Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Om Forumet (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Nytt under Off Topic (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=2135)

Kalimera 2005-10-12 13:10

Nytt under Off Topic

Forumet Husdjur under Off Topic har tagits bort på grund av för dåligt intresse. Forumet Datorsupport under Off Topic har bytt namn till Datorer & annan elektronik, där kan man diskutera sådant som innefattar alla elektroniska apparater: datorer, skrivare, teveapparater, kameror, DVD-spelare, telefoner osv.

Senare i höst kommer det bli en del andra förändringar, några forum försvinner och andra tillkommer.

Elisabet 2005-10-12 14:07

Sv: Nytt under Off Topic

Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera
Senare i höst kommer det bli en del andra förändringar, några forum försvinner och andra tillkommer.

Va bra, då kan man ju önska lite :D
Ett eget forum för fester och andra träffar. Kan det va nåt?
De har ju liksom ökat i antal... :)

Kalimera 2005-10-12 14:34

Citat:

Ursprungligen postat av Elisabet
Va bra, då kan man ju önska lite :D
Ett eget forum för fester och andra träffar. Kan det va nåt?
De har ju liksom ökat i antal... :)

Önska på bara.

karinafp 2005-10-12 17:08

Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera
Önska på bara.

Hejdå, nu åker vi

Hälsningar direkt från Grekland

Hej, nu är vi tillbaka

önskar

Karin
envisare än en röd gris, som mamma sa...Ang_elx

Riitta 2005-10-12 17:40

Håller med Karin och det gör Mikke med,vågar jag lova:D

Riitta

Elisabet 2005-10-12 17:41

Citat:

Ursprungligen postat av karinafp

Hejdå, nu åker vi

Hälsningar direkt från Grekland

Hej, nu är vi tillbaka

Satt bara och väntade på dig bye_bye
Får man önska att de inte kommer tillbaka måntro :rolleyes: ;)

Nädå, jag skojar bara, önskar folk dem tillbaka så tycker såklart även jag att de ska finnas.
MEN jag hade ett annat *genialiskt* förslag tidigare idag. Fast just då hade jag inte tid att skriva - och nu är det borta __D

Ivi 2005-10-12 17:46

Citat:

Ursprungligen postat av Riitta
Håller med Karin och det gör Mikke med,vågar jag lova:D

Riitta

Och jag! :D

Ivi
-envis är bara förnamnet ;)

karinafp 2005-10-12 18:34

Citat:

Satt bara och väntade på dig bye_bye

Vadå? Inte är jag väl SÅ förutsägbar? :cool: Ang_elx Kan jag väl aldrig tänka mig...;)

Citat:

MEN jag hade ett annat *genialiskt* förslag tidigare idag. Fast just då hade jag inte tid att skriva - och nu är det borta __D

Äsch, det är onsdag idag. Om två dagar är det fredag. _B-anana Då kommer ouzon fram, och med den alla goda idéer...:p flabb_flab

Karin

Elisabet 2005-10-12 18:42

Citat:

Äsch, det är onsdag idag. Om två dagar är det fredag. _B-anana Då kommer ouzon fram, och med den alla goda idéer...:p flabb_flab

Sen när hoppar du över ouzon på en onsdag??? ;)

Och detta är väl som att svära i kyrkan, men på fredag blir det nog en riktigt god wisky för mig :)

OCH NU kom jag plötsligt på vad det var för förslag jag hade!! Det handlade nämligen också om att svära i kyrkan. Ett forum för Andra resmål *hukar mig*

karinafp 2005-10-12 18:45

Citat:

OCH NU kom jag plötsligt på vad det var för förslag jag hade!!

Du ser! klapp_klap Det hjälpte att bara TÄNKA på ouzo! flabb_flab

Karin
alltid hjälpsam

Elisabet 2005-10-12 18:49

Citat:

Karin
alltid hjälpsam

Tack :) :) :)

karinafp 2005-10-12 18:53

Citat:

Tack :) :) :)

Så lite så... :) Fast det där med "Andra resmål" klarar jag mig utan. Jag var så pass gammal när jag upptäckte Grekland att det nog inte lär hinnas med så mycket mer. :D Det finns inte så mycket annat jag känner behov av att se, heller...

Karin

Riitta 2005-10-12 19:01

Andra resmål kan få en liten,liten plats tycker jag:D
Det är ändå inte så många som vill åka någon annanstans:)
Fast mannen här hemma hotar med att när han fyller 60 nästa år så åker vi till Italien:o Men det tror jag inte på:)

Riitta

Elisabet 2005-10-12 19:02

Citat:

Så lite så... :) Fast det där med "Andra resmål" klarar jag mig utan. Jag var så pass gammal när jag upptäckte Grekland att det nog inte lär hinnas med så mycket mer. :D Det finns inte så mycket annat jag känner behov av att se, heller...

Man ska ju välja det som passar en själv bäst. Men nog finns det många andra här i forumet som gärna reser till och diskuterar andra länder och även platser i Skandinavien.

Kyy 2005-10-12 19:53

Citat:

Man ska ju välja det som passar en själv bäst. Men nog finns det många andra här i forumet som gärna reser till och diskuterar andra länder och även platser i Skandinavien.

Personligen är andra resmål när och fjärran en förutsättning för nästan årlig återkomst till Grekland. Utan avstickarna skulle det kännas att man fastnat i "Kalymnos-Lerosträsket."

Hälsar Kyy "den dan´jag är missnöjd med en resa lägger jag av"

ps. dvs.aldrig

Riitta 2005-10-12 19:56

Värre träsk kan man ju ha än "Kalymnos-Lerosträsket":D

Hälsar "Kaima"flabb_flab

karinafp 2005-10-12 21:42

Citat:

Ursprungligen postat av Kyy
Utan avstickarna skulle det kännas att man fastnat i "Kalymnos-Lerosträsket."

Själv hittade jag inte till ovan nämnda träsk förrän jag redan hade gjort ett stort antal "avstickare" till andra delar av världen. ;) Nu verkar det som att jag har fastnat i "Karpathos-Atenträsket", och där trivs jag ypperligt! flabb_flab Skulle jag tröttna där, har jag MYCKET kvar av Grekland att upptäcka... _B-anana

Karin

PO 2005-10-12 23:13

Citat:

Sen när hoppar du över ouzon på en onsdag??? ;)

Och detta är väl som att svära i kyrkan, men på fredag blir det nog en riktigt god wisky för mig :)

OCH NU kom jag plötsligt på vad det var för förslag jag hade!! Det handlade nämligen också om att svära i kyrkan. Ett forum för Andra resmål *hukar mig*

Instämmer! var skulle man annars kunna fråga om ex.vis Gozo ?

För övrigt har Rasmus och undertecknad både svurit och druckit whiskey i en kyrka! (Irland, kyrkan ombyggd till pub, skål & blasfemy!)

//PO

Eva L 2005-10-13 07:31

Gärna forum om andra resmål så folk kan skriva några rader om andra underbara platser. Känns som vi blir lite väl mycket Greklandsfundalister ibland.
Själv har jag med åren blivit allt mer intresserad av andra delar av världen kanske för att möjligheterna att realisera drömmarna om andra resmål ökat för min del. Tänk vad mycket som finns på önskelistan Kina, Indien, Syrien(efter programmet igår, Azorerna eller varför inte en tango i Argentina.
Naturligtvis har Grekland en speciell plats i mitt hjärta och något jag alltid hoppas kunna återvända till.

Eva

karinafp 2005-10-13 08:45

Citat:

Ursprungligen postat av Eva L
Känns som vi blir lite väl mycket Greklandsfundalister ibland.

Ehm.... är det inte just därför vi är på DENNA sajten? "Kalimera - ditt fönster mot GREKLAND", heter den ju. Den här platsen är ju gjord direkt för alla som är intresserade av Grekland. Vill jag diskutera andra länder, går jag till andra sajter...

Karin

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:48.