Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Om Kalimera (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=19)
-   -   Kalimera was here! (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=24623)

Riitta 2010-08-09 14:43

Kalimera was here!

Såg till min förvåning att det är bara jag som har lagt årets tröjbilder därAng_elx
Har ni andra inte tagit några, eller glömt och lägga i:rolleyes:
Sulle vara trevligt och se lite fler bilder där:)

Riittabye_bye

Athanasia 2010-08-10 06:38

Sv: Kalimera was here!

Vi tog inga tröjbilder när vi åkte i slutet av maj...får se om vi lyckas nu i aug/sept;)

Klick 2010-08-10 06:54

Citat:

Ursprungligen postat av Riitta (Inlägg 216846)
Sulle vara trevligt och se lite fler bilder där:)

Riittabye_bye

Lugn, bara lugn:D Om 6 dagar bär det av ner till Greklandklapp_klap

Kalimera 2010-08-10 09:37

En anledning till att det är så få är att vi inte säljer t-shirts längre, och har inte gjort på flera år.

Riitta 2010-08-10 10:50

Fast vi "gamla" borde ju ha lådorna fulla med tröjor fortfarande:rolleyes::)

Riittabye_bye

Enigma 2010-08-10 11:22

Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 216922)
En anledning till att det är så få är att vi inte säljer t-shirts längre, och har inte gjort på flera år.

Men varför då? Jag fick aldrig en chans att köpa en Kalimera T-shirt i min storlek. Kan ni inte tänka på saken och börja sälja igen? Det är säkert många som vill köpa den.

//Enigma

Hellen 2010-08-10 11:24

Mitt linne passar inte denna kroppen längre, tror faktiskt att det inte tålde grekvärme :D

Monica P 2010-08-10 13:51

Jag har ne tröja jag fick av Riitta, men ingen har velat ta kort på mig...

Riitta 2010-08-10 13:55

Att vi inte tänkte på det i juni:rolleyes:

Riittabye_bye

Kalimera 2010-08-11 09:03

Nu har du fått en kompis. :)

Riitta 2010-08-11 09:34

Så trevligt Angelaklapp_klap;)

Riittabye_bye

Klick 2010-08-12 11:49

Citat:

Ursprungligen postat av Hellen (Inlägg 216938)
Mitt linne passar inte denna kroppen längre, tror faktiskt att det inte tålde grekvärme :D

Detsamma hände min t-shirtflabb_flabflabb_flab

Celbe 2010-08-15 10:50

Citat:

Ursprungligen postat av Riitta (Inlägg 216846)

Jag har en hel drös med bilder på gång från årets två resor. En liten teknisk detalj måste dock lösas först - att komprimera bilderna. Jag uppdaterade bildprogrammet som hör till kameran och denna funktion blev lite annorlunda. Den gör inte riktigt som jag vill men skam den som ger sig :p!

Celbe

Lissi 2010-08-15 17:33

Vi tog inga tröjbilder alls i år i Parga...Claes älskar tröjorna, men jag trivs inte i tröjorna och packar inte ner av utrymmesskäl...har bara linnen men gillar inte att vara på bild.
En jättefin bild tog vi dock förra året som vi tänkte tävla med,men det blev väl ingen sån tävling eller så missade vi den helt;)

Vi får väl se hur det blir på Patmos senare i år...

Lissi

Göran 2010-08-15 18:20

Citat:

Ursprungligen postat av Celbe (Inlägg 217722)
En liten teknisk detalj måste dock lösas först - att komprimera bilderna.
Celbe

Ett enkelt tips om du Microsoft Office Picture Manager i din dator (ingår oftast i Officepaketet som tillbehör).
Öppna bilden i det det programmet (Öppna med...)
Välj "Bildobjekt" i menyraden längst upp
Välj "Komprimera bilder" så får du ett antal val att komprimera i olika grad för dokument, webbsidor eller epost. Välj och spara ändringarna.

För mig som inte kan bildhantering särskilt bra funkar detta. Jag är dock osäker på om det går att backa tillbaka, brukar därför göra en kopia av bilden innan komprimeringen.

/Göran

Eva L 2010-08-16 04:53

Jag har inte tagit några Kalimera was here bilder de sista resorna. Tröjorna har jag aldrig gillat riktigt men de första åren var det rätt kul ändå när man kände många på forumet. De är helt enkelt för stora men någon har passat som nattlinne. Riktigt skönt. An nostalgi skäl har jag alla kvar. Sista bilden här på kalimera var nog den som Arne tog av mig på färjan mellan Fourni och Samos.

Linnet fotade jag mig med på min senaste riktiga ö-luff för tre år sedan men det är en närbild så den vill jag inte lägga ut här. På Lesbos hade jag tänkt fota linnet hängandes på min fina balkong men det glömdes tyvärr bort.

Om någon är riktigt sugen kan jag sälja ett ljusblått linne för fraktkostnaden i stl M. Har flera blå och svarta. De är ganska tighta och lite små i storleken. Gissar att M motsvarar en tight stl 36-38. Jag är kort men lite kurvig. Sitter nog lösare på den som är riktigt smal eller mager.

Eva

Celbe 2010-08-16 10:47

Har kommit tillrätta med det lilla tekniska problemet nu på förmiddagen. Jag ska förhoppningsvis få iväg dem antingen idag eller imorgon :).

Celbe

Riitta 2010-08-16 10:52

Det kanske blir ett bra andrahandsvärde på tröjorna,nu när dom inte säljs mera:rolleyes:;):)

Riittabye_bye

Kalimera 2010-08-16 10:56

Citat:

Ursprungligen postat av Enigma (Inlägg 216937)
Kan ni inte tänka på saken och börja sälja igen? Det är säkert många som vill köpa den.

Vi ska ta fram en ny kollektion inför nästa år.

Athanasia 2010-08-16 11:02

Jippie!!_B-anana

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:30.