![]() |
Mitt i aventyret!
Hejsan!
Taxiresan mitt i natten over bergen till Chora Sfakion var magiskt vacker i fullmane. Mysig tillvaro i Sf bland alla fransoser. Provade de flesta oppna matstallena, allt var gott, fantastisk fisk. Fick nagra soltimmar varje dag mellan molnen. Stora svarta regnmoln hangde runt oss men regnet kom aldrig. :) Tog bussen i morse in till Chania, kandes som en helt annan resa i dagsljus. Sno pa en topp och byarna lag inlindade i morgondimman. Lamnade in vaskan och knatade runt i staden nagra timmar, hittade riktigt bra trots att det var 30 ar sedan jag var dar sist. Fortsatte med buss till Paleochora, aven det en helt fantastisk bussresa i sa hissnande vacker natur. Paleochora, vilket aterseende - over 30 ar sedan taltade jag pa stranden. Vad kan man saga? Harligt att vara har igen! :) Pyttan |
Sv: Mitt i aventyret!
Hejsan!
Har precis klamt i mig en jatteglass, tyckte jag var vard det!:) En lang harlig dag som borjade med att jag tog morgonbussen fran Paleochora tillbaka till Chania. Installerade mig pa hotellet i gamla stan och tankte ga till stranden i Nea Chora. Val dar sa tankte jag att jag kan nog ga till nasta strand istallet. :) Sa dar holl jag pa hela dagen, bara fortsatte att ga langs kusten till nasta strand. Och nu sitter jag pa en bar i Agia Marina, valdigt trott i fotterna, blir nog en taxi tillbaka till Chania.:) Fantastisk kuststracka om man bortser fran all bebyggelse! I dag har det varit sol hela dagen men fortfarande en kall vind! Halsningar Pyttan:) |
Sv: Mitt i aventyret!
Hvilket herligt eventyr. :)
Fra Chania til Agia Marina har du spadseret otte kilometer.. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:33. |