![]() |
Sommarvärmen har kommit.... till Pakistan
För någon månad sedan passerade jag 64 i ålder och någon mer
resa hit blir det förmodligen inte. Det är nog lika bra det. Läs nedanstående aktuella lokala händelser. Idag var det 30 grader utanför kontoret vid hemfärd och det är vårtemperaturer här nere. Dagens bilbomb (självmordsbombare) brändes av i nordvästra Pakistan (okänt var) och kostade 25 människor livet enligt SMS i tjänstemobilen. Alla 43 gruvarbetarna dödades i en kolgruvsexplosion i sydvästra Pakistan. 21/3 var det en jordbävning magnitud 5.6 i Islamabad, Peshawar och Lahore, dvs i närområdet där jag befinner mig. Jag kom hit 22/3 och kände givetvis inget. Man gör så gott man kan här nere men verkligheten för oss är tyvärr bara rubriker. Eländet ser man inte. /pawik |
Sv: Sommarvärmen har kommit.... till Pakistan
Men är du nu där igen! Fick du inte nog förra gången...?
Antar att det inte är någon nöjesresa utan arbetet som för dig till detta drabbade land. Hoppas det blir en lugn period. Vi har det lugnt och skönt i Europa hur stökigt det än kan vara ibland. |
Citat:
|
Det hade ju varit tryggare om du hade följt med till TURmässan i stället:cool:
Riittabye_bye |
Citat:
Här har varit lugnt och skönt under föregående vecka. Pakistan struntar i sommartid så nu skiljer det bara tre timmar stället för fyra jfrt med svensk tid. Magen var på väg att uppföra sig dåligt. Jag fick ryta till åt den och nu har den hållit sig lugn ett tag. /pawik |
Sköt om dig Per-Åke!
Birgitta |
Ja var rädd om Dig....
Pakistan ligger inte på min "önskelista" precis, men jag tittar gärna på dokumentärer om landet, senast på TV Acess ett program där en engelsk reporter fick träffa talibaner i norra Pakistan. Så intervjuades kvinnor som med fara för sina liv bröt mot förbudet att vara ute, då de tog sig till ett kvinnocenter där de kunde träffas och prata med varandra. Det är helt förfärande hur villkoren är för kvinnor! I kväll går en dokumentär i TV2 kl 22 om kvinnor i Afghanistan. "Jag var värd 50 lamm". Programmet handlar om kvinnor som säljs som slavar till välbärgade äldre män....BRRRR! Man fryser nästan av fasa vid tanken på hur de har det. Var rädd om Dig och kom välbehållen åter! Lissi |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:55. |