Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Aten, Pireus & Rafina (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Bilder från Aten (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=19220)

Kalimera 2009-05-22 14:56

Bilder från Aten

Har lagt upp lite annorlunda bilder från Aten. Ni hittar dem under min profil, under Nätverk/Bilder eller via denna direktlänk...

Frappe 2009-05-23 13:09

Sv: Bilder från Aten

Härliga bilder Janne, lite roligt är det att se guldmasken från National museet, denna mask har yngsta sonen tagit massor av bilder på och sedan målat av:)

Camilla

Monica P 2009-05-23 15:33

Fina bilder! Jag sörjer för att jag inte hade kamera med mig undet tidigare vistelser. Många företeelser försvinner så där bara, när den gamla generationen tar slut...

Ivi 2009-05-23 17:05

Fint med lite annorlunda bilder. Tack för dem!

Fick en idé dessutom. Ska nog låta sambon ta landskapsbilderna med den nyare systemkameran vi har och koncentrera mig själv på stämningsbilder och detaljbilder med "gammelkameran" under nästa resa. :)

Janne! Bilderna som ser ut som installationer (budskapsbilden+nallebilden), har du möjligen tagit dem i närheten av hotel Adonis? Under hösten 2007, då vi bodde på A., passerade vi ett ställe som ut som en installation trots att det tydligen var en bostad.

Ivi

Kalimera 2009-05-24 19:54

Citat:

Ursprungligen postat av Frappe (Inlägg 168080)
denna mask har yngsta sonen tagit massor av bilder på och sedan målat av

Vad kul. Den är verkligen häftig!

Citat:

Ursprungligen postat av Monica P (Inlägg 168091)
Många företeelser försvinner så där bara, när den gamla generationen tar slut...

Det gäller även idag, vi, eller jag i alla fall, är dålig på att fotografera vardagen här hemma. Bilder som kanske inte är nåt kul att se idag, men som man gärna önskar att man tagit när några år har gått.

Citat:

Ursprungligen postat av Ivi (Inlägg 168105)
Ska nog låta sambon ta landskapsbilderna med den nyare systemkameran vi har och koncentrera mig själv på stämningsbilder och detaljbilder med "gammelkameran" under nästa resa.

Vilken bra idé, då får du göra det roliga. :)

Citat:

Janne! Bilderna som ser ut som installationer (budskapsbilden+nallebilden), har du möjligen tagit dem i närheten av hotel Adonis?
Yapp, det är från Toms Garden inte långt från Adonis.

Patricuz 2009-05-25 08:40

Tack för titten! Härliga detaljbilder!

Tror mig ha sett de färgglada flaskorna. Är de från en liten bar i Plaka? Jag tyckte mig se dem när vi gick förbi baren i höstas. På samma sida i gränden, nästan intill, finns en glassbar med gudomligt god hemmagjord italiensk glass. B la blåfärgad som var vår favorit...

Hälsn P bye_bye

Kalimera 2009-05-25 22:11

Citat:

Ursprungligen postat av Patricuz (Inlägg 168288)
Tror mig ha sett de färgglada flaskorna. Är de från en liten bar i Plaka? Jag tyckte mig se dem när vi gick förbi baren i höstas.

Visst det så, den baren går inte att missa, goda drinkar utlovas. :)

karinafp 2009-05-26 16:17

Citat:

Ursprungligen postat av Patricuz
Tror mig ha sett de färgglada flaskorna. Är de från en liten bar i Plaka?

Den bilden är från den gamla ouzerian Brettos, en klassiker med den absolut godaste ouzon, missa inte den!
:p:p:p

Karin
som alltid längtar ner

Riitta 2009-05-26 19:36

Håller med Karin:D I den baren har vi två pimlat i oss av den berömda Brettos ouzon:p

Riittabye_bye

Patricuz 2009-05-26 19:57

Skoj att få lite text kring fotot med flaskorna! Stället såg så inbjudande ut att jag var på väg att kliva in. Men...vi var ju på väg till glassen med femåringen :rolleyes:. Nästa gång (snart) gör vi nog ett besök och smakar på ouzon :p.

Hälsn P

Riitta 2009-05-26 20:03

Det måste ni göra:)Man brukar träffa trevliga människor där från olika delar av världen:)
Deras brandy är också specialgod:p
Man kan köpa med sig en flaska också av båda sorterna om man tycker dom är goda.

Riittabye_bye

Lissi 2009-05-26 20:32

Tack Janne för härliga bilder! Fyra av dem har vi nästan helt identiska.....bla från Brettos , muséet och Toms garden där vi fotade massor av kul bilder...
Visst ÄR Aten en guldgruva för fotografer!

Lissi

Kalimera 2009-05-28 20:24

Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 168484)
Visst ÄR Aten en guldgruva för fotografer!

Visst är det så, man behöver nästan inte ens tänka, bara knäppa. :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:49.