Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Semestra i Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Ett sjunde klassens tivoli. (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=17106)

anoula 2008-11-07 09:49

Sv: Ett sjunde klassens tivoli.

Citat:

Ursprungligen postat av Arne (Inlägg 151111)
Ouh là, je meurs, je meurs, priez pour moi...

;)

Hellen 2008-11-07 11:19

Citat:

Ursprungligen postat av Arne (Inlägg 151111)
Ouh là, je meurs, je meurs, priez pour moi...
Arne

Jag någonting för mig???? Eller tydligare uttryckt:

Δεν καταλαβαίνω - vilket betyder, jag förstår inte.

// Helénbye_bye

Arne 2008-11-07 11:25

Åh, min Gud, Jag dör, jag dör...

HenricG 2008-11-07 17:25

Aahh, Strindberg! :D

ricky 2008-11-07 22:09

Hehe!

jag anade att mitt inlägg kunde bli lite bränsle till brasan;)

Ang det "fanatiska" så väntade jag mig ett negativt mottagande:)

Jag har svårt att uttrycka mig i ord. Det jag tänker är svårt att kläda i text många gånger. Jagär en entreprenör som använder mig av andra verktyg och ser med en blandning av beundran och avund på er som kan måla en tavla med ord.
Ni gör rätt som tolkar ordet fanatiskt negativt fast jag menar det positivt.

Det år så mycket kunskap, engagemang, kärlek och lust på Kalimera att det kan te sig i så många uttryck. När du brinner för något så är det nära till heta känslor fast man egentligen menar väl. Som vanligt så har Elisabet redan analyserat innebörden av vad som menas!!

Jamas och trevlig helg!_B-anana

Elisabet 2008-11-07 22:22

Citat:

Ursprungligen postat av ricky (Inlägg 151183)

Det kan diskuteras om tolkningar överhuvudtaget kan vara rätt eller fel, men en sak är säker att när avsändaren (uppriktigt) säger att den menar en viss sak, så gör de fel som tolkar något annat. Kort sagt, jag håller inte med dig; De som tolkar dig negativt gör fel :)

PS Det där med kärlek mm var den mest poetiska beskrivningen av Kalimera jag någonsin sett - säger en entreprenör som lever på att formulera skrivna ord till en entreprenör som säger sig ha svårt att uttrycka sig i ord :)

Athanasia 2008-11-07 22:55

Hela diskussionen har blivit ett tivoli utan dess like..

Nektaria 2008-11-07 23:15

Citat:

Ursprungligen postat av ricky (Inlägg 151183)
Hehe!

Jag har svårt att uttrycka mig i ord. Det jag tänker är svårt att kläda i text många gånger. Jagär en entreprenör som använder mig av andra verktyg och ser med en blandning av beundran och avund på er som kan måla en tavla med ord.
_B-anana

Men jag säg som dom säg i Ångermanland
"Men gosse vad säg du för la'"?

Nektaria 2008-11-07 23:18

Citat:

Ursprungligen postat av Elisabet (Inlägg 151185)
Det kan diskuteras om tolkningar överhuvudtaget kan vara rätt eller fel, men en sak är säker att när avsändaren (uppriktigt) säger att den menar en viss sak, så gör de fel som tolkar något annat. Kort sagt, jag håller inte med dig; De som tolkar dig negativt gör fel :)

PS Det där med kärlek mm var den mest poetiska beskrivningen av Kalimera jag någonsin sett - säger en entreprenör som lever på att formulera skrivna ord till en entreprenör som säger sig ha svårt att uttrycka sig i ord :)

Jag säg som dom säg i Ångermanland:
"Men stinta vad säg du för la?"

Lissi 2008-11-09 11:47

Det är väl detta som är årets novembergrältråd? Varje år denna tid poppar det ju upp en tråd som får folk att gå i gång utan att trådskaparen hade det som avsikt på något sätt. Är det för långt till nästa Greklandsresa månne:D

Lissi

Lotti 2008-11-09 23:13

Ha Ha Ha jaaaaaaaaa det kan vi väl va överens om i alla fall att det känns alldeles för långt till nästa Greklandresa.:eek:
Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 151313)
Det är väl detta som är årets novembergrältråd? Varje år denna tid poppar det ju upp en tråd som får folk att gå i gång utan att trådskaparen hade det som avsikt på något sätt. Är det för långt till nästa Greklandsresa månne:D

Lissi

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:38.