Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Bildgåtor (ej grekiska) (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=89)
-   -   Frågebild 333 - Kikhavn i Danmark (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=27381)

Marianne 2011-06-13 09:54

Sv: Gåte 333

Men då är det Hellebæk. Känner så väl igen huset.:)

kari 2011-06-13 11:20

Citat:

Ursprungligen postat av Marianne (Inlägg 242774)
Men då är det Hellebæk. Känner så väl igen huset.:)

Nei, Marianne, det er ikke Hellebæk heller :)
- jeg tror jeg gir en ledetråd, den er nok ikke nyttig for andre enn deg.
Men om ingen andre har vært på dette lille idylliske stedet, er nok gåten ellers f o r vanskelig :)
Ledetrådsordet er : Rabarbrakompott ;) :D

Marianne 2011-06-13 11:42

Just innan jag läste ordet "rabarberkompott" så kom jag på var det är, just ett av många små idylliska ställen som finns över hela Nordsjälland: Kikhavn mellan Hundested och Melby. Tyvärr, tyvärr så existerar inte längre den charmerande restaurangen/cafeen, där vi fick rabarberkompott och annat gott.

Nej, det är kanske inte så många på Kalimera som har varit i lilla, lilla Kikhavn, men många söta hus finns ju överallt, både Sletten Havn och Hellebæk rekommenderas också för besök, om man är på de kanterna. I Hellebæk finns en trevlig liten kvarn, Hammermølle, där det är trevligt att äta lunch eller dricka kaffe.

Lissi 2011-06-13 12:14

Då får jag glädja mig åt att jag var först på landet i allafall:D:D

Lissi

kari 2011-06-13 14:59

Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 242794)
Då får jag glädja mig åt att jag var först på landet i allafall:D:D Lissi

Ja, Lissi, klapp_klapklapp_klapklapp_klap
- for du var først både på riktig land, og øy klapp_klapklapp_klapklapp_klap
Jeg tok dette bildet først og fremst fordi jeg syntes det var så GRESK bye_bye

kari 2011-06-13 15:01

Citat:

Ursprungligen postat av Marianne (Inlägg 242790)
Just innan jag läste ordet "rabarberkompott" så kom jag på var det är, just ett av många små idylliska ställen som finns över hela Nordsjälland: Kikhavn mellan Hundested och Melby. Tyvärr, tyvärr så existerar inte längre den charmerande restaurangen/cafeen, där vi fick rabarberkompott och annat gott.

Nej, det är kanske inte så många på Kalimera som har varit i lilla, lilla Kikhavn, men många söta hus finns ju överallt, både Sletten Havn och Hellebæk rekommenderas också för besök, om man är på de kanterna. I Hellebæk finns en trevlig liten kvarn, Hammermølle, där det är trevligt att äta lunch eller dricka kaffe.

:D - Marianne klapp_klap- visst var det Kikhavn :D
- jeg gleder meg over alle f i n e små idyller jeg har fått se på Nord Sjælland, TAKK bye_bye

Masse 2011-06-13 22:00

Mitt svar kom För sent och var fel! (Editerat)

:) Mats

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:38.