Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Hälsningar direkt från Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=66)
-   -   Direkt från Ermioni, Peloponessos. (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=39362)

Sunny12 2015-11-02 15:36

Sv: Direkt från Ermioni, Peloponessos.

Citat:

Ursprungligen postat av Katitzi (Inlägg 376584)
Vad fint det det ut Sunny! Vilka härliga färger!:D

Det ska bli så spännande att resa till Peloponessos nästa år! Alla små byar och städer verkar så underbara!_B-anana

Katitzi:)

JA, bilderna blir finare i solsken.. det är verkligen underbart här.. du/ni får det säkert toppen på Peloponessos nästa år!.. :)

Alala 2015-11-02 15:42

Riktigt härliga bilder, fint att få njuta av detta här hemma i novembermörkret. Den tavernan skulle jag nog gilla! :p

Njut du av solen nu, hoppas flera fina dagar är på kommande.

/ Anne :)

Ylva A 2015-11-02 16:09

Ägg i lösvikt, med eller utan skal? Kul att följa med på alla dina äventyr. Alltid fina foton, så man får se hur det ser ut på andra grekiska områden.
/ Jannis

Sunny12 2015-11-02 16:58

Citat:

Ursprungligen postat av Alala (Inlägg 376588)
Den tavernan skulle jag nog gilla! :p

Njut du av solen nu, hoppas flera fina dagar är på kommande.

/ Anne :)

Ja, den tavernan skulle du garanterat gilla!.. :)
Imorgon ska det bli varmare än idag och svagare vind.. sa min värd.. jippie... _B-anana

Citat:

Ursprungligen postat av Ylva A (Inlägg 376589)
Ägg i lösvikt, med eller utan skal? Kul att följa med på alla dina äventyr. Alltid fina foton, så man får se hur det ser ut på andra grekiska områden.
/ Jannis

Nu skojar du allt..flabb_flab..om äggen alltså!! Du förstod väl att det var ägg som ej var i förpackning.. jag kunde köpt enbart ett om jag velat.. men jag köpte 6 st...

Roligt att du uppskattar både mina bilder och skriverier.. :)

Kalimera 2015-11-02 17:09

Citat:

Ursprungligen postat av Sunny12 (Inlägg 376582)
Imorgon ska jag gå dit och äta friterad småfisk...det är verkligen ett trevligt ställe.. ingången till tavernan är så fin med de inbjudande blå stolarna...

http://www.kalimera.nu/forums/pictur...ictureid=18201

Det ser riktigt fint och trevligt ut. Förstår att du har fastnat för den tavernan av många skäl. :)

Thira 2015-11-02 17:13

Citat:

Ursprungligen postat av Katitzi (Inlägg 376584)
Vad fint det det ut Sunny! Vilka härliga färger!:D

Det ska bli så spännande att resa till Peloponessos nästa år! Alla små byar och städer verkar så underbara!_B-anana

Katitzi:)

fb_gilla

Jag kan lova dig att du kommer få det underbart Katitzi!

Thira 2015-11-02 17:16

Det var mig en stilig kattherre/dam.
Ja det känns ju som att jag upprepar mig en smula. Men åh så fiiiint!
(Något annat kan man inte säga.)

Härligt med vandringarna. Kanhända får du börja i liten (kort) och säker skala nästa år.
Tänkte nästan föreslå dig att åka vidare till Nafplion istället ifall vädret inte blev bättre. Finns ju lite större utbud på saker att göra där vid dåligt väder. Men så kom solen igen =)

Sunny12 2015-11-02 17:16

Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 376593)
Det ser riktigt fint och trevligt ut. Förstår att du har fastnat för den tavernan av många skäl. :)

Ja, jag älskar ju allt som är BLÅTT...bl a...:D

Sunny12 2015-11-02 17:23

Citat:

Ursprungligen postat av Thira (Inlägg 376599)

Härligt med vandringarna. Kanhända får du börja i liten (kort) och säker skala nästa år.
Tänkte nästan föreslå dig att åka vidare till Nafplion istället ifall vädret inte blev bättre. Finns ju lite större utbud på saker att göra där vid dåligt väder. Men så kom solen igen =)

Ja, här finns en hel del vandringar, men en del av dem kräver transport tillbaka, de som är långa..då måste man passa tider med bussar och då kan det bli lite stressande...

Ja, om vädret inte stabiliserat sig hade jag dragit vidare idag.. men så blir det inte... jag trivs bra här och orkar inte ta in ett nytt ställe till... det får bli till våren... då ska jag till Nafplio och jag vill hit också.. :)

Lissi 2015-11-02 19:11

Så härligt Du har det....precis som jag ;) .

På torsdag trampar jag också Peloponnesosmark.
Lissi

Sunny12 2015-11-02 19:15

Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 376608)

På torsdag trampar jag också Peloponnesosmark.
Lissi

Förstår du ser fram emot det.. :)..och det gör jag med, roligt med rapporter från Kardamili som sagt!

anneli56 2015-11-02 19:17

Fina vackra Ermioni!
Och Lissi välkommen till Peloponnesos!
Vädret är underbart och havet fortfarande badvarmt:)

KR 2015-11-04 08:58

Förstår verkligen att du trivs!
//
KR

Lissi 2015-11-04 10:04

Tyvärr blir det inte Kardamyli för min del ....båtstrejk som fortsätter 2 dagar till (torsd-fred) gör att jag inte kommer till Kardamyli förrän på söndag istället för fredag och det blir för kort vistelse där då med så lång transport och övernattning på vägen. . Däremot blir det Kardamyli en vecka av tiden 1-15 maj då jag tänkt Tinos och har flygbiljetter, men då hoppar jag över det och tar ytterligare en tripp till Peloponnesos....Då drabbar inga båtstrejker I alla fall.....det har varit båtstrejk flera ggr innan när jag ska till Tinos, men aldrig så jag inte kunnat åka tillbaks. En kille här hos Nikoleta kommer att missa sitt flyg hem på lördag!

Lissi

Thira 2015-11-04 10:09

Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 376709)
Tyvärr blir det inte Kardamyli för min del ....båtstrejk Däremot blir det Kardamyli en vecka av tiden 1-15 maj

Lissi

Trist med båtstrejken oavsett mina politiska sympatier för strejken.
Häpp! Den 12 maj (kanske några dagar senare pga att jag ska resa runt lite i Mani innan) kommer jag till Kardamili. Då kanske vi ses.

yannis 2015-11-04 10:21

Lite tråkigt att ändra sina planer, Lissi. Men har man öluffat många gånger så är man van vid det.
Lite tråkigare är det för killen som missar sitt flyg hem. Det har vi bara gjort en gång från Grekland och det var vid färjekatastrofen utanför Paros år 2000.
På den tiden var det resebyråer man fick söka upp, någon booking i form av att boka flyg och boende hade man inte. Dock en mobil av antikt märke (som jag har kvar).
Men Lissi, du fixar till det så du fortsätter trivas där du är!
Birgitta.

Pnyx 2015-11-04 12:00

Det är säkert ett förväxlingsmisstag, men, Lissi, du har faktiskt kapat Sunnys tråd. ;)

Sunny, hur har du det? Några nya vandringar?

Lissi 2015-11-04 12:06

Helt riktigt.....flåt......men det var ett svar till Anneli56 om att inte komma..:o:o.
Lissi

Sunny12 2015-11-04 13:07

Citat:

Ursprungligen postat av Pnyx (Inlägg 376719)
Det är säkert ett förväxlingsmisstag, men, Lissi, du har faktiskt kapat Sunnys tråd. ;)

Sunny, hur har du det? Några nya vandringar?

Rapport kommer senare.. har inte haft tid!.. :);)

Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 376720)
Helt riktigt.....flåt......men det var ett svar till Anneli56 om att inte komma..:o:o.
Lissi

flabb_flab..Lissi vi kan ju dela på denna tråd... vi är ju iaf i Grekland samtidigt!.. ;)

Tråkigt att du inte kommer iväg till Kardamili.. men du har det väl inte allt för illa på Tinos!

Sunny, nyss hemkommen från badet...:p

yannis 2015-11-04 13:39

"Inte haft tid"
Sunny, du behöver inte stressa (och det tror jag inte att du gör).
Rapport och bilder väntar vi gärna på
Det viktigaste är att du har det bra.
Birgitta.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:38.