Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Kafé Kalimera (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=52)
-   -   Härliga Fredag igen ! (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=21229)

Birgitta63 2009-11-06 13:40

Härliga Fredag igen !

Så var det äntligen som vanlig fredag.
Jobbat veckan ut och allt kändes som vanligt igen i gårkväll.
Härlig känsla när aptiten kom tillbaka och få känna känna sig frisk igen och kurant.
Mår så bra och hoppas ni andra oxå har lika bra.

Trevlig helg på er alla ! :)
Birgitta

inkfish 2009-11-06 13:42

Sv: Härliga Fredag igen !

Härliga fredag? Om mindre än en timme börjar min arbetshelg och sen är jag inte ledig förrän härliga måndag.

Allting är ju relativt;)

Men trevlig helg på dig ocksåbye_bye

karinafp 2009-11-06 13:47

Japp, HÄRLIGA fredag! bye_bye Fick till och med vara "mig själv" efter första rasten och göra det jag egentligen är anställd för, i stället för att vikariera för diverse lärare. Totalt har jag fått vara speciallärare två veckor denna termin, resten av tiden har jag varit tvungen att vikariera. :mad: Politikernas besparingar går ut över de svagaste barnen, som vanligt. __D Och sedan får vi höra att det är lärarnas fel att barnen inte når målen... suck!

Men NU är det fredag och bastun väntar! _B-anana

Karin

Yak 2009-11-06 15:13

Flaggdag och dessutom fyller man år idag! Grattis till mig själv! klapp_klap

Ankan 2009-11-06 16:14

Då passar jag också på att gratta dig,Yak,och önska er alla en trevlig helg!
Med eller utan arbete.Med eller utan bastu.
Själv har jag tvättstugan...
Anki

Lucky 2009-11-06 16:53

Citat:

Ursprungligen postat av Yak (Inlägg 185283)

Gratulerar pa fodelsedagen :D

Lissi 2009-11-06 17:32

Citat:

Ursprungligen postat av karinafp (Inlägg 185276)
Japp, HÄRLIGA fredag! bye_bye Fick till och med vara "mig själv" efter första rasten och göra det jag egentligen är anställd för, i stället för att vikariera för diverse lärare. Totalt har jag fått vara speciallärare två veckor denna termin, resten av tiden har jag varit tvungen att vikariera. :mad: Politikernas besparingar går ut över de svagaste barnen, som vanligt. __D Och sedan får vi höra att det är lärarnas fel att barnen inte når målen... suck!
Men NU är det fredag och bastun väntar! _B-anana
Karin

EXAKT så har jag haft det under större delen av terminen.... Jag arbetar också som speciallärare med de barn som skolan fått externa pengar för av resurscentrum i stan för att de är i extra stort behov av hjälp och ÄNDÅ får inte barnen det stöd de ska ha för jag får arbeta som vikarie istället.....Jag sa upp mig! Vill inte arbeta som vikarie. Ha en underbar helg!

Lissi

Birgitta63 2009-11-06 19:44

Citat:

Ursprungligen postat av inkfish (Inlägg 185274)
Härliga fredag? Om mindre än en timme börjar min arbetshelg och sen är jag inte ledig förrän härliga måndag.

Allting är ju relativt;)

Men trevlig helg på dig ocksåbye_bye

Tack !
Jo så är det , härliga måndag känner jag ofta när jag har gjort min jobbhelg.
Birgitta
bye_bye

Birgitta63 2009-11-06 19:55

Citat:

Ursprungligen postat av Yak (Inlägg 185283)

Ang_elx Vi gratullerar på din födelsedag med blommor och blad Ang_elx

Birgiitta

Vilma 2009-11-06 20:25

Fredag, bästa dagen_B-anana
I går hade jag mina vänner här på en väldigt lyckad medelhavsispirerad kväll. Därför är det ovanligt fint med vackra blommor och extra välstädat här, inte dumt att slippa det i helgen.
Vi är ett gäng på tio som hållit ihop sen vi var barn. Några av dem är fortfarande mina allra närmaste vänner. Vi träffas så minst en gång i månaden och har gjort i alla år. Nu firar vi varandras 50-årsdagar:eek::)Jag är så glad att jag har dem.

Vi tittade i fotoböckerna som jag gjort om Karpathos och Skopelos, de är såklart jättefina inte pga mig utan för att det är ju såå vackert där.
Du är konstnär och du borde byta jobb och göra fotoreklam för resebyråer, var deras kommentarer:D:D. Krydd, som min tonåring skulle sagt, men gulligt.Trevlig helg och Grattis Yak!

Marianne 2009-11-07 08:51

Vad härligt att du är frisk igen, Birgitta!_B-anana

Birgitta63 2009-11-07 11:45

Citat:

Ursprungligen postat av Marianne (Inlägg 185339)
Vad härligt att du är frisk igen, Birgitta!_B-anana

Tack moster Marianne :)
Tillbringar helgen uppe i vårt torp .Snusar in skogsdoft och njuter av vackert väder , just nu är det så vackert i skogen men dom flesta träden är rätt så bara på blad nu.
Må så gott !
Birgitta

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:48.