Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Rethymnonkusten (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=86)
-   -   boendelycka (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=22249)

litentuva 2010-02-14 09:47

boendelycka

Hurra!
Måste bara skriva om vårt flyt gällande boende i år. Vi har fått möjlighet att hyra en liten lägenhet i gamla stan Rethymno, i markplan på innergård med ca 8 kvm terrass. Priset, 300€ för 32 dagar! Enkelt och spartanskt men vad gör det när man får loss pengar att lägga på annat skoj än att sova. Har vänner som bott i lägenheten så jag vet i alla fall att den är hel och ren :)

sjöborren 2010-02-14 13:14

Sv: boendelycka

Grattis! klapp_klap Härligt att kunna få hyra en lägenhet i 32 dagar, till det priset.
Och kunna lägga pengar på trevligare saker som tavernor, ouzerier, kafenion m.m. :cool:

Lilla sjöborren.

litentuva 2010-02-14 13:35

Citat:

Ursprungligen postat av sjöborren (Inlägg 195347)
Grattis! klapp_klap Härligt att kunna få hyra en lägenhet i 32 dagar, till det priset.
Och kunna lägga pengar på trevligare saker som tavernor, ouzerier, kafenion m.m. :cool:

Lilla sjöborren.

Min tanke exakt:D

martinifk 2010-03-05 03:30

Först kanske man ska skriva Yassou, va ju ett tag sen hehe :D

Ända frågan angående erat boende i sommar är ju om det kunde blivit mer ultimat?? ;) Markplan, terassen, läget, priset.. underbart! :)

Kanske kan släntra förbi nån gång i sommar om det vill sig väl även denna sommar och man hittar ett jobb. :rolleyes:

Ha det bäst tills vi hörs igen, hälsa familjen. :)

litentuva 2010-03-05 18:43

Citat:

Ursprungligen postat av martinifk (Inlägg 197818)
Först kanske man ska skriva Yassou, va ju ett tag sen hehe :D

Ända frågan angående erat boende i sommar är ju om det kunde blivit mer ultimat?? ;) Markplan, terassen, läget, priset.. underbart! :)

Kanske kan släntra förbi nån gång i sommar om det vill sig väl även denna sommar och man hittar ett jobb. :rolleyes:

Ha det bäst tills vi hörs igen, hälsa familjen. :)

Kul att du är tillbaka på kalimera! Det är lägenheten Maria bodde i, såg du någonsin den? Tror det blir bra i alla fall! Klart du ska tillbaks till Rethymno, jobb hittar du alltid:)

martinifk 2010-03-08 03:56

Citat:

Ursprungligen postat av litentuva (Inlägg 197876)
Kul att du är tillbaka på kalimera! Det är lägenheten Maria bodde i, såg du någonsin den? Tror det blir bra i alla fall! Klart du ska tillbaks till Rethymno, jobb hittar du alltid:)

Tycker jag med! :D
Nae missade tyvärr den, men låter ju riktigt mysigt. :)
Jo så får det bli, och ja det hoppas jag på.

Ha det bra och på återhörande. :)

Yanna 2010-04-09 11:22

Citat:

Ursprungligen postat av litentuva (Inlägg 195314)
Hurra!
Måste bara skriva om vårt flyt gällande boende i år. Vi har fått möjlighet att hyra en liten lägenhet i gamla stan Rethymno, i markplan på innergård med ca 8 kvm terrass. Priset, 300€ för 32 dagar! Enkelt och spartanskt men vad gör det när man får loss pengar att lägga på annat skoj än att sova. Har vänner som bott i lägenheten så jag vet i alla fall att den är hel och ren :)

Nu är det boendelycka för mig också, litentuva! En stor lägenhet i gamla stan för 300 euro! Knappt att jag fattar att det är sant!
Yanna som dansar glädjedans!! _B-anana

jan c 2010-04-09 11:29

Grattis kolla bara vad ev el vatten o. värme kostar .Vi betalade c;a 100 Euro /mån nu över vintern i Chania Hälsn Jan

Kikh 2010-04-09 13:56

Citat:

Ursprungligen postat av Yanna (Inlägg 201609)
Nu är det boendelycka för mig också, litentuva! En stor lägenhet i gamla stan för 300 euro! Knappt att jag fattar att det är sant!
Yanna som dansar glädjedans!! _B-anana

Stort grattis Yanna, vad kul att du hittade något! Om lägenheten inte passar dig så kan du väl alltid ta över den som Litentuva bor i senare :D
Tänk vilket flyt ni haft tjejer!

//Kikh

Yanna 2010-04-09 17:49

Tack! :D

Jan! Om det är 100euro under vintermånaderna så är det okey. Om man slår ut det på hela året så blir det inte så mycket. ;)

Kickie! Om jag inte skulle vara nöjd med den lyan så finns den inte!
Git har fixat ett hus åt mig i Old Town..3 rum o kök, 2 badrum och takaltan! Jag hyr den på ett år till att börja med! :D Ja jag tycker jag haft ett otroligt flyt, fattar knappt att det är sant!

Yanna _B-ananasom längtar äääännu mer nu!!

litentuva 2010-04-09 18:40

Härligt, det låter som en toppenstart! Blir således på ett tak i gamla stan vi får avnjuta en drink, inte illa, det ser jag framemot :D

Yanna 2010-04-09 18:55

Citat:

Ursprungligen postat av litentuva (Inlägg 201660)
Härligt, det låter som en toppenstart! Blir således på ett tak i gamla stan vi får avnjuta en drink, inte illa, det ser jag framemot :D

Jag är faktiskt redigt omtumlad!
Japp! En drink, Retsina eller nåt...o så meze ;)

litentuva 2010-04-09 19:07

Citat:

Ursprungligen postat av Yanna (Inlägg 201665)
Jag är faktiskt redigt omtumlad!
Japp! En drink, Retsina eller nåt...o så meze ;)

Lovely, poli orea!

Athanasia 2010-04-09 22:30

Vi ses nog Yanna...antingen juni eller sept,,,,,:)Liten Tuva ..missar vi,tyvärr

Yanna 2010-04-09 22:38

Citat:

Ursprungligen postat av ATHANASIA (Inlägg 201688)
Vi ses nog Yanna...antingen juni eller sept,,,,,:)Liten Tuva ..missar vi,tyvärr

Nu vet jag inte när ni kommer, men vi ses säkert både i juni o sep, och jag kommer inte att missa litentuva, jag är ju där hela tiden! :D

Yanna

litentuva 2010-04-13 21:37

Citat:

Ursprungligen postat av Yanna (Inlägg 201689)
Nu vet jag inte när ni kommer, men vi ses säkert både i juni o sep, och jag kommer inte att missa litentuva, jag är ju där hela tiden! :D

Yanna

och vi andra kommer och går likt årstiderna... :)

sjöborren 2010-04-13 22:21

Grattis Yanna! Jag kan förstå lyckan och jag delar gärna din glädjedans. _B-anana _B-anana

Hälsningar lilla sjöborren :D

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:23.