_B-anana

Enigma 2010-08-10 17:31

Citat:

Ursprungligen postat av lillabruden (Inlägg 216995)
den här tomtenissen kommer tyvärr inte med blåbär...men har nu inhandlat rätt sorts kaffe :D

jag räknar att det är 1,5dag kvar...ska ta flyget från Kastrup kl 7 på torsdags morgon _B-anana_B-anana_B-anana

Jag önskar Dig en mycket trevlig vistelse på Kreta och en lycklig resa, lillabruden!

//Enigma som tycker om att göra andra glada_B-anana

Nektaria 2010-08-10 19:50

Härlig resa till oss alla som ska åka snart!
Här blir det Kreta på lördag!!!!_B-anana_B-anana

Lena

Yanna 2010-08-10 23:45

Citat:

Ursprungligen postat av lillabruden (Inlägg 216995)
men har nu inhandlat rätt sorts kaffe :D

_B-anana_B-anana_B-anana

Det gläder mig ofantligt, lillabruden! Hoppas din vistelse här blir ett minne för livet och så mycket att du vill komma tillbaka!

Yanna

lillabruden 2010-08-10 23:46

jag tror faktiskt inte att det blir något annat än lyckat för oss alla!!! :D
Började packa så smått -Kaffet åkte ner först av allt!! haha flabb_flab men mannen som skulle tvättat för 5dgr sedan har fortfarande inte gjort det....vet ju inte vad jag ska packa för kläder :confused:

Ja Enigma, denna världen behöver lyckospridare!! Det man tror är litet kanske är jättestort för en annan klapp_klap Kram på dig!

o kram på er alla!!

Yanna 2010-08-10 23:58

Citat:

Ursprungligen postat av lillabruden (Inlägg 217093)
jag tror faktiskt inte att det blir något annat än lyckat för oss alla!!! :D
Började packa så smått -Kaffet åkte ner först av allt!! haha flabb_flab men mannen som skulle tvättat för 5dgr sedan har fortfarande inte gjort det....vet ju inte vad jag ska packa för kläder :confused:

Ja Enigma, denna världen behöver lyckospridare!! Det man tror är litet kanske är jättestort för en annan klapp_klap Kram på dig!

o kram på er alla!!

Kan det bli annat än lyckat för alla med såna entusiaster (ok vet att det är felstavat)! jag ser fram mot att träffa dig oavsett kaffet! Men jag är ändå så oerhört tacksam för kaffet ska du veta!! Och visst har du rätt, liksom att jag är impad av Enigmas engagemang...det som är litet för somliga är stort för andra!

Kram Yanna

lillabruden 2010-08-11 10:54

20timmar kvar tills planet lyfter!!! Och här regnar det bara.... _B-anana

Yanna, det ska bli kul att träffa dig också!! Det bästa med resor är att man träffar så mycket nya människor!! :o

MonkanS 2010-08-11 20:17

Lyckostar ni som åker ner till Kreta o Rethymno nu. Slippa ifrån ett lite regngrått Sverige ett tag.. :)

Angående det här med blåbär.. jag hade gärna tagit med mig ett par liter stora fina blåbär till Yanna om jag åkt ner nu. Jag plockar för fullt i min egen blåbärsskog på min nyblivna sommarstugetomt. Vi äter färska blåbär var dag med mjölk eller yoghurt.. :rolleyes:;):cool::eek:

//Monica S

Enigma 2010-08-11 20:38

Citat:

Ursprungligen postat av MonkanS (Inlägg 217207)
Angående det här med blåbär.. jag hade gärna tagit med mig ett par liter stora fina blåbär till Yanna om jag åkt ner nu. Jag plockar för fullt i min egen blåbärsskog på min nyblivna sommarstugetomt. Vi äter färska blåbär var dag med mjölk eller yoghurt.. :rolleyes:;):cool::eek:

//Monica S

Din fina hemsida (med skörden från förra året) inspirerade mig att nämna blåbär, Monica. Det fanns så stora och fina blåbär på bilderna. Om ett eller två år ska du ändå till Rethymnon. Då kan du överraska Yanna med dina nyplockade blåbär.:D;)klapp_klap_B-anana

Enigma 2010-08-12 16:14

Har du redan träffat lillabruden, Yanna? Och kanske njutit av kaffet också?;)

Yanna 2010-08-12 16:22

bye_byeHej Enigma!
Hon skickade sms nyss om att hon var framme, jag har inte ens hunnit svara än, så vi har inte bestämt när eller var vi ska träffas än.

Yanna - som äter sill (present fr en annan tjej) o potatis just nu :D

lenamarie1 2010-08-12 17:50

Hej Yanna!
Hoppas att det smakade. Lena

Yanna 2010-08-12 18:00

Citat:

Ursprungligen postat av lenamarie1 (Inlägg 217339)
Hej Yanna!
Hoppas att det smakade. Lena

Lena, jag njööööt! :D

Kram...och tack!

Yanna 2010-08-12 18:24

Nu har jag o lillabruden bestämt "date" på lördag vid 11-tiden, då ska vi gå på marknaden, sen vet man inte vad som händer efter det! ;)

Yanna - som lika gärna kan längta 2 dar till eftersom jag redan längtat 2 mån! :p

MonkanS 2010-08-12 20:08

Det kan jag tänka mig Yanna att du verkligen njöt av ditt svenska kaffe. Smakar säkert ännu godare där nere på Kreta än hemma i Sverige. Om alla som åker ner till Kreta nu tar med sig 1 kg var så kanske du har så att det räcker över vintern.. till nästa resesäsong.. Ang_elx

Citat:

Ursprungligen postat av Yanna (Inlägg 217343)
Lena, jag njööööt! :D

Kram...och tack!

Yanna 2010-08-12 20:26

Citat:

Ursprungligen postat av MonkanS (Inlägg 217372)
Det kan jag tänka mig Yanna att du verkligen njöt av ditt svenska kaffe. Smakar säkert ännu godare där nere på Kreta än hemma i Sverige. Om alla som åker ner till Kreta nu tar med sig 1 kg var så kanske du har så att det räcker över vintern.. till nästa resesäsong.. Ang_elx

MonkanS, det var inte kaffet jag njöt av, det får jag på lördag. Det jag njöt av var inlagd sill som Lenamarie1 hade med sig till mig! :)
Det finns sååå många snälla människor!!
Jag kommer att få besök av 3-4 vänner under september och oktober så kaffe kommer jag att ha länge!
Tack för din omtanke MonkanS! bye_bye

Maggan1 2010-08-12 20:37

:D vad är det första mina ögon ser på kaffeavdelningen idag på affären ? YANNAS KAFFE flabb_flab Vi skall ju "bara" till Platanias så bra att du får bunkrat upp ditt kaffeförråd, jag kommer nämligen tomhänt ..så när som en påse Ahlgrens bilar ;)

//Maggan - knappt 2 dgr kvar

Yanna 2010-08-12 20:46

YANNAS KAFFE!!! Visst låter det grekiskt? :D Skulle säkert funka i affärerna här! Ang_elx
Du behöver säkert din "bilar" själv Maggan, men om du skulle förirra dig hit till Rethymno så kan jag bjuda dig på YANNAS KAFFE på min altan! bye_bye

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:33.