Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Mat & Dryck (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Mamma Mia! The Party blir taverna i Stockholm (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=38193)

Netwolf 2016-01-20 21:46

Sv: Mamma Mia! The Party blir taverna i Stockholm

Såg att alla fyra abborna var där med. Progress!! Visserligen kom de var för sig, men ändå.

Kalimera 2016-01-21 14:02

Citat:

Ursprungligen postat av Netwolf (Inlägg 380202)
Såg att alla fyra abborna var där med. Progress!! Visserligen kom de var för sig, men ändå.

Men de stod på scenen tillsammans, men de sjöng inte. Men ändå. :)

Malina 2016-01-21 14:05

Alexandra Pascalidou skriver på sin Facebooksida att hennes Mamma är med i produktionen och spelar Mormor/farmor. Kul!

yannis 2016-01-22 04:47

Citat:

Ursprungligen postat av Malina (Inlägg 380250)
Alexandra Pascalidou skriver på sin Facebooksida att hennes Mamma är med i produktionen och spelar Mormor/farmor. Kul!

Hon ser ut som en väldigt UNG grekisk mormor/farmor. Och söt!
Birgitta.

Kalimera 2016-01-22 08:36

Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 380249)
Men de stod på scenen tillsammans, men de sjöng inte.

Nu har nyheten även nått Ekathimerini. :)

Kalimera 2016-01-29 12:28

Det blev en succé, för nu är hela våren slutsåld, och de har släppt biljetter till hösten.

Fajotta 2016-01-30 03:05

Re: Mamma Mia! The Party blir taverna i Stockholm

Jag må svära i kyrkan men har aldrig varit så förtjust i ABBA och blev bjuden på mamma Mia- musikalen. Förutom dekoren var det ju inte något som hade något grekisk touch över huvud taget. Men men. Tyrol behövde en kick i rumpan och om maten och lokalen är grekisk önskar jag alla en fantastisk upplevelse _B-anana

Kajja 2016-03-02 22:02

Förlåt om jag tog tråden men ville inte starta en ny...bara göra ett inlägg,
På grund av Josefin Nilssons tragiska bortgång och nära samarbete med Björn o Benny måse jag bara säga: Lyssna/köp hennes skiva "Shapes"!! Helt underbar och väldigt B&B! Tidlös och visar vilken fantastiskt sångerska hon var! Så glad att jag har kvar den! Gonatt alla bye_bye

RAN 2016-03-17 17:40

Nu har jag varit på Tyrol. Det började med ouzo och slutade med dans flabb_flab En trevlig kväll i gott sällskap. Medryckande ABBA-musik och god mat. Dekoren var grekisk men visst saknades alla de där ljuden (eller oljuden beroende på hur man ser det) och framförallt den där speciella doften av Grekland

RAN bye_bye

Kalimera 2016-03-18 08:56

Citat:

Ursprungligen postat av RAN (Inlägg 384086)
Nu har jag varit på Tyrol. Det började med ouzo och slutade med dans flabb_flab En trevlig kväll i gott sällskap. Medryckande ABBA-musik och god mat. Dekoren var grekisk men visst saknades alla de där ljuden (eller oljuden beroende på hur man ser det) och framförallt den där speciella doften av Grekland

Tack för rapport! Jag hoppas att jag får uppleva en kväll där. Men innan dess blir det några kvällar på taverna i Grekland, med de speciella ljuden. :)

Margaretha 2016-04-25 08:15

I torsdags fick vi lite försmak av Grekland då vi besökte Tyrol och Mamma Mia the party.
God mat och härlig musik och dans. Nu får vi vänta på Greklandsresan.
Margaretha

Margaretha 2016-04-25 08:30

I torsdags fick vi lite försmak av Grekland då vi besökte Tyrol och Mamma Mia the party.
God mat och härlig musik och dans. Nu får vi vänta på Greklandsresan.
Margaretha

Kalimera 2016-04-26 13:35

Citat:

Ursprungligen postat av Margaretha (Inlägg 386555)
I torsdags fick vi lite försmak av Grekland då vi besökte Tyrol och Mamma Mia the party. God mat och härlig musik och dans.

Kul att du också är nöjd. Många verkar vara det, och jag hoppas att jag också kommer dit någon gång. :)

Kalimera 2017-01-10 18:49

Nu ska Mamma Mia! The Party gå på export.

Läs mer här.

Alala 2017-03-21 16:54

Inte har jag ju varit där och mannen från Kreta som nämns är en okänd storhet för mig. Men nyheten om Mamma Mia the party har nu i alla fall nått Kreta. :D

http://www.chaniapost.eu/2017/03/21/...marina-chania/

Där kan man nog ha en kul kväll.

/ Anne :)

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:56.