Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Hej då, nu åker vi (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=64)
-   -   En liten reflektion ... (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=40042)

kari 2016-04-25 21:44

Sv: En liten reflektion ...

Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 386424)

Trevlig resa! bye_bye Hälsa!

Tusen takk, Janne:)

Stella, Kostas og Panagiotis hilser s å m y e tilbake til deg :D

Og, jeg trenger vel ikke si at vi har det som "plommen i egget"_B-anana

Lissi 2016-04-25 21:56

Citat:

Ursprungligen postat av kari (Inlägg 386588)

Og, jeg trenger vel ikke si at vi har det som "plommen i egget"_B-anana

..ja passa på att njuta, för dan efter jag kommer skulle det bli regn enligt yr.no......Är jag förvånad?? :rolleyes:

Lissi

nilam 2016-04-25 22:02

Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 386589)
..ja passa på att njuta, för dan efter jag kommer skulle det bli regn enligt yr.no......Är jag förvånad?? :rolleyes:

Lissi

Vid närmare eftertanke så kanske jag ska vara glad att vi åker om varandra hela tiden och aldrig är på samma ställe samtidigt ;):Dflabb_flab

// Malin

kari 2016-04-25 22:05

Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 386589)

Lissi

Regn..., nei det tror jeg ikke:)
Yr " lovet" regn i dag og, men det har vært sol og fint.... det kom ikke en eneste dråpe fb_gilla

Lissi 2016-04-25 22:30

Citat:

Ursprungligen postat av nilam (Inlägg 386590)
Vid närmare eftertanke så kanske jag ska vara glad att vi åker om varandra hela tiden och aldrig är på samma ställe samtidigt ;):Dflabb_flab

// Malin

Ja jag kommer att få ha hela Grekland för mig själv_B-anana

...fast på Kreta skiner solen nästan jämt...

Lissi

yannis 2016-04-26 05:10

Vi brukar ofta få 8.8 kilo var när vi läser av vågen. Och då har Arne flera kg sladdar med sig. Detta på en 3-veckorsresa. Våra postslitna ryggar klarar det bra att luffa runt med.
Men på hemresan är dom betydligt tyngre. För denna hemresa om 5 dar har vi med oss 3 burkar marmelad, ett kilo Loutros-salt, en flaska melloraki samt honung till blomvattnerskan hemma
Birgitta.

inha 2016-05-17 16:57

Finessen är inte tunnare kläder utan hur du matchar kläder och skor. Om du vill ha ett par shorts, en kjol, ett par byxor och en klänning med dig på resan. Tänk då på att toppen och/eller blusen ska kunna matcha både shortsen, kjolen och byxan. Likadant tänker du med skona, att dessa ska matcha samtliga outfits.

Det du matchar med shortsen hemma, kanske du inte vill ha på dig när du är på resmålet. Då är det bättre att tänka att en överdel ska kunna matchas med flera underdelar.

Maggy 2016-05-17 17:18

Citat:

Ursprungligen postat av inha (Inlägg 387964)
Finessen är inte tunnare kläder utan hur du matchar kläder och skor. Om du vill ha ett par shorts, en kjol, ett par byxor och en klänning med dig på resan. Tänk då på att toppen och/eller blusen ska kunna matcha både shortsen, kjolen och byxan. Likadant tänker du med skona, att dessa ska matcha samtliga outfits.

Det du matchar med shortsen hemma, kanske du inte vill ha på dig när du är på resmålet. Då är det bättre att tänka att en överdel ska kunna matchas med flera underdelar.

flabb_flab Tänker precis som du inha! Med en sådan "basgarderob" kan det se ut som att jag har "nytt" på mig i alla fall två gånger om dagen :rolleyes:

ricky 2016-05-17 19:55

Så här löste jag vikten, min förra resväska som visserligen var något större vägde närmare 7 kilo.
Nya väskan väger 2 kilo (Samsonite lättviktsmaterial).
Dessutom är nya väskan en fröjd att köra, den har fyra hjul och rullar så lätt o fint. För en stroketomte som mig så är det lättare att gå med den resväskan fullpackad än ingen väska alls. Rekommenderas verkligenfb_gilla

Kajja 2016-05-17 20:03

Citat:

Ursprungligen postat av ricky (Inlägg 387972)
Så här löste jag vikten, min förra resväska som visserligen var något större vägde närmare 7 kilo.
Dessutom är nya väskan en fröjd att köra, den har fyra hjul och rullar så lätt o fint. För en stroketomte som mig så är det lättare att gå med den resväskan fullpackad än ingen väska alls. Rekommenderas verkligenfb_gilla

...och kostar chorta? :Dflabb_flabflabb_flab
/Kajja bye_bye

Kalimera 2016-05-18 16:04

Citat:

Ursprungligen postat av ricky (Inlägg 387972)
Dessutom är nya väskan en fröjd att köra, den har fyra hjul och rullar så lätt o fint. För en stroketomte som mig så är det lättare att gå med den resväskan fullpackad än ingen väska alls. Rekommenderas verkligen.

Har också börjat med en sådan efter att ha rest med ryggsäck hela livet. Jag älskar den! klapp_klap

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:30.