Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Resa till Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=22)
-   -   Ok, hur bokar man flyg billigast? (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=21166)

Beata 2009-10-28 14:23

Ok, hur bokar man flyg billigast?

Vi är två familjer som vet vilka datum +- ett par dagar som vi vill åka, hur hittar vi billigast flygbiljetter och vad är billigt o dyrt egentligen, vi ska åka i slutet maj är tanken. Hur brukar ni andra göra? Brukar ni ta flyg med mellanlandningar eller aldrig i livet o ta direkt. Vi är 4 vuxna o 4 barn kan tilläggas.

Är direkt flyg för ca 8000 billigt eller kommer det bättre? Eller vad ska man hitta på för trix för att få ner priserna. Vänta eller blir det inte billigare så det är lika bra o boka? Alla tips är välkomna då vi inte bokat så här förut utan är charternördar :) jag tycker det är skönt o boka o ha det klart o blir galen på att man inte vet. Men är samtidigt lite snål o hoppas att ngt bra erbjudande ska dyka upp men det kanske det aldrig gör.

Vi vill åka från köpenhamn och ska till Aten.

Arne 2009-10-28 14:27

Sv: Ok, hur bokar man flyg billigast?

Fyra vuxna och fyra barn Tor Köpenhamn- Athen,och totalt 8000 Kr, det framstår som ett märkligt bra pris! Billigare kan ni knappast erhålla.
Det skulle innebära 4 x 1500 för de vuxna och 4 x 500 för barnen tor.

Jag skulle boka på direkten!

Arne

Beata 2009-10-28 14:32

Oj, ja det lät ju för billigt, jag menar om man hittar en resa runt 8000 per familj 2 vuxna o 2 barn för det är ju där det ligger minst om man vill flyga direkt. Lite snabb på tangenterna. Man kan väl hitta ner mot 7000 två vuxna o två barn men då måste du ju göra byten vilket jag tycker verkar krångligt, för det är det väl?

Charleston 2009-10-28 14:48

Kolla på bokasmart. Inga problem att hitta direktflyg t/r Köpenhamn-Atén för dryga 6000 (2vuxna+2barn).
/Thomas

Beata 2009-10-28 14:50

VA, hur gör man då, jag ska kolla där då. Fast vi har ju iofs särskilda datum vi vill åka...kanske där problemet sitter

Beata 2009-10-28 14:53

Om man söker på bokasmart finns det ingen typ prismatris så du kan jämföra, måste du göra om sökningen för varje datumändring?

Charleston 2009-10-28 15:11

Ja, tyvärr måste du söka på nytt för varje datumändring. Det brukar i alla fall jag göra. Fast det kan det ju kanske vara värt...
(mitt prisexempel ovan gällde utresa 16/5 och hemresa 30/5)
/Thomas

coanma 2009-10-28 19:30

prøv å gå inn på whichbudget.com. Der finner du hvem som flyr billig.

kimmen 2009-10-28 21:29

Citat:

Ursprungligen postat av Beata (Inlägg 184670)
Vi vill åka från köpenhamn och ska till Aten.

Från Köpenhamn flyger både SAS och Cimber Sterling direkt till Aten.

Annars finns det många sajter att söka på. På flygresor.se är exempelvis priset just nu för två vuxna och två barn 26/5-9/6 totalt SEK 5158 (med Cimber).

resfeber.se kan man söka +/- 3 dagar med hjälp av "flygpriskalendern".

/kimmen

A.Konstantinidis 2009-10-29 12:22

Hej

Jag har akt till Aten via frankfurt med 1 barn pa 4 ar.
Och d gor jag inte om.
P.g. a att man maste oftast ta sig fran en terminal till annan o da maste man ga igenom ny sakerhets kontroll.
Jag o sonen missade flyget till Danmark med 1min!!!!!!!!!!!!!! Detta for att mellan terminalerna sa va sonen, kissnodig, torstig, lite slo i benen men framforallt sa berodde det pa lang vantetid i sakerhets kontrollen. Och inte ropade dom ut namnen. Fick vanta 8tim till nasta flyg, betala nya biljetter och fruktansvart otrevlig personal. LUFTHANSA. Dessutom kom vagnen fram 2 dgr senare o vaskorna va pa ett annat flyg o kom 4 tim senare!!!
Dessutom tycker jag att man kan hitta direkt flyg ganska billigt anda.
Vi akte hem till sverige i augusti, 2vuxna till danmark o 2 vuxna + 1 barn till Aten for 380e, STERLING.

Beata 2009-10-29 15:14

Ok, tack för alla tips, nu har vi bokat i alla fall men vilken djungel det är. Priserna hinner ju ändra sig hela tiden o gör man flera sökningar med flera datum har du ju till slut 50 fönster uppe i datorn. När du väl bestämt dig så stämmer inte priset igen.:eek:

O alla dessa tillval o försäkringar, glömmer alltid hur det hänger ihop o vad som ingår i din vanliga hemförsäkring o visa kort. Det blev i alla fall Cimber air flygt av sterling. Hoppas det är ok. tur o retur köpehamn/aten för 6800, sen blev jag mesig o tog konkursförsäkringen så totalt 7155 för 2 vuxna o 2 barn. Men så fick det bli, vi hade vissa datum vi ville hålla. Nu ska vi planera vidare efter Aten, kul!!!

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:00.