Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Musik (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Hurra (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=2052)

Riitta 2005-09-28 16:02

Hurra

Fick ett SMS från Bosse W från Kalymnos. Killen har varit i musikaffären och köpt 2 skivor:D Heja Bosseklapp_klap . Han som inte kollade på musikskriverierna på Kalimera före vi träffades på Kalymnos i juni, nu köper han skivor_B-anana .

Känner mig lite skyldig till detta:) Hoppas det blev bra köp:)

Riitta

anoula 2005-09-28 16:08

Sv: Hurra

Citat:

Ursprungligen postat av Riitta
Fick ett SMS från Bosse W från Kalymnos. Killen har varit i musikaffären och köpt 2 skivor:D Heja Bosseklapp_klap . Han som inte kollade på musikskriverierna på Kalimera före vi träffades på Kalymnos i juni, nu köper han skivor_B-anana .

Riitta

Riitta, det måste vara en upplevelse att gå på bouzouki med dig! Du har en otrolig passion för grekisk musik, det är så härligt att läsa och man blir lika glad varje gång!_B-anana

Riitta 2005-09-28 16:14

Det kan vara roligt och gå på bouzouki med mig, speciellt när Parios dyker upp utan förvarning.Det vet Karin:D Fast Bosse har jag bara övertygat med prat och en till honom skickat Terzis skiva:D Fast han gillade grekisk musik redan, visste bara inte vad artister heter och så. Det är ju viktigast att man känner för musiken:)

Riitta

anoula 2005-09-28 18:00

Citat:

Det är ju viktigast att man känner för musiken:)

Riitta

Instämmer till fullo. Jag har inte varit på bouzouki i år... ingen konsert heller för den delen :( . Det är dags att ändra på det nu! Undrar om det är något bra på g i november på Rhodos... måste kolla upp det. Annars får man väl åka till Athen och hälsa på släkten, det står också på planeringen :) .

ciakoohler 2005-09-28 18:14

Citat:

Riitta

o sa ska han fa Pelagos skivan nar han kommer hem.Mikke skulle fixa den !!!!

karinafp 2005-09-28 18:48

Citat:

Ursprungligen postat av anoula
Annars får man väl åka till Athen och hälsa på släkten, det står också på planeringen :) .

Kollade just vad som är på gång. Det är iofs inte mycket ännu, men jag skulle ändå få svårt att välja om jag åkte till Aten just nu. Giannis Ploutarxos, Thanos Petrelis, Kostas Karafotis, Nikos Bertis och Giorgos Tsalikis är samtliga i full gång, och jag gillar dem allihop! Så hur det ska bli i vinter har jag ingen aning om... ;) Det blir att fylla varje kväll med musik, så vi inte går miste om några godbitar! Som i vintras, när vi missade den fantastiska konserten som vi nu har på skiva, den med Mitropanos och Mpasis och Adamantidis...snyft_drop Jag SÅG ju att de skulle sjunga, VARFÖR ringde jag inte och bokade in oss??? :mad:

Karin
ångerfull

Riitta 2005-10-09 20:33

Nu blir jag nyfiken på vad du tycker om dina skivköp Bosse:)
Du kan väl skriva några rader sedan du har hunnit lyssna på dom:)
Hoppas det blev bra.Fast man måste ju göra misstag ibland också:)
Brukar jag göra lite då och då:o

Riittabye_bye

Bossew 2005-10-10 06:50

Citat:

Nu blir jag nyfiken på vad du tycker om dina skivköp Bosse:)
Du kan väl skriva några rader sedan du har hunnit lyssna på dom:)
Hoppas det blev bra.Fast man måste ju göra misstag ibland också:)
Brukar jag göra lite då och då:o

Riittabye_bye

Tacksam för att du fått mej att köpa lite skivor :)

Har bara kört igång en men den lyssnade jag på desto mer i min walkman. Det var blandad "tavernamusik", lättlyssnat. De andra skivorna ska väl testas under veckan, lite modernare saker.

Än har jag inte köpt nått jag inte gillat ;)

bosse

Riitta 2005-10-10 07:00

Låter bra:)
Riitta

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:49.