Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Kafé Kalimera (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=52)
-   -   Svensk fotboll (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=15749)

laero 2008-09-26 18:49

Sv: Svensk fotboll

Jag tror att Kalmariterna börjar bli lite darriga. Både supportrar och spelare ! Eller hur Lissi ? :cool:
Från Borås lär det komma minst 6-700 gulingar till Kalmar på söndag.

Lissi 2008-09-26 20:03

Citat:

Ursprungligen postat av laero (Inlägg 147485)
Jag tror att Kalmariterna börjar bli lite darriga. Både supportrar och spelare ! Eller hur Lissi ? :cool:

Jo jag är jäkligt darrig....det är rent ut sagt för djävligt att MFF vann över Kalmar förut..3 helt onödiga tappade poäng... Maken sitter på pub på söndag för att se drabbningen.Jag får hjärtinfarkt om jag ska titta så jag går hellre på spinning;)

Lissi -som älskar KFF!!!!

Helena S 2008-09-28 22:22

Grattis Kalmar!!! Å så Lissi förstås :)

Hoppas verkligen att det är ni som tar guldet nu när inte vi gör det ;)

Helena - Ja, jag hejar på Bajen, men det är lite jobbigt just nu... :o

ps Sorry Kastas.. men du kan få en kram.. Ha ha! flabb_flab

martinifk 2008-09-29 02:26

Då lutar det mot Kalmar igen då... som tur är.

Kastas 2008-09-29 09:23

Citat:

Ursprungligen postat av martinifk (Inlägg 147653)

:confused: Som tur är?? flabb_flab

Kastas 2008-09-29 09:30

Jo då grattis Lissi och Kalmar ni har fina killar i laget. Hoppas ni får behålla dom nästa år./ Kastas bye_bye Tack Helena det värmde.flabb_flab

laero 2008-09-29 09:30

Citat:

Ursprungligen postat av martinifk (Inlägg 147653)

Som tur är .... :confused:
Det här kan du komma att få äta upp den 25/10 Martin.;)
Blåvitt-Elfsborg, du vet hur det brukar gå......

Lars

Lissi 2008-09-29 18:12

Citat:

Ursprungligen postat av Kastas (Inlägg 147661)
Jo då grattis Lissi och Kalmar ni har fina killar i laget. Hoppas ni får behålla dom nästa år./ Kastas bye_bye

Tyvärr får vi inte det!snyft_dropsnyft_drop Viktor Elm försvinner och säkert någon av de andra bröderna också om inte båda. Jag är säker på att Patrik Ingelsten försvinner och flera gamlingar lägger nog av...som Henrik Rydström och Lasse Johansson...
Så det är nu eller aldrig känns det som vad gäller guldet.....;)
Men sen finns många kvar att bygga upp ett bra lag kring så på sikt är nog KFF ett lag som kommer att finnas med i topp varje år!

Lissi

rebase 2008-09-29 21:44

Grattis alla som håller på Kalmar. Bästa laget i serien,för det skall väl hålla även de sista matcherna? F.ö. är det skönt att vara Göteborgare idag och hålla på Blåvitt i fotboll o Frölunda i Hockey.

martinifk 2008-09-30 01:03

Hellre Kalmar än Elfsborg, så jag menade. ;) Har att göra med mitt tycke för Elfsborg att göra förstås och så unnar man ju KFF att ta guldet iår nu när vi väntar på nästa säsong. :cool: ;)

5-0 idag var f.ö underbart!!!!! bye_bye

Kastas 2008-10-03 06:37

Så ja nu var den sagan slut!!

Kastas 2008-10-05 19:48

Aj aj nu kan det bli kul..eller..bye_byebye_bye

Eva L 2008-10-05 20:41

Grattis Umeå till guld igen. Ni är så fantastiska tjejer.

Eva

rebase 2008-10-06 10:28

Ja Kalmar DARRAR helt klart. Det är nog så att Svenska lag inte har den mentala o fysiska kapaciteten för att klara både serie o Eurpacupspel. Spelarbredden är för tunn helt enkelt. Det har ju tidigare drabbat både Elfsborg, Blåvitt o nu Kalmar. F.ö. är det ju självklart vi skall ställa upp i cuperna när man får chansen. Nanne Bergstrands uttalande att han vill dra sig ur, i fortsättningen, om dom skall behöva spela två bortamatcherr är ju skitsnack. Hoppas det bara var ett taktiskt uttalande för att snabbt få till en ombyggnad av Fredriksskans. F.ö. börjar jag bli trött på Henrik Rydström. Han är säkert en bra lagspelare men han är,tycker jag, för stöddig o gnällig och kommer gärna med bortförklaringar. Lite ödmjukhet skulle inte skada.
Trots ovanstående hoppas jag Kalmar klarar av att bli mästare.

Jag höll på att glömma av Umeå,GRATTIS. Hoppas Martha blir kvar.

Lissi 2008-10-06 11:51

Håller fortfarande med Dig rebase angående Henrik Rydström..Jättebra på planen men drar på sig alldeles för många varningar pga hetsigt humör och oförmåga att knipa käft efter domslut...

Nannes uttalanden om spelplaner vid alla tillfällen han kan i media är ett sätt att "trimma" Kalmarpolitikerna som ALDRIG får ändan ur vagnen med en ny fotbollsarena..DET är skandal att det aldrig startas att bygga en forbollsarena som håller internationell nivå!
Fredriksskans i all ära, det är en fantastisk arena med kanonläge, men håller inte måttet vid fotbollsmatcher..

Henrik Rydström sabbade mycket i går!!!!
Lissi

rebase 2008-10-06 12:48

Jag håller med Dig Lissi, ett finare läge än Fredriksskans finns väl knappast. Det måste väl gå att bygga om arenan med samma läge så att den klarar kraven som krävs får vi hoppas. Om Kalmar blir Svenska mästare kanske det sätter extra tryck på politikerna att få "fingrarna ur gömstället":confused:

Lissi 2008-10-06 13:58

Att bygga om Fredriksskans går inte..det är ju en friidrottsarena och ska så förbli. Det finns inget utrymme att bygga om och parkeringsproblemet är tillräckligt som det är nu...
Ett nytt bygge är projekterat, ritat och klart och ska ligga ute vid IKEA nära gamla Volvo-fabriken. Där finns gott om parkeringsplatser. MEN Det är finansieringen som är problem. Politikerna vill inte att kommunen går i borgen bla... Därav segdragningen..Arenan skulle egentligen varit klar till hösten enligt ursprungsplanerna tror jag , men spaden är inte satt i jorden ännu....DET är Nanne Bergstrand frustrerad över!

Lissi - som tycker allsvenskan är OOTROOOLIGT spännande just nu! Vinner inte Kalmar så vill jag att Helsingborg gör det!!!

rebase 2008-10-06 14:33

Detta kände jag inte till som Du förstår. Jag har en svåger i Kalmar som är fotbollsintresserad men han har inte uppdaterat mig. Jag kan inte minnas att jag läst något om detta, men jag har ju inte Barometern:) På ett sådant bygge är det väl minst ett års byggtid?

Om Blåvitt förhoppningsvis vinner i kväll (ursäkta bajenfans) kan det spetsa till sig ytterligare i toppstriden;)

martinifk 2008-10-06 23:27

Ny seger för oss och vi har inte gett upp än. Vi kan komma 3:a iaf. Bara 3p upp till Helsingborg nu! :) Angående Guldstriden.. kommer nog bli riktigt jämt och tufft, men Kalmar drar nog det längsta strå't till slut. Uppehållet på knappa 2 veckor kommer nog lägligt för KFF misstänker jag. Ang_elx

Umeå tog guld igen, usch så tråkigt. Hoppades på Linköping men de tappade tyvärr greppet om sitt första guld iom förlusten borta mot aik. Inför damallsvenskan trodde jag Göteborg skulle kunna utmana i toppen men blir 5-7 iår. Självklart håller jag på Göteborg även om man intresset är mycket litet. Nästa år kommer det troligen bli en riktig guldstrid mellan FLERA lag. Umeås dominans, som är mycket dålig för damfotbollen, kommer förhoppningsvis mattas av.

Netwolf 2008-10-18 17:56

Puuh, det gick vägen! 3 pinnar mot Kalmar, men det var svettigt mot slutet.

/Netwolf - som ändå tror att det blir Kalmar till slut ändå.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:35.