![]() |
Hinner vi med båten?
Vårt flyg landar på Atens flygplats 15,10. Någon som vet om man har möjlighet att hinna med båten från Pireus hamn 17,30 alt. 18,00?? Eller ska man boka en övernattning i Pireus??:)
|
Sv: Hinner vi med båten?
Resan från flyget till Piraeus tar ca 1-1.5h med buss eller taxi beroende på hur trafiken flyter. Tunnelbanan tar knappt 1h. (jag är osäker på om de går en gång var 15:e minut eller om det är var 30:e)
Har ni tur hinner ni 17,30 färjan, ni bör hinna till kl 18 // Helén |
Tack för svaret!
Brukar det gå hyfsat fort och smidigt på flygplatsen och går bussarna el. T-banan precis utanför?? |
Jag reser inte med incheckat bagage så jag har ingen aning om hur lång tid det brukar ta innan det kommer, både buss och tunnelbana går direkt utanför, det är bra skyltat.
// Helén |
Tack!
Tror vi chansar på att inte boka rum i Pireus. Bör väl annars finnas ngt rum att få tag i?? |
Vi har alltid fått våra ryggsäckar rätt snabbt efter landning. Vi tar alltid bussen, den går precis utanför dörrarna när ni kommer ut.
Om flyget landar som det ska hinner ni säkert med någon av båtarna. Vet inte vilken veckodag ni landar, men fredagseftermiddagar brukar det vara mycket trafik och bussen tar då längre tid. Carina |
Om ni kt buss för några år sedan (eller har gamla uppgifter) så går numera bussen förbi hamnen för båtar som går till Kykladerna, man måste alltså av på rätt ställe. Ni ska av bussen där det går en gångbro över gatan om ni ska till Kykladerna. Ska ni till Dodekaneserna så ska ni (antar jag) åka med tills bussen stannar. Då ni kliver av bussen (alternativ 1) så finns det ett biljettförsäljningskontor på andra sidan den lilla gatan som går där. Om ni fortsätter gångbron över stora gatan ni kom längs finns också ett större biljettförsäljningskontor.
Mvh Janérik |
Tack för tipsen!
Vi åker en måndag, kanske lite lugnare då? |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:55. |