![]() |
Turkiska stämplar i passet
Är det någon som vet om det är känsligt med turkiska stämplar i passet vid ankomst till Aten? Eller har jag bara drömt att det möjligen skulle kunna utgöra ett problem??
|
Sv: Turkiska stämplar i passet
Inga problem alls.De bryr sig väl inte om var man har rest innan;)
|
Nja, det finnes ett problem!!! Den som bevistat norra delen av Cypern och erhållit stämplar i passet från den "Turkcypriotiska" republiken som för övrigt endast erkänts av Turkiet, den kunna få problem!!!
I övrigt som sagts i inlägg ovan finnes inga som helst problem. Arne "Som tillsammans med Hustru Birgitta denna dag skördat det nu färdigtorkade renköttet" |
Citat:
Eva |
Ojojoj! Stämplar i passet! Existerar detta fortfarande. Kommer ihåg att den enda stämpel jag någon gång fått i ett pass var på Stansted airport 1975. Inte bryr någon pass tjänsteman/kvinna i Grekland sig om att du har varit i Turkiet!!
MVH/Yeasou |
Inom Schengen behövs inget pass vid inträde i land,det går bra med SIS-märkt ID-kort eller Tjänstekort(uppvisas oftast på utresa).Men vid incheckning på tex hotell krävs pass eller EU-idekortet.
Agda |
Citat:
Eva |
Ingen har noen gang sjekket passet mitt ved innreise til Athen, og ved utreise sjekker de bare id-sidene...
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:48. |