![]() |
Pollonia
Hann precis med ett kvällsdopp i solnedgången i Pollonia på Milos. Sitter o njuter på den stora balkongen o kikar över till Kimolos. Imorgon blir det ett kärt återseende med den ön också. 😀
Känns alltid lika konstigt när man kommer ner att fatta att imorse var man hemma! |
Sv: Pollonia
Citat:
|
Ja det blev knappt tre veckor hemma😀
Men nu blir det bara en vecka sedan hem o börja jobba. Det här är min ensam- boosta-innan- skolan- börjar-vecka 😀 |
Citat:
|
Har försovit mig idag 😳 och det blåser rätt kraftigt så Kimolos får vänta till imorgon.
Men jag har vinkat till ön från dig 😀 |
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
Kanske inte så imponerande 😀. Jag har ju varit på båda öarna förut, så jag vet vart jag vill. Dessutom är jag egentligen utvilad (trots att jag försov mig) sedan mina tidigare tre veckor i Grekland i juni-juli i år. 😃
Och jag ska ju inte se hela Milos denna gång! Tack för din hälsning Marianne!😃 |
Citat:
|
Ja nu var det ju så att den kraftiga blåsten bara var på min balkong 😳! Så när jag promenerade i byn såg jag att båten till Kimolos var på G... Hoppade på den och vandrade sedan i värsta middagshettan över till den lilla stranden Kalamitsi. Åt fantastisk fisk med horta och citron och en dubbel expresso. Sedan badade jag i många timmar. Visste inte när sista båten gick så jag började knata vid 18-tiden. Av någon underlig anledning får jag ofta erbjudande av skjuts av äldre män i väldigt rostiga gamla små lastbilar. Så även denna gång! 😃Han körde så det rök och tur var väl det för då hann jag med sista båten. 😃
Nu har jag fotat av tidtabellen, så det blir bättre koll imorgon. Vill ju till Prassa beach! |
Citat:
/ Anne bye_bye |
Av någon underlig anledning får jag ofta erbjudande av skjuts av äldre män i väldigt rostiga gamla små lastbilar.
Är det ett Grekiskt fenomen eller händer det även hemma i Sverige...? :eek: |
Ja hahaha det känns bra mycket trevligare/tryggare med rostiga bilar. Idag var det unga män i flashig bil som erbjöd mig skjuts men då tackade jag nej! 😀
Och egentligen vill ju jag helst gå, behöver såväl motionen. Men det är tufft att gå uppför i värmen. Idag åt jag nyfångad grillad fisk och horta med citron, helt underbart. Sedan köpte jag söta, små vindruvor. 😀 |
Bor du på Kimolos nu, eller är du kvar på Milos?
|
Bor fortfarande i Pollonia men är på Kimolos från första till sista båten. Ångrar mig grymt mycket att jag inte bokade rum där istället. Men det är ok o ta båten varje dag. 😄Missar kvällarna i choran men å andra sidan går jag inte ut o äter på kvällen när jag reser ensam. Står mig på en god lunch! 😀
Kimolosborna är iaf fantastiska på att stanna till o erbjuda skjuts! klapp_klap Måste hit igen nästa sommar! |
Citat:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:32. |