![]() |
Bildgåta 2827 - Alexander den store på flygplatsen i Thessaloniki
Hej alla bye_bye...
Var är vi nu och vem är det som är förevigad till eftervärlden :confused: //Conny :) http://www.kalimera.nu/forums/pictur...pictureid=8695 |
Sv: Bildgåta 2827
Jag tror ni är på det nya Akropolismuséet i Aten .
Lissi |
Citat:
Vi är tyvärr inte i Aten... //Conny :cool: |
Vild gissning ... Rhodos/Apollo. :rolleyes:
|
Citat:
Apollon, ljusets och konsternas gud. Bra gissning, men inte rätt. Vi är ej heller på Rhodos, utan längre norrut. Ledtråd: Bysten föreställer en gammal kung. //Conny :cool: |
Jag gissar på Philip Arrhidaeus, som till Philip II
/il |
Kan det vara i Pella?? Alexander den store??
|
Är du på Samos?
|
Citat:
Philip II:s son Arrhidaeus, -antog senare namnet Philip när han besteg tronen som Philip III, är mycket nära besläktad med denne man. Jättebra svar, - men tyvärr ej helt rätt... //Conny :cool: |
Citat:
Det är tyvärr inte Samos.... //Conny :cool: |
Citat:
Alexander den store är helt rätt klapp_klapklapp_klap. Men bilden är ej tagen i Pella. Men jag kan säga att du är nära! Var är vi? //Conny :cool: |
Då gör jag ett nytt försök och gissar att platsen är Vergina.
/il |
Citat:
Hej igen bye_bye... Nära här också. Men Vergina är tyärr inte rätt plats. //Conny :cool: |
Dion?
|
Citat:
Dion är tyvärr inte rätt heller. Men vi är ju i rätt region. Sista ledtråden: Bysten är placerad i en större ort. På platsen passerar det många människor regelbundet. Ang_elx //Conny :cool: |
Kan det vara flygplatsen i Thessaloniki??
|
Citat:
Nu blev det rätt!! Grattis klapp_klapklapp_klapklapp_klap. Rätt svar är alltså: Alexander den store på flygplatsen i Thessaloniki. //Conny :) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:13. |