Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Resa till Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=22)
-   -   I-landsproblem! (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=42478)

Kajja 2018-10-31 21:54

Sv: I-landsproblem!

Det ska bli så spännande att höra om vad det blir för destination och om det uppfyllde era förväntningar! Önskar er lycka till:)
/ Kajja bye_bye

Carle 2018-11-01 08:40

Jag tog inte med Karpathos som alternativ den 18e.
Finns inga lägenheter med pool i Karpathos stad

Uppfyller inte damernas krav...

Kajja 2018-11-01 11:20

Citat:

Ursprungligen postat av Carle (Inlägg 412888)
Jag tog inte med Karpathos som alternativ den 18e.
Finns inga lägenheter med pool i Karpathos stad

Uppfyller inte damernas krav...

Fast lite innan "mitt i smeten" finns det ju på nära gångavstånd ;) Vi bodde på Romantica och det var kanonfint, lagom stort och med pool. Man passerar Pelagostavernan när man går in till byn och det är ju inte fy skam_B-anana
/ Kajja bye_bye

Carle 2018-11-01 12:45

Apollo reser torsdagar
Funkar inte för "Tjejerna! :-(

MariaJ 2018-11-01 21:30

Sv: Re: I-landsproblem!

Citat:

Ursprungligen postat av Kajja (Inlägg 412882)
Vill inte va motvals men den stranden är inte rolig!!..tycker jag och även de andra 4 som var med när vi var på Karpathos.
/ Kajja bye_bye

Oj, :confused: jag tycker att stranden i Pigadia är helt ok! I alla fall första biten närmast stan och fram till där hotellen börjar. Fin, mjuk sandbotten och lagom långgrund. Längre bort från stan blir det mera sten och klippor i vattnet bitvis.

Jag vet inte om lägenhet/studio var ett av kraven, om inte så borde Electra beach vara ett bra alternativ i Pigadia. Perfekt läge vid stranden, pool, nära centrum och väldigt bra mat i restaurangen. Har inte bott där själv, men vet att hotellet är omtyckt! Tror dessutom att Airtours flyger lördagar.

Maria

sjöborren 2018-11-01 21:48

Tack för alla tips! Nu är det så att fler av ”tjejerna” vill tillbaka till Kreta och Agia Marina. När jag så ringer resebyrån för lite information, får jag veta att det är näst intill fullbokat det datumet. Och då ringer jag i oktober...:rolleyes:

Så vi får se...

Athanasia 2018-11-02 06:45

Ni kan ju kolla Norwegian..och boende via booking:p Transfer för många är lätt att fixa med Suntransfers.com

simetra 2018-11-02 08:36

Hej, nu vet jag ju att det inte är Grekland men har ni varit på Cypern?
Skulle kanske passa in på önskemålen från tjejgänget, dessutom är ni nästintill garanterade fint väder :).

Kalimera 2018-11-02 09:12

Citat:

Ursprungligen postat av sjöborren (Inlägg 412905)
Tack för alla tips! Nu är det så att fler av ”tjejerna” vill tillbaka till Kreta och Agia Marina. När jag så ringer resebyrån för lite information, får jag veta att det är näst intill fullbokat det datumet.

Ni kanske skulle prova någon av turistorterna öster om Chania, som Kalives, Georgioupolis eller Almyrida, som jag la en bild från idag.

Kajja 2018-11-02 09:13

Citat:

Ursprungligen postat av sjöborren (Inlägg 412905)
Tack för alla tips! Nu är det så att fler av ”tjejerna” vill tillbaka till Kreta och Agia Marina. När jag så ringer resebyrån för lite information, får jag veta att det är näst intill fullbokat det datumet. Och då ringer jag i oktober...:rolleyes:Så vi får se...

Kollade runt lite på nätet bland resebolagen och det finns fortfarande platser. Bla.a. på Atrion i Agia Marina som har ett bra läge! Där bodde vi för många år sen.Men det finns fler hotell_B-anana
/ Kajja bye_bye

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:32.