Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Kos (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Vårens alternativ (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=45502)

Kajja 2022-11-08 23:53

Vårens alternativ
 
Hej alla!
Funderar på att återvända till Kos i vår/ försommar.
Vill gärna ha lite input om Kos stad.
Vi undrar om det är mysigt att bo där och även om bad/strand. Vi har bott i Kardamena men nu verkar det bara va ALIC där tyvärr.
/ Kajja bye_bye

Kalimera 2022-11-09 13:41

Sv: Vårens alternativ
 
Vi bor alltid i Kos stad, mest för att vi gillar stan och för alla bra restauranger. (På dagarna gör vi utflykter.) Jag tycker inte att stränderna i Kos stad kan mäta sig med många andra stränder på Kos. Dessutom brukar de vara knökfulla, det gäller framförallt Lambi beach. Town beach är inte mycket att hurra för.

Här kan du se bilder på nästa 30 stränder på Kos.

C@nny 2022-11-09 18:05

Sv: Vårens alternativ
 
Jag håller med Janne.
Vi/jag har alltid bott i Kos stad. stranden/stränderna där är rent ut sagt mediokra. Hänger man på by-strandremsorna med "gratis" solsängar så springer de och frågar om beställningar osv.
Däremot så ligger det ju pärlband av kanonstränder utanför byn, runt ön.

//Conny :)

Kajja 2022-11-10 06:03

Sv: Vårens alternativ
 
Tack C@nny o Janne för info.
Kos stad upplevde jag som mysig med stort utbud av allt. Vi var ju bara där några timmar men att bo där verkar ju helt OK då.
Vi får se om det blir återresa i vår. Helt plötsligt kan man ramla på nåt erbjudande och bokar till en helt annan ö. Det gör absolut ingenting flabb_flabflabb_flab
/ Kajja bye_bye

seaside 2022-11-10 13:33

Sv: Vårens alternativ
 
Vi har återkommit med jämna mellan rum till Kos. Första gången 1976. Vi har senaste gångerna bott på Kos Aktis hotell. Mycket centralt och mycket bra hotell. Vi har "hittat" en bra taverna (Mavromatis taverna) med en liten strand (Paradiso Beach) där är det gratis med solstolar.
Besök även Tavernan "Never on a Sunday" som vi tycker är av det bästa i stan. Ligger lite off men så trevig där du träffar George och Stamatia. Boka bord eller hoppas på plats. Lite turister och mycket greker.
Seaside.

Kajja 2022-11-10 21:47

Sv: Vårens alternativ
 
Tack Seaside..jättebra tips!
Googlade tavernan. Vilket fint läge och vilken matklapp_klap Bara det gör mig sugen på att boka Kos.
/ Kajja bye_bye

Sol och hav 2022-11-10 23:12

Sv: Vårens alternativ
 
Säger detsamma, jättebra tips!

Maria

Kalimera 2022-11-11 08:17

Sv: Vårens alternativ
 
Citat:

Ursprungligen postat av seaside (Inlägg 449895)
Besök även Tavernan "Never on a Sunday" som vi tycker är av det bästa i stan.

Där har vi också ätit och vi har varit supernöjda varje gång.

Kajja 2022-11-11 10:21

Sv: Vårens alternativ
 
Jag googlade ju bara på Mavromatis, den vid stranden, men får kolla upp den andra åxå.
Att äta sig runt på öarna är en hobby jag ägnar mycket tid åt...(åt!!..hahahaflabb_flab)
Bystranden..det funkar väl att bada där nån gång i alla fall, hoppas jag.
/ Kajja bye_bye

seaside 2022-11-11 12:51

Sv: Vårens alternativ
 
Vi äter oss också igenom öarna som vi besöker. Att hitta dessa guldkorn till restauranger/tavernor är ett sant nöje.
Badstranden är helt ok. Finns en stensatt brygga. Lurar lita på att åka tillbaka sensommaren. Nu väntar resa till Madera och i juni till Samos, Kokkari.
Seaside


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:39.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT