![]() |
Sv: Gåte 333
Men då är det Hellebæk. Känner så väl igen huset.:)
|
Citat:
- jeg tror jeg gir en ledetråd, den er nok ikke nyttig for andre enn deg. Men om ingen andre har vært på dette lille idylliske stedet, er nok gåten ellers f o r vanskelig :) Ledetrådsordet er : Rabarbrakompott ;) :D |
Just innan jag läste ordet "rabarberkompott" så kom jag på var det är, just ett av många små idylliska ställen som finns över hela Nordsjälland: Kikhavn mellan Hundested och Melby. Tyvärr, tyvärr så existerar inte längre den charmerande restaurangen/cafeen, där vi fick rabarberkompott och annat gott.
Nej, det är kanske inte så många på Kalimera som har varit i lilla, lilla Kikhavn, men många söta hus finns ju överallt, både Sletten Havn och Hellebæk rekommenderas också för besök, om man är på de kanterna. I Hellebæk finns en trevlig liten kvarn, Hammermølle, där det är trevligt att äta lunch eller dricka kaffe. |
Då får jag glädja mig åt att jag var först på landet i allafall:D:D
Lissi |
Citat:
- for du var først både på riktig land, og øy klapp_klapklapp_klapklapp_klap Jeg tok dette bildet først og fremst fordi jeg syntes det var så GRESK bye_bye |
Citat:
- jeg gleder meg over alle f i n e små idyller jeg har fått se på Nord Sjælland, TAKK bye_bye |
Mitt svar kom För sent och var fel! (Editerat)
:) Mats |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:38. |