Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Kafé Kalimera (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=52)
-   -   Fotbolls WM, vinnare, Sverige, flipp o flopp (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=42111)

Masse 2018-07-10 19:14

Sv: Fotbolls WM, vinnare, Sverige, flipp o flopp

Nu har Matchen med stort M börjat! Den moraliska finalen. Mitt tips om att Frankrike blir världsmästare kvarstår. Har också stor respekt för Kroatien som ska spela den andra semifinalen, men jag tror att vi ser världsmästarna på planen ikväll! I brist på Spanien och Grekland så utropar jag i fotbollssammanhang: "Vive la France!"

Masse

Masse 2018-07-10 19:25

oj, oj oj vilken match för en Chelsea-anhängare som mig!

Masse

Monica P 2018-07-10 21:03

Du fick rätt, Masse!

Kalimera 2018-07-11 10:06

Citat:

Ursprungligen postat av Masse (Inlägg 409928)
Nu har Matchen med stort M börjat! Den moraliska finalen.

Helt rätt. Det borde ha varit finalen. Jag höll på Frankrike för jag tror att de har större chans att spöa England än vad Belgien skulle ha haft. Men jag hoppas att Kroatien vinner, för jag vill inte se England i final, och självklart håller jag på Frankrike i finalen. klapp_klap

Alala 2018-07-11 10:58

Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 409950)
Men jag hoppas att Kroatien vinner, för jag vill inte se England i final, och självklart håller jag på Frankrike i finalen. klapp_klap

Varför vill du inte se England i finalen? Är det för att de vann Sverige? :D Jag hejar på Kroatien. Och om de förlorar idag vill jag hellre att England vinner finalen. För Franrike gillar jag inte. ;) flabb_flab

/ Anne bye_bye

Charleston 2018-07-11 11:25

Jag hoppas också att England ryker. Inte för att dom slog ut Sverige, utan för att dom alltid (åtminstone sen 1966) verkar ha trott att dom är bäst i världen, hur ofta dom än blir överbevisade om motsatsen. Så jag har så länge jag kan minnas (nåja, sen sent 70-tal, i alla fall) alltid hållit på motståndarna i alla Englands matcher. Befogad kaxighet kan jag leva med, men obefogad...

Kalimera 2018-07-13 11:57

Citat:

Ursprungligen postat av Alala (Inlägg 409960)
Varför vill du inte se England i finalen? Är det för att de vann Sverige?

Ja, bland annat, men även för det som Charleston skriver nedan. Nu gick det ju bra, och då hoppas jag att Belgien vinner bronsmatchen. :)

Citat:

Ursprungligen postat av Charleston (Inlägg 409961)
Jag hoppas också att England ryker. Inte för att dom slog ut Sverige, utan för att dom alltid (åtminstone sen 1966) verkar ha trott att dom är bäst i världen, hur ofta dom än blir överbevisade om motsatsen. Så jag har så länge jag kan minnas (nåja, sen sent 70-tal, i alla fall) alltid hållit på motståndarna i alla Englands matcher. Befogad kaxighet kan jag leva med, men obefogad...

Håller med.

Pela 2018-07-13 21:02

Har ingen större koll på historien,men finns det något land som vunnit VM som har färre antal invånare än Kroatien ? :confused:

Invånarantalet styr alltså vem jag håller på :D

Kalimera 2018-07-15 13:06

Citat:

Ursprungligen postat av Pela (Inlägg 410019)
Har ingen större koll på historien,men finns det något land som vunnit VM som har färre antal invånare än Kroatien ?Invånarantalet styr alltså vem jag håller på

Uruguay är det minsta landet som har vunnit ett VM-guld. Om Kroatien vinner idag blir det det näst minsta landet som har vunnit ett VM-guld. Så håll du på Kroatien. :)

yannis 2018-07-15 18:57

Masse, masse, masse! Bäst!
Och så dalle....och Kajja.

Birgitta.

Kajja 2018-07-15 20:07

Citat:

Ursprungligen postat av yannis (Inlägg 410036)
Masse, masse, masse! Bäst!
Och så dalle....och Kajja.

Birgitta.

_B-ananaklapp_klap_B-anana

Carle 2018-07-16 10:18

Grattis Masse. Kul tråden blev uppskattadklapp_klap. Då tar vi en ny i september, SHL 18-19._B-anana sen den tunga i november. Div 1 östra i bandy.:D

Masse 2018-07-16 13:39

Citat:

Ursprungligen postat av Carle (Inlägg 410041)
Grattis Masse. Kul tråden blev uppskattadklapp_klap. Då tar vi en ny i september, SHL 18-19._B-anana sen den tunga i november. Div 1 östra i bandy.:D

Tackar!
Instämmer i att det var en kul tråd! fb_gilla

Masse

Kalimera 2018-07-16 17:49

Citat:

Ursprungligen postat av Carle (Inlägg 410041)
sen den tunga i november. Div 1 östra i bandy.:D

Ja, den är vi många som ser fram emot. flabb_flab

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:55.