Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Aten, Pireus & Rafina (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Färjebiljetter? (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=19500)

sol&blåtthav 2009-06-09 18:17

Färjebiljetter?

Hej, var i Athen köper jag biljetter? Finns det biljettkontor på flyplatsen? Finns det något biljettkontor i närheten av Syntagmaplatsen?/Plaka? Vi vill ha köpt vår biljett innan båtresan som går 7.30 nästa morgon för att inte ägna tid till det så tidigt på morgonen i Pireus.

ramses 2009-06-09 18:57

Sv: Färjebiljetter?

Ja du kan köpa biljetter på flygplatsen, det är lätt att hitta. Mycket smidigt och engelsktalande personal.

Yak 2009-06-10 19:58

Ska du åka med Blue star så ligger deras kontor ca 2 kvarter från Syntagma Sq. Kolla deras webbsida för exakt adress.

Som tidigare sagts har "Pacific Travel" kontor ute på flygplatsen, de säljer också biljetter till alla bolag.

Netwolf 2009-06-10 22:47

Citat:

Ursprungligen postat av Yak (Inlägg 170314)
Som tidigare sagts har "Pacific Travel" kontor ute på flygplatsen, de säljer också biljetter till alla bolag.

Har aldrig tänkt på att köpa på flygplatsen förr (där köper man ju flygbiljetter, för bövelen :D), men det kan ju va käckt. Är det någon priskillnad, som ni vet?

/Netwolf

Paphianna 2009-06-11 08:35

Citat:

Ursprungligen postat av Netwolf (Inlägg 170335)
Har aldrig tänkt på att köpa på flygplatsen förr (där köper man ju flygbiljetter, för bövelen :D), men det kan ju va käckt. Är det någon priskillnad, som ni vet?

/Netwolf

Jag har varit inne på Danaes hemsida och kollat på bokning av 2 färjebiljetter till Naxos. Om man bokade hos dem ville de ha 12€ extra för att jag skulle hämta ut biljetterna på flygplatsen. Är det värt det? Tar alla lika mycket? Klarar man sig ifrån den kostnaden om man handlar direkt utan att boka via resebyrå?
Fler frågor....mysteriet tätnar:rolleyes:
Paphianna (som avvaktar och ser om jag kan lägga 12 € på en souvlaki & Mythos i stället...verkar roligare)
bye_bye

laero 2009-06-11 14:01

Citat:

Ursprungligen postat av Paphianna (Inlägg 170346)
Klarar man sig ifrån den kostnaden om man handlar direkt utan att boka via resebyrå?
Fler frågor....mysteriet tätnar:rolleyes:

Köper du på plats så betalar du inga avgifter utöver biljettens pris. (dock med lite reservation angående biljettköp på flygplatsen som jag inte vet hur det är med avgifter där).
I värsta fall hinner du säkert fixa biljett nere i Pirues på morgonen.

Lars

Sapa 2009-06-11 14:54

Du kan också googla på båtbiljetter eller googla efter namnen på färjeföretagen och köpa biljetterna online som skickas hem till dig. Så har jag gjort under flera tillfällen, inte krångligt alls, och blev jättebilligt!

Hellen 2009-06-11 16:45

Citat:

Ursprungligen postat av laero (Inlägg 170397)
Köper du på plats så betalar du inga avgifter utöver biljettens pris. (dock med lite reservation angående biljettköp på flygplatsen som jag inte vet hur det är med avgifter där).
I värsta fall hinner du säkert fixa biljett nere i Pirues på morgonen.
Lars

Var handlar man biljetter utan hanteringsavgiften? jag tror aldrig jag handlat båtbiljetter på plats utan att det tillkommit 0.35-0.45€.
//Helén

Susie 2009-06-11 19:10

Hos Pacific Travel på flygplatsen betaler du 1 euro i kommission pr. billet.

God rejse bye_bye

laero 2009-06-11 20:06

Citat:

Ursprungligen postat av Hellen (Inlägg 170419)
Var handlar man biljetter utan hanteringsavgiften? jag tror aldrig jag handlat båtbiljetter på plats utan att det tillkommit 0.35-0.45€.
//Helén

Förlåt, det lilla tillägget tänkte jag inte på. Det trådskaparen undrar över är ett högre tillägg (12 euro) för att förboka och hämta ut biljetter.

Hellen 2009-06-11 20:42

Citat:

Ursprungligen postat av laero (Inlägg 170449)
Förlåt, det lilla tillägget tänkte jag inte på. Det trådskaparen undrar över är ett högre tillägg (12 euro) för att förboka och hämta ut biljetter.

Ingen avgift som jag nöter skosula för hellerAng_elx:D
// Helén

kimmen 2009-06-11 23:15

Citat:

Ursprungligen postat av Hellen (Inlägg 170419)

Vad jag vet tillkommer det alltid diverse skatter, hamnavgifter etc.

/kimmen

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:30.