![]() |
Min grekiska afton
Hej på er.
Nästa helg ska jag bjuda ett par vänner på liten grekisk afton. Har tänkt att börja med att bjuda på ett glas Ouzo när dom kommer, till mat serveras det först Tirokafteri och ett gott bröd. Till huvudrätt blir det Moussaka och lite sallad, men VAD ska jag ha till efterrätt:confused: Funderar på om jag kan ha lite grekisk yoghurt med nötter och honung, eller blir det för "mäktigt"? Eller ska jag ha en kula glass med nått gott till? Snälla hjälp mig. Irene |
Sv: Min grekiska afton
Her er en dessert jeg har fått oppskrift på av nabokona i Hellas. Hun og mannen er pensjonerte appelsinbønder, og dette er den beste appelsinretten hun vet, honningappelsin med yoghurt:
http://godgreskmat.wordpress.com/201...n-med-yoghurt/ |
Citat:
Ann-Kristin bye_bye |
Hej IRSA! :)
Bra förslag av Admirala att ha med frukt. Tror mycket på hennes förslag av "Christinas honung apelsin med yoghurt recept" . ;) Lät friskt! Gillar du hackade nötter så ha det vid sidan om i en liten skål. Lycka till med bjudningen! Ha det bra och kul det är det viktigaste av allt! Allt Gott! Marja bye_bye |
Citat:
|
Hej. Tack för recepter Admirala. Det låter ju jättegott.
Irene |
Citat:
MVH zakka |
Så kjekt at honningappelsinen frister!
Og tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger _B-anana |
Citat:
|
Citat:
|
Låter verkligen gott!
Antar att "ss" i receptet står för "spiseskje" ?, dvs matsked på svenska? |
Citat:
|
Varför inte marinera några halverade jordgubbar i en skvätt Metaxa 3* ett par sockerkorn på också. Släng på lite vispad grädde och ät!
Yeasou_B-anana |
Det skall jag bjuda mina väninnor på när dom kommer på fredag!
Tack för tipsfb_gilla //majibye_bye |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:06. |