Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Kafé Kalimera (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=52)
-   -   80-talet är tillbaka även på stranden? (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=23517)

Hellen 2010-06-01 10:15

Sv: 80-talet är tillbaka även på stranden?

Citat:

Ursprungligen postat av Yanna (Inlägg 208096)
Hahahaaaa...detta är den roligaste, mest underhållande tråden i Kalimeras historia! flabb_flabflabb_flab Hoppas den varar länge!! :D

Yanna

Tänk vad en enkel fråga kan ställa till med :eek::Dflabb_flab

Keep up the good work! :D
// Helén

Yanna 2010-06-01 10:19

Citat:

Ursprungligen postat av Hellen (Inlägg 208098)
Tänk vad en enkel fråga kan ställa till med :eek::Dflabb_flab

Keep up the good work! :D
// Helén

En enkel fråga, gränslös humor och obegränsad fantasi! Hur ont i magmusklerna skulle man inte få efter ett beachparty enligt beskrivningarna i den här tråden??!! flabb_flab:Dflabb_flab:Dflabb_flab

Yanna

Kikh 2010-06-01 11:20

Citat:

Ursprungligen postat av Yanna (Inlägg 208101)
En enkel fråga, gränslös humor och obegränsad fantasi! Hur ont i magmusklerna skulle man inte få efter ett beachparty enligt beskrivningarna i den här tråden??!! flabb_flab:Dflabb_flab:Dflabb_flab Yanna

Jag är helt säker på att vi skulle skriva historia med ett sånt party :D

Jag kan inte förstå varför vi skulle anses som pryda eller fördömmande. Festar man med oss kan man välja att ikläda sig allt från inget till sparkdräkt. Man får röka, kröka eller lägga av en rökare, fladdra med pitabröden eller bära string under nunnedoket, dansa Jenka eller fågeldansen till antingen Smurfarna eller AC/DC. Man får gärna skratta åt sina medmänniskor och kommentera deras klädval eftersom alla festande är medvetna om etikettsreglerna. Är vi inte öppna och liberala så säg?

Om tråden dör ut eller ni kräver mer skratt kan jag rekommendera Rickard Fuchs bok "Visst är du sjuk människa" - den borde räcka ett par timmar.
Jag tänker läsa om den vid helgens besök i ASs-TYP-palea. Eller var det till AgaTHONGissi vi skulle...?

//Kikh

Kikh 2010-06-01 11:25

Citat:

Ursprungligen postat av Ingerp (Inlägg 208048)
Självklart! I'm in! Men mina Hells-Bells får nog bli en Myt-i-linne, pryd som jag är :D //Inger

För oss avdagade kvinnors skull vill jag härmed förlägga beachpartyt till Patt-Mos:D

//Kikh

Lissi 2010-06-01 11:53

Citat:

Ursprungligen postat av Kikh (Inlägg 208110)
För oss avdagade kvinnors skull vill jag härmed förlägga beachpartyt till Patt-Mos:D
//Kikh

Där ska ju jag fira min 60-årsdag 1 oktober!_B-anana_B-anana
Vilket oförglömligt party det skulle bli!!!:D Välkomna!
Fast vi får nog smyga undan på nån liten strand med tanke på de stränga regler som gäller där vad gäller badklädsel...Tyvärr ingen topless...och då får jag ju som jag vill i alla fall;);)

Lissi

Yanna 2010-06-01 11:56

Citat:

Ursprungligen postat av Kikh (Inlägg 208109)
Jag är helt säker på att vi skulle skriva historia med ett sånt party :D

Jag kan inte förstå varför vi skulle anses som pryda eller fördömmande. Festar man med oss kan man välja att ikläda sig allt från inget till sparkdräkt. Man får röka, kröka eller lägga av en rökare, fladdra med pitabröden eller bära string under nunnedoket, dansa Jenka eller fågeldansen till antingen Smurfarna eller AC/DC. Man får gärna skratta åt sina medmänniskor och kommentera deras klädval eftersom alla festande är medvetna om etikettsreglerna. Är vi inte öppna och liberala så säg?

Om tråden dör ut eller ni kräver mer skratt kan jag rekommendera Rickard Fuchs bok "Visst är du sjuk människa" - den borde räcka ett par timmar.
Jag tänker läsa om den vid helgens besök i ASs-TYP-palea. Eller var det till AgaTHONGissi vi skulle...?

//Kikh

Jag skulle inte vilja missa detta beachparty för all olivolja på Kreta! :D Om det sen blir på Patt-mos, ASs-TYP-palea eller någon annan del av paradiset Hell-ass är av mindre betydelse!;)
När jag vill...och får....är jag inte ett dugg "rumsren" Ang_elx Jag är kanske inte lika slängd i käften som vissa, men jag lär snabbt och har inga problem med att andra är det...tvärtom!! :D

Yanna

Hellen 2010-06-01 11:58

Varfär inte i KISSAmos? Eller just det, det vill man inte råka ut för :eek::D
// Helén

Kikh 2010-06-01 12:09

Citat:

Ursprungligen postat av Yanna (Inlägg 208115)
...eller någon annan del av paradiset Hell-ass är av mindre betydelse!;)...Yanna

:Dflabb_flabflabb_flab Var det paradiset Hell-Ass IngerP skådade på närhåll tro...?

Lissi, tryck upp ett plakat med Arne i mankini och ställ vid festbordet - och snälla snälla, filma/fotografera reaktionerna!!!

//Kikh

Lissi 2010-06-01 12:14

Citat:

Ursprungligen postat av Kikh (Inlägg 208119)
Lissi, tryck upp ett plakat med Arne i mankini och ställ vid festbordet - och snälla snälla, filma/fotografera reaktionerna!!!

//Kikh

..men jag trodde att ni alla skulle komma!;) Arne ska i så fall få ett stort glas av sin favvodryck. RAKI:D:D. Då kommer han i form!

Lissi

nilam 2010-06-01 12:55

Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 208120)
..men jag trodde att ni alla skulle komma!;) Arne ska i så fall få ett stort glas av sin favvodryck. RAKI:D:D. Då kommer han i form!

Lissi

Med tanke på vad han brukar likna det vid så lär han väl flyga sin KOS :D

Malin

nilam 2010-06-01 12:59

Citat:

Ursprungligen postat av Kikh (Inlägg 208110)

//Kikh

Jag tycker vi tar det när vi ses i P(l)attanias :Dflabb_flab

Malin - som tydligen missat en del här senaste dygnet :eek:

Arne 2010-06-01 14:41

Jag tycker det vore märkligt om ni till denna träff skulle missa att bjuda in General PATTON, denne andra världskrigets store pansargeneral!

Arne

Ingerp 2010-06-01 15:26

Citat:

Ursprungligen postat av Arne (Inlägg 208137)
Jag tycker det vore märkligt om ni till denna träff skulle missa att bjuda in General PATTON, denne andra världskrigets store pansargeneral!

Arne

Självklart ska Patton komma! Han får klämta med "klockspelet" i en snygg string! :eek::D

//Inger

Lissi 2010-06-01 15:39

Citat:

Ursprungligen postat av nilam (Inlägg 208124)
Med tanke på vad han brukar likna det vid så lär han väl flyga sin KOS :D
Malin

..ja det ligger ju nära och DÄR brukar ju partajas!!:D_B-anana

Lissi

monica 2010-06-01 17:57

Jäkla roligt att läsa alla kommentarer :D

Undrar om jag platsar på partyt, brukar vilja sola naken :eek: när man hittar en strand där det passar sig.
I värsta fall kan jag kanske få låna Arnes baddräkt, efter att han fått i sig lite flygbränsle = Raki.

Nå, vad säger ni, är jag bjuden eller Ang_elx

Monica, med regntunga moln över sig i skrivande stund

Hellen 2010-06-01 19:46

Kan man på något sätt få extra IQ-poäng på festen om man kommer iklädd endast bikinibrallor och dessutom röker tro?
Själv är jag ju smartare än så- jag bara undrar....Ang_elx:D
// Helén

Kikh 2010-06-01 23:56

Citat:

Ursprungligen postat av monica (Inlägg 208168)
Undrar om jag platsar på partyt, brukar vilja sola naken :eek: när man hittar en strand där det passar sig...
Nå, vad säger ni, är jag bjuden eller Ang_elx

Klartt du är välkommen Monica - vi rökare behöver ju något lätt åtkomligt att gömma fimparna i;) Jag är helt 100 på att attityden är viktigare än klädseln (eller avsaknaden av den). Jag tenderar att glömma såna petitesser i trevligt sällskap. Jag hade kunder inne i går, svenska, där mannen bar Foppatofflor med ankelsockar i - till shorts med dragsko på benen - och jag svär på att jag inte ens tänkte på att kommentera klädvalet! De var glada, lättpratade och hade humor.

//Kikh

Kikh 2010-06-02 08:58

Citat:

Ursprungligen postat av monica (Inlägg 208229)
Börjar bli lite väl, jag tål ni andra som tycker det börjar bli för snuskigt får blunda i den här tråden.;) Monica

Nej men Monica, nu börjar det likna klassisk grekisk humor! Tänk Lysistrate och alla dess anspelningar :D För att inte tala om Al Tsatiri News...

//Kikh

monica 2010-06-02 09:23

Citat:

Ursprungligen postat av Kikh (Inlägg 208233)
Nej men Monica, nu börjar det likna klassisk grekisk humor! Tänk Lysistrate och alla dess anspelningar :D För att inte tala om Al Tsatiri News...

//Kikh

Ja, det är det jag säger, man blir miljöskadad härnere.
Känner inte du det oxå, grekisk humor är väldigt snuskig och vågad.

Kikh 2010-06-02 09:50

Citat:

Ursprungligen postat av monica (Inlägg 208238)
Ja, det är det jag säger, man blir miljöskadad härnere.
Känner inte du det oxå, grekisk humor är väldigt snuskig och vågad.

Humorn är mycket vågad med tanke på hur puritanska grekerna kan vara annars, utåt sett. Miljöskadad är jag av födsel och ohejdad vana :D

Någon nämnde yidigare att det var mestadels grekinnor som solade topless - kan så vara - men man "kackar inte i eget bo". Här tar de bilen till en annan stad för att leva mer frisläppt. Semestrande yngre greker kan vara ett otyg och jag undviker de strander/strandbarer som de besöker. Där bedömer de hunden efter håren, stirrar ogenerat och kommenterar högt. Killar som tjejer uppför sig på ett sätt som familjen skulle anse som stötande och opassande om de visste. De uppför sig som "lösaktiga svenskar" som vi så rart kallas rätt ofta...

Nu är det slut på allvaret, fram för mer humor!

//Kikh

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:05.