![]() |
Turistinfo Rhodos flygplats?
Vi har tidigare lite löst planerat rutten för årets båtluff med utgångspunkt Karpathos och hem från Samos. Från Karp har vi flyg bokat till Rhodos och skulle sedan ta oss vidare till Symi och uppåt, var det tänkt. Nu har vi börjat fundera om lite och Astypalea har kommit in i planeringen istället eftersom det går att flyga dit från Rhodos. (Vi ska vara ute några dagar färre denna gång så onödigt långa färjeturer ska helst undvikas.) Flygtiderna passar naturligtvis inte ihop (vem hade trott något sådant;)) utan väljer vi detta alternativ måste vi ha en övernattning på Rhodos. Då dyker frågan upp om det finns någon slags turistinformation med rumsbokning på Rhodos flygplats? Vi tänkte, om det går, att inte åka in till sta'n utan stanna över på något ställe i närheten. Har varit på flygplatsen ett par gånger tidigare men naturligtvis inte alls memorerat vad som finns:o.
Celbe |
Sv: Turistinfo Rhodos flygplats?
Landar där på söndag. Kan kolla runt lite om du vill och meddela hur där ser ut.
|
Citat:
Celbe |
Klart jag gör! Man hinner ju i princip paddla runt ön innan väskorna kommer :o
|
Hej!
Nu har jag kollat hur laget ar runt flygplatsen. Det fanns en info-disk men naturligtvis forsvann mannen som stod dar nar jag vart fardig att ga dit. Men en taxichauffor bara ruskade pa huvet, nagon overnattning precis vid hotellet visste han inget om. Narmsta turistort mojligen (ar val Ixia, vet inte sakert). Annars finns det ju gott om mojligheter inne i stan och det tar inte sa lang tid att ta taxi till flygplatsen. Ledsen att jag inte kunde ge dig mer info. |
Har goda nyheter! Har varit inne i Rhodos stad i dag och gick in pa turisbyran. Det finns ett par stallen och jag fick nr till dem. De ligger i Paradisis (eller vad det heter, precis vid flygplatsen)
Anastasia tel nr 2241 081810 och Villa Helena 2241 81175 om ni ringer mobil sa sla 30 innan sa hon pa turistbyran. Det var vad jag kunde bista med! Lycka till! |
Citat:
Celbe |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:27. |