![]() |
Sv: Vårens resa bokad!!!
Såvitt vi kunnat erfara bliva kostnaden baserad på en studs till Sverige och retur till Grekland. Alltså:: Cirka 10 SEK per minut!!!
Alternativet är att inhandla ett Grekiskt refillkort till mobilen, och då bliva kostnaden halverad!!! Arne och Birgitta "Svärmor bortskänkes emot annonskostnaden" |
Citat:
Jag har Vodafone med tilläggstjänsten Passport som gör att jag kan låsa mobben vid Vodafone när jag är i Grekland. Då betalar jag Vodafones taxa - fast utlandstaxan. Du kan alltså aldrig räkna med den minutkostnad du har hemma - om det är det du menar med svensk taxa. |
Citat:
På det sättet kostar det bara skjortan att ringa, annars kan det kosta både skjorta och byxor. Mvh Janérik |
Tack för tipsen om mobiltelefon och samtalstaxa. Nu är det bara att drömma och längta. bye_bye
|
Citat:
Sten-Åke |
Just så, Sten-Åke. Plus 9.95 i startavgift. Det blir alltså lönsamt först när man pratar rätt länge, inte bara de där "jag mår bra det är varmt i vattnet"-samtalen som man annars ringer.
Ringde för 1300 de sista fyra dygnen på KarpathosAng_elx. Fast det var mest sjuk pappa-relaterade samtal så jag känner mig ursäktad. |
Jo det är rätt, men Vodafones 9.95 i startavgift motsvarar ca: 1 minut hos andra operatörer. Om man har t.ex. Telia abbonnemang så kostar det 9.65 SEK/min med "prioriterad partner" enligt http://www.telia.se/privat/frame.do?...ame=/privat.do 9.65 SEK/min) Om man snackar i 5 min kostar det alltså med Telia ca: 50 SEK, medan det med Vodafone kostar ca: 13 SEK.
Det är när om man ringer mycket från utlandet som det totalt blir mycket billigare med Vodafone för när man ringer i Sverige är ju Vodafone f.n. 20 - 30 öre dyrare än de andra svenska operatörerna. Sten-Åke |
Jo, jag har väl inte sagt något annat?:) Det ÄR när man ringer längre utomlands än korta rapporter som Vodafone är billigt.
Hemma ringer jag för 79 öre. Är de andra operatörerna alltså nere på 49-59 öre? Riktigt billigt i så fall. |
Citat:
Det beror lite på vad du har för abonnemang i mobilen. Hör med din operatör vad de tar för samtal från Grekland. /inha |
Citat:
Eva |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:23. |