Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Kafé Kalimera (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=52)
-   -   Kungsfiskare (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=39602)

Lissi 2016-01-23 13:11

Sv: Kungsfiskare

Citat:

Ursprungligen postat av Netwolf (Inlägg 380416)
Den enda kungsfiskare jag sett i verkligheten är denna, men den ser inte som era :confused:

fb_gillaWolfen vad vore forumet utan Dig!!!:D:D:D

Ska vi ha en omröstning om vem som är snyggaste av dessa konstiga fåglar?

Lissi

Kalimera 2016-01-23 14:16

Citat:

Ursprungligen postat av laero (Inlägg 380364)
Hursomhelst grattis till fotot, inte lätt att fånga den rackarn på bild. Oftast ser man den som ett färggnistrande streck när den flyger iväg. En av Sveriges vackraste fåglar.

Ja, det är väl den och sommargylling och sidensvans som är de vackraste, eller i alla fall mest "exotiska". Stjärtmesen kommer inte långt efter. Det måste var den sötaste. Glömde berätta att vi fick ett nytt livskryss samma dag som vi såg kungsfiskaren, och det var brandkronad kungsfågel, inte dum den heller. :)

Citat:

Ursprungligen postat av Mette (Inlägg 380374)
Billedet er slet ikke så snyggt som dit Janne. Ingen zoom på mit kamera :)

Men fin ändå! klapp_klap

Citat:

Ursprungligen postat av anneli56 (Inlägg 380395)
En till Kungsfiskare som jag fångade i Voidokilia (skrev fel förut)

klapp_klap

Citat:

Ursprungligen postat av Netwolf (Inlägg 380416)
Den enda kungsfiskare jag sett i verkligheten är denna, men den ser inte som era

:D

laero 2016-01-25 16:20

Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 380438)
Ja, det är väl den och sommargylling och sidensvans som är de vackraste, eller i alla fall mest "exotiska". Stjärtmesen kommer inte långt efter. Det måste var den sötaste. Glömde berätta att vi fick ett nytt livskryss samma dag som vi såg kungsfiskaren, och det var brandkronad kungsfågel, inte dum den heller. :)

Grattis till Brandkronad, den saknas på min lista.
Det där med vackraste fåglar...det är inte lätt att jämföra. Steglits, Domherre eller Skärfläcka går inte heller av för hackor.
Själv sätter jag nog sommargyllingen-hanen främst, den ha helt rätt färger (Heja Elfsborg:))

Kalimera 2016-01-26 09:02

Citat:

Ursprungligen postat av laero (Inlägg 380597)
Grattis till Brandkronad, den saknas på min lista.
Det där med vackraste fåglar...det är inte lätt att jämföra. Steglits, Domherre eller Skärfläcka går inte heller av för hackor. Själv sätter jag nog sommargyllingen-hanen främst, den ha helt rätt färger (Heja Elfsborg:))

Brandkronad var verkligen kul att se! Du har rätt i steglits, domherre och skärfläcka, de är också väldigt fina. Det finns många. :)

Att du gillar sommargylling förstår jag. flabb_flab

Sommargylling har jag aldrig sett i Sverige, bara i Grekland, på Tilos.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:32.