Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Om Forumet (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Så tradigt!!!!! (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=46224)

Masse 2024-01-24 18:57

Så tradigt!!!!!
 
Ja så säger vi på skånska ibland om sådant som man på annat håll i landet säger "Så tråkigt!"

Satt här i forumet och filade på ett inlägg i en tråd. Tog en bra stund eftersom jag ville vara eftertänksam och noggrann. När jag så småningom var klar och tryckte på skicka-knappen så hade jag blivit utloggad och hela min skrivning var borta. Det tyckte jag var jättetradigt! Eller jättetråkigt på svenska. Orkade inte börja om.

Varför blir det så Janne? På internetbanken får man ibland påminnelse innan man blir utloggad. Kalimera har således ingen sådan funktion (och såklart inte bankernas resurser). Finns det något knep som jag bör känna till?

Masse

Kajja 2024-01-24 20:22

Sv: Så tradigt!!!!!
 
Detta har jag varit med om några gånger och det är tradit!!
Har tryckt på "backaknappen", pil neråt längst ner till höger på min mobil, och då kommit tillbaka till inlägget och skickat det.
/ Kajja bye_bye

Netwolf 2024-01-24 20:36

Sv: Så tradigt!!!!!
 
Jo, det händer ibland, men långa inlägg gör man Ctrl+A för att markera all text och sen Ctrl+C för att kopiera. SEN trycker man skicka. Skiter det sig då, d så å har man inlägget i minnet och bara att läggss sa in det igen m Ctrl+V. Easypeasy! 😀
/Netwolf

Catlady 2024-01-24 22:07

Sv: Så tradigt!!!!!
 
Netwolf, förlåt en "analfabet" på data och digitala grejer.....:o
Om man sitter och skriver på ett datatangentbord funkar det men jag skriver inläggen på mobben (och tror många med mig gör det numer). Hur gör man då?????
Snälla, upplys en okunnig som "förlorat" en hel del text........:(
Catlady, tacksam för all hjälp att förstå och hantera dessa "små maskiner"..........

Masse 2024-01-24 22:07

Sv: Så tradigt!!!!!
 
OK! Tack för tips! fb_gilla

Masse
som är medveten om att ofta bli alltför lång i inläggen så då kan det vara bra att det blir så här ibland för att skona er andra i forumet :o

Catlady 2024-01-24 22:14

Sv: Så tradigt!!!!!
 
Men, Masse, (tror jag talar för alla här) vi vill inte bli "skonade" tvärt om !!! :)
Mera Masse på Kalimera......
Catlady bye_bye

yannis 2024-01-25 08:32

Sv: Så tradigt!!!!!
 
Det har även hänt mig ett par gånger och då ger jag upp. Orkar inte med att skriva om texten.
Jag vet att Arne (som hade en tendens att ibland skriva väldigt långa texter) skrev i ett word-dokument, som han sedan klistrade in. Jag vet dock ej om det går nu, samt att jag inte har word på min laptop.
Jag brukar göra så att jag har två Kalimera-sidor uppkopplade, en med bilder och en där jag skriver text. Om jag hoppar mellan dessa sidor har jag fått för mig att jag inte slängs ut. Jag har också fått för mig att man slängs ut efter en halvtimme, men vet ej om det är så.

Birgitta.

C@nny 2024-01-25 09:32

Sv: Så tradigt!!!!!
 
Citat:

Ursprungligen postat av yannis (Inlägg 456864)
Det har även hänt mig ett par gånger och då ger jag upp. Orkar inte med att skriva om texten.
Jag vet att Arne (som hade en tendens att ibland skriva väldigt långa texter) skrev i ett word-dokument, som han sedan klistrade in. Jag vet dock ej om det går nu, samt att jag inte har word på min laptop.
Jag brukar göra så att jag har två Kalimera-sidor uppkopplade, en med bilder och en där jag skriver text. Om jag hoppar mellan dessa sidor har jag fått för mig att jag inte slängs ut. Jag har också fått för mig att man slängs ut efter en halvtimme, men vet ej om det är så.

Birgitta.

Jag brukar oxå skriva i word, kopiera och sedan klistra in i för publisering i forumet. Detta måste var den enklaste lösningen. Jag började med detta för ett antal år sedan när jag råkade ut för samma sak...

Conny :)

malou 2024-01-25 17:11

Sv: Så tradigt!!!!!
 
For meg ble problemet løst ved å krysse av for ‘kom ihåg meg’ før selve innloggingen.

Dvs at jeg først fyller inn navn og kode - deretter krysser av for ‘kom ihåg meg’ - FØR jeg helt til slutt trykker på ‘logg inn’.

Netwolf 2024-01-25 17:19

Sv: Så tradigt!!!!!
 
Citat:

Ursprungligen postat av Catlady;456859[IMG
https://i.ibb.co/mvbr3hy/114-D0415-4910-4216-8480-E7-A41014-AAAF.jpg[/IMG]]Netwolf, förlåt en "analfabet" på data och digitala grejer.....:o
Om man sitter och skriver på ett datatangentbord funkar det men jag skriver inläggen på mobben (och tror många med mig gör det numer). Hur gör man då?????
Snälla, upplys en okunnig som "förlorat" en hel del text........:(
Catlady, tacksam för all hjälp att förstå och hantera dessa "små maskiner"..........

Bara håll fingret på texten, markera och kopiera 😀

https://i.ibb.co/mvbr3hy/114-D0415-4...41014-AAAF.jpg

/Netwolf- inlagt via mobben 🤺

Catlady 2024-01-25 18:51

Sv: Så tradigt!!!!!
 
Stort tack till dig, data-ninjan Netwolf! :)
Det ska jag prova, verkar vara tämligen "lätthanterligt" även för en "data/smartphone-analfabet" ;)
Catlady bye_bye

Netwolf 2024-01-26 08:15

Sv: Så tradigt!!!!!
 
Citat:

Ursprungligen postat av Catlady (Inlägg 456869)
Stort tack till dig, data-ninjan Netwolf! :)
Det ska jag prova, verkar vara tämligen "lätthanterligt" även för en "data/smartphone-analfabet" ;)
Catlady bye_bye

Data-Ninja? Me like! :D

sjöborren 2024-01-27 18:31

Sv: Så tradigt!!!!!
 
Så retligt! :eek: Det har hänt mig många gånger när jag skrivit en längre text. Att skriva i Word, sen klippa och klistra går bra. Själv förhandsgranskar jag med jämna mellanrum, då försvinner inte texten. Kör också både med hängslen och livrem, det vill säga, tar en skärmdump då och då. Så om texten skulle försvinna vet jag var jag kan hitta den.

Imponerande! Tänk att jag kunde svara på något så avancerat. :D


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:54.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT