![]() |
Sv: Krisen i Grekland - den ENDA tråden
Citat:
Japp känns tungt. Tycker synd om Tsipras och nya finansministern Euclid Tsakalotos som blev inslängd i detta så sent. Tror att om Euclid hade kommit in tidigare så kunde förhandlingarna gått bättre. |
Citat:
|
Pilatus Jag tror inte att det är så mycket personfrågor egentligen, det handlar bara om pengar. Som vanligt. Och Grekland är musen som röt, de har inget att sätta emot.
|
Citat:
Den 'kanskje-avtalen' som foreligger, gir ikke Hellas rom for annet enn å betale sin gjeld i 'evighet'. Skyld eller ikke skyld, her mistes mye av selvstendigheten. Og hvor finnes 'rommet' for bærekraftighet, mon tro? Og hvor i all verden ble det av anmodningene fra Hillary C. og Obama i denne settingen? - Dette forstår jeg ikke. Hvem er egentlig opportunistene her?:confused: |
Citat:
|
Gör mig illamående. Det är vidrigt. Och det är inget emot hur de greker som satt bredvid mig nyss känner kan jag tala om. Ren och skär utpressning. Men säkert kommer de inte att släppa Tsipras hem till grekerna med ett glädjande budskap. De vill ju få bort honom från regeringsposition och vill inte att han ska ha folkets stöd.
|
Citat:
|
Citat:
|
Hur ska det gå... thee mou ?
Så här har i alla fall ett svenskt företag resonerat, säkert inte ensamt: Arla stoppar sin tillverkning för export till Grekland på grund av det osäkra ekonomiska läget. Arla fortsätter att sälja det som redan exporterats i Grekland, men producerar inget nytt.— Vår bedömning är att omsättningen skulle halveras om Grekland lämnar euron, säger Arlas pressansvarige Gabriel Gunnarsson till lantbrukstidningen ATL. Arla säljer normalt smör och ostar från Danmark till Grekland för en kvarts miljard.. Källa: http://www.hd.se/nyheter/ekonomi/201...-for-grekland/ |
Från att allt detta har känts nervöst, ledsamt, oroligt mm, börjar det kännas riktigt otäckt nu :( Som att det finns ingen kontroll längre och hur det än slutar, så slutar det illa för Grekernasnyft_drop Tycker att dom har haft elände så det räcker:(
Riitta |
Citat:
|
...Tsipras har tydligen sagt "OXI" nu till två viktiga krav...
http://www.theguardian.com/business/...d-no-deal-live |
Citat:
Familien min er på Kefalonia - for et øyeblikk siden så jeg en filmsnutt barnebarnet hadde lagt ut på Instagram... "Fyrverkeri i Hellas".... Det var et fint fyrverkeri ... men....i k v e l d ...:confused: |
...Merkel står nu i "skottgluggen" från Frankrike...
http://www.theguardian.com/business/...d-no-deal-live |
Citat:
|
Citat:
..."lagom är bäst"...ett välkänt ordspråk i Sverige... |
Citat:
|
Citat: