![]() |
jobba på kreta!?
Eftersom jag är förälskad i hela ön så är det ett självklart val för mig med kreta.
Är det svårt få jobb där, jag tänker nu främst över högsäsongen april-september. Receptionist eller servitris. Jag antar att det inte är som på rhodos/aya napa (grisfestställen) att bara gå in på närmsta bar och visa upp sig. Vart kan man vända sig och hur går jag tillväga? Maria . |
Sv: jobba på kreta!?
Maria, det är nog samma taktik som gäller på Kreta, den att gå runt och presentera dig själv på de ställen du skulle vilja jobba på. Det är många om buden, så det gäller att visa upp "rätt" attityd och kompetens.
Jag har pratat med rätt många "säsongsarbetare" under årens lopp och de har nästan alla använt sig av självpresentationtekniken, när de sökt jobb första gången. Det blir oftast lättare när man söker jobb år 2, då har man fått lite mer erfarenhet och fler referenser. Lycka till! lars Kriti stin kardia mou |
Sv: jobba på kreta!?
På Kreta har det alltid varit lätt för skandinaver att få jobb, i synnerhet inom restaurang och barbranchen. När jag varit nere och arbetat har restaurangägare varit på mig hela tiden och frågat om jag känner till skandinaver som vill ha jobb. Dock är det svårt att veta vad som är ett bra ställe att arbeta på, och om en deal är en deal när det verkligen gäller, tex ang ledighet och arbetstid. Ofta får man vara beredd på att jobba mer än det var tänkt och att inget blir om man tänkt sig, pågott och ont...
Vill du ha kontakt md någon på plats som arbetat många många år på Kreta och vet vad som är rimliga löner etc, kan du kontakta min goda vän Siwa på uzenet@gmail.com. Hon drar till Rethymno 23e Maj. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:01. |