![]() |
Hotell i Athen med pool nära Acropolis?
:)
Åtta båtluffar med små barn har vi gjort. Aldrig har vi stannat till i Athen. Ingen idé liksom har det känts som att släpa blöjbarn genom folkmassor till historiska monument. MEN - nu börjar de vara så stora, så vi tänkte stanna till på hemvägen, belöna barnen med ett hotell med pool som ligger på promenadavstånd till Acropolis. Det får kosta, det blir ju bara en natt, men är det någon som har tips om detta? Jag har kollat runt lite och det bästa jag hittar är Divani Palace Acropolis, är det någon som har erfarenhet av det? Ett krux är att vi har tre pojkar; alltså är vi fem som ska bo. Minsta killen är snart fem, största tio. |
Sv: Hotell i Athen med pool nära Acropolis?
Får väl svara på min egen fråga... :)
Vi bodde på Divani Palace Acropolis i förrgår. Hotellet låg lugnt och fantastiskt geografiskt till. 150 meter till Acropolis-entren, 200-300 till mitt-i-Plaka. Familjerummet var stort och rymligt, två badrum, fem sängar. Hotellet hade pool på en liten bakgård, barnen badade glatt. Men tyst skulle det vara på eftermiddagen 14.30-17.30... :rolleyes: Överdådig frukost ingick till allihop. Oändligt mycket att välja på. Alltihop gick på €210 för en natt. Plus lite dricks till de uniformerade bagage-bärarna. Bekvämt. |
Sv: Hotell i Athen med pool nära Acropolis?
Citat:
Tack för tips! klapp_klap |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:25. |