Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Rhodos (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Rhodos v.17 (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=42862)

Athanasia 2019-04-24 06:15

Sv: Rhodos v.17

Ha en fin resabye_bye

Kajja 2019-04-24 06:36

IRSA..Plats 2B!
/ Kajja bye_bye

Kajja 2019-04-25 08:24

Hej på er!
Vi landade igår vid 13-tiden men nu har vi landat mentalt åxå. Värmen slog emot oss med uppåt 25 grader och vid ankomst till windy beach var det inte windy alls.
Hotell Agla har otroligt sköna sängar och frukostbuffén var massiv. Övergödda sitter vi nu ute vid ett bord med kartan och kikar på vart vi ska ta oss till fots om en stund.
Igårkväll gick vi till Gamla stan som tyvärr var full av envisa inkastare som sänkte mina förhoppningar om att strosa och njuta.
Annars känns det lugnt o skönt och inte mycket turister än.
Lena, erat hotell ligger ju nästan bredvid vårat. Gatan ovanför butiken med badmadrasser.
Nåt förslag om ett ställe vi kan ta en öl eller nåt tillsammans om ni vill. När passar det bäst.? Amaryllis här i närheten var riktigt bra tex.
IRSA, vill du också isåfall?
Grekiska hälsningar,
/ Kajja bye_bye

IRSA 2019-04-25 12:45

Ja, inkastare är det gott om i gamla stan, men går man utanför Sokrates o gatorna intill så är det lugnare.
Vi brukar gå där det inte är så mycket turister, o där finns det små ställen där ölen är väldigt mycket billigare 😉😉
Just nu sitter vi på rummet o tar igen oss. Idag åkte vi runt med det lilla turisttåget som utgår från Mandraki och går upp på Monte Smith, och gått runt i Nea agora och i lite i stan. Gamla stan tar vi en annan dag.
Följer gärna med nånstans, skulle vilja prova Amarylli strawberry Daiquiri 😁 och se om den står sig mot Daisy's 😅
Fredag inte allt för sent, har hört att det ska komma en procession förbi hotellet ca 20.30-21.30 nångång, o den vill jag vara med om.
Sen fortsätter ju påsken, men kan även tänka mig måndag kväll
Sms:a om ni kommer överens om nått +46706390995
Förresten Kajja, jag satt 38A, längst bak 😁😁

Kalimera 2019-04-25 13:28

Citat:

Ursprungligen postat av Kajja (Inlägg 417006)
Igårkväll gick vi till Gamla stan som tyvärr var full av envisa inkastare som sänkte mina förhoppningar om att strosa och njuta.

Precis som IRSA skriver så finns det restauranger utan inkastare även i gamla stan. Håller med dig om att de är jobbiga.

Kajja 2019-04-25 14:01

Nu blåser det behagligt från Windy beach. Har spenderat några svettiga timmar på Elli beach. 20 grader i havet mätte jag upp tempen till på 30 cm djup. Längre gick jag inte för tårna började krulla sig! 23 och jag badar! Lunch på Agalma som var kanongod! Strosat runt och fotat samt blivit bjudna på en god Ouzo som var mixad m kaffe o vanilj.
IRSA..fredag passar oss bra. Kan Nickelena åxå?
/ Kajja bye_bye

IRSA 2019-04-25 16:36

Skulle det inte vara kul om vi lägger ut en blänkare i gruppen "greklandsvänner" och vår systergrupp "forum kalimera" på facebook också??

nickelena 2019-04-25 17:42

Kalispera!
Vi hänger på, Amaryllis på fredag låter väl bra.
Däremot tycker jag kanske att är kul med en träff med ”bara” Kalimera-folk. För att träffa och få ett ansikte på den man ”pratat” med.
Svenska stöter vi ju på här och där ändå...
Har åkt till Lindos och Salakos idag. Det senare stoppet var bäst! Supermysigt torg, precis som det står i e-guidenfb_gilla
Lena bye_bye

Kajja 2019-04-25 17:48

Citat:

Ursprungligen postat av nickelena (Inlägg 417037)
Kalispera!
Vi hänger på, Amaryllis på fredag låter väl bra.
Däremot tycker jag kanske att är kul med en träff med ”bara” Kalimera-folk. För att träffa och få ett ansikte på den man ”pratat” med.
Svenska stöter vi ju på här och där ändå...
Har åkt till Lindos och Salakos idag. Det senare stoppet var bäst! Supermysigt torg, precis som det står i e-guidenfb_gilla
Lena bye_bye

Halv 6 på Amaryllis imorgon..för det är ju redan fredag då..Kalimeravänner!fb_gilla
Jättekul!! Ses då! Jamas_B-anana
/ Kajja bye_bye

IRSA 2019-04-25 18:10

Ok, kommer, troligtvis själv.
(Tänkte bara på att "forum kalimera Grekland" är en "fb-grupp" som Kalimera-Janne skapat)

Irene

Kajja 2019-04-25 18:44

Citat:

Ursprungligen postat av IRSA (Inlägg 417039)
Ok, kommer, troligtvis själv.
(Tänkte bara på att "forum kalimera Grekland" är en "fb-grupp" som Kalimera-Janne skapat)

Irene

Såå jättetrevligt! Jag är så nyfiken på människor överhuvudtaget. Alla möten är givande. Ses imorgon. Blonda o rödbrända / Kajja bye_bye

IRSA 2019-04-25 19:09

Grå/blond med kryckor 😉😉

Kajja 2019-04-25 19:39

Citat:

Ursprungligen postat av IRSA (Inlägg 417041)
Grå/blond med kryckor 😉😉

Tjock, blond o konstig..haha🎶🤣!!

IRSA 2019-04-26 07:56

Citat:

Ursprungligen postat av Kajja (Inlägg 417042)

Här är en "mullis" till 😂😉

nickelena 2019-04-26 10:15

Finns fler...
Lenabye_bye

Kajja 2019-04-26 11:04

Citat:

Ursprungligen postat av Kajja (Inlägg 417042)

Har ni sett klippet med Killinggänget som heter just så? Finns på Youtube flabb_flabflabb_flab
/ Kajja bye_bye

nickelena 2019-04-26 12:10

Kajja.
När går du "hemifrån"? Vi kan ju komma utanför hos dig och sam-gå. Om du går från hotellet mot Amaryllis alltså./
Lena

Kajja 2019-04-26 13:00

Lena, vi står utanför vid kvart/20 över 5 då.
Ett par till som läser mycket på Kalimera hänger på åxå. Dom är även bekanta med IRSA. Jag tipsade ju om vår resa som var så billig (här på forumet) så dom beställde sammaklapp_klap. När vi gick ur bussen efter transfern hörde jag nån som sa -Du måste va Kajja!
Nu är vi närmsta grannar här! Kul!!!
/ Kajja bye_bye

IRSA 2019-04-26 13:07

Kajja. Träffade dom i morse när vi var på väg för att titta på 9D-bion Thrones of Helios, då så hon att ni hamnade bredvid varandra på hotellet...
Ses senare 😁

Kalimera 2019-04-26 13:08

Citat:

Ursprungligen postat av nickelena (Inlägg 417037)
Har åkt till Lindos och Salakos idag. Det senare stoppet var bäst! Supermysigt torg, precis som det står i e-guiden

Så kul att ni åkte dit. klapp_klap

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:56.