Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Resa till Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=22)
-   -   Tåg flygplats Atens centrum (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=20665)

Milos 2009-08-30 19:46

Tåg flygplats Atens centrum

Jag undrar om någon vet om direkttåget från Atens flygplats till Atens centrum funkar igen eller om man fortfarande måste byta eller åka buss.

Hellen 2009-08-30 20:35

Sv: Tåg flygplats Atens centrum

Tåget har gått hela sommaren, det är tunnelbanan som varit avstängd, så du behöver inte åka buss.
// Helén

ramses 2009-08-30 21:17

Annars är det mycket smidigt med bussen, också.:)

Milos 2009-08-31 19:05

Sist jag var i Aten för 2år sen så åkte vi tunnelbanan från flygplatsen till Monastiraki direkt utan byte. Väldigt smidigt eftersom vi ska till den stationen, så därför undrar jag om det funkar att göra det nu. Några vänner åkte i sommar och då gick det inte att åka direkt utan byte.
/Yvonne

Hellen 2009-08-31 19:42

Citat:

Ursprungligen postat av Milos (Inlägg 180018)
Sist jag var i Aten för 2år sen så åkte vi tunnelbanan från flygplatsen till Monastiraki direkt utan byte. Väldigt smidigt eftersom vi ska till den stationen, så därför undrar jag om det funkar att göra det nu. Några vänner åkte i sommar och då gick det inte att åka direkt utan byte.
/Yvonne

Vi åkte tunnelbana till Monastiraki från Piraeus i år, och fortsatte sedan med tåg till flygplatsen.
Lägger in en reservation här- visst är det stationen vid Akropolis som heter Monastiraki?
// Helén

Frappe 2009-09-01 16:28

Citat:

Ursprungligen postat av Hellen (Inlägg 179911)
Tåget har gått hela sommaren, det är tunnelbanan som varit avstängd, så du behöver inte åka buss.
// Helén

Fast vanliga tåget går inte till Athen utan till Pireus! Metron ligger som sagt nere men man kan ta buss till Ethniki Amina och därifrån Metro som går till Monastiraki som ligger efter Plaka. Eller buss raka spåret till Aten.

Camilla

Hellen 2009-09-01 17:31

Citat:

Ursprungligen postat av Frappe (Inlägg 180080)
Fast vanliga tåget går inte till Athen utan till Pireus! Metron ligger som sagt nere men man kan ta buss till Ethniki Amina och därifrån Metro som går till Monastiraki som ligger efter Plaka. Eller buss raka spåret till Aten.

Camilla

Innebär det att vi måste ha gjort ett byte till?
Jag minns bara ett..., är det förträngningsmekanismen som slått till?
I så fall ber jag om ursäkt om jag vilselett någon.
// Helén

Milos 2009-09-02 10:53

Tack för informationen. De blir nog buss X95 till Syntagma och en promenad till Monastiraki.
/Milos

ramses 2009-09-02 11:04

Det kommer att bli jättebra, promenaden till Monatiriki är inte så lång.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:07.