Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Resa runt i Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=23)
-   -   Inrikesflyg? (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=18372)

Mollybus 2009-03-15 21:29

Inrikesflyg?

Vi flyger med SAS till Athen och landar 10,40. Vi har bokat inrikesflyg med Olympic till Milos. Det planet startar 16,10.

Efter vad jag har kunnat förstå så ska det vara samma flygplats men finns det fler flygplatser i Athen?

Är det långt mellan inrikeshallen och den vi landar med SAS?
Hur fungerar incheckningen till inrikesflyget?

Vi har några timmar att fördriva vad kan man göra? Finns det många butiker på flygplatsen, bra ställen att äta något på?
Vi mottager tacksamt alla tips och goda råd. bye_bye

Kalimera 2009-03-16 15:16

Sv: Inrikesflyg?

Citat:

Efter vad jag har kunnat förstå så ska det vara samma flygplats men finns det fler flygplatser i Athen?
Nej.

Citat:

Är det långt mellan inrikeshallen och den vi landar med SAS?
Det är samma byggnad.

Citat:

Finns det många butiker på flygplatsen, bra ställen att äta något på?
Vi mottager tacksamt alla tips och goda råd.
Det finns många affärer, kafeér och restauranger. Där finns även ett litet museum, och en McDonalds. :)

NaxosLotta 2009-03-16 15:48

Hej. Atens flygplats är bra och modern. Du får väskorna från SAS flyget på nedervåningen och tar sen bara rulltrappan upp till nästa plan där incheckningsdiskarna ligger. Alla Olympics inrikesflyg checkas in på samma ställe. Och som sades ovan så finns det massa mat och dryck att välja på. Man bör ha minst 1 och en halv timme mellan flygen för att hinna med. Trevlig resa.
Lotta

Mollybus 2009-03-16 16:14

:)bye_byeTack för svaren. Det var precis vad jag ville veta. Då kan jag känna mig lite lugnare.

Frappe 2009-03-17 09:56

Utanför avgångsterminalen finns även ett fik, att sitta där med en Frappe och "glo" på alla förväntansfulla resenärer är ett roligt tidsfördriv. Om Ni vill ta Er bort en bit så 5 min från flyplatsen ligger Ikea och en stor el butik samt ett outlet med bla kläder etc.

Camilla

Mollybus 2009-03-17 10:55

Ikea kan jag vara utan i två veckor men Outlet lät spännade. Är det 5 min till fots eller med buss?bye_bye

Citat:

Ursprungligen postat av Frappe (Inlägg 161505)
Utanför avgångsterminalen finns även ett fik, att sitta där med en Frappe och "glo" på alla förväntansfulla resenärer är ett roligt tidsfördriv. Om Ni vill ta Er bort en bit så 5 min från flyplatsen ligger Ikea och en stor el butik samt ett outlet med bla kläder etc.

Camilla

Frappe 2009-03-17 11:08

Citat:

Ursprungligen postat av Mollybus (Inlägg 161512)
Ikea kan jag vara utan i två veckor men Outlet lät spännade. Är det 5 min till fots eller med buss?bye_bye

Sorry med ett fordon...buss, taxi... och 5 min ere knappt... går man bort tar det vell ca 15 min kanske?

Camilla

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:00.