![]() |
Hyra solstolar på Skopolos
Blir en kombo i september , 1 v Skopolos o 1 v Skiathos
Uppnått en medelålder då solsängar och bokläsning samt god lunch taverna är högt prio Inte varit på ön sedan förra seklet Var kan man hyra solstolar i september? Verkar finnas många stränder att besöka med buss? Går den ofta? Köper biljett i Supermarket? Tack på förhand |
Sv: Hyra solstolar på Skopolos
Hej, Carle!!
Har, tyvärr, inte tagit oss till älskade Skopelos sedan 2018 så har inga uppdaterade uppgifter att ge dig. Men på hemsidan: skopelosnews@wordpress.com ,finns nog mycket av det du undrar över. Hoppas nu bara jag fick till adressen rätt... är så dålig på "dataspråk" ...... :o Daphne, som driver hemsidan, lägger ut en massa uppgifter och det går även att fråga henne (kan ta lite tid innan du får svar). En kombination Skiathos/Skopelos är en, i min åsikt, förträfflig kombo i september! Båda öarna är så trevliga även om jag själv är mest förtjust i Skopelos!! Tror att Stafylos, Agnontas och Panormos på Skopelos kan vara något. De håller öppet länge och har/hade i alla fall mycket bra tavernor...... Catlady 🐈 bye_bye |
Sorry, är verkligen INTE bra på "dataspråk" :o :cool:
Ska nog vara skopelosnews.wordpress.com ,tror jag........ Catlady 🐈 bye_bye |
|
Bussen går rätt ofta och biljett köper du ombord. Solstolar finns nog på alla beacher. I många fall är det strandtavernor som hyr ut och är gratis om du lunchar hos dem. T ex på Panormos beach. Favoriten är dock Agnontas. :)
/Netwolf |
Citat:
|
Tack för hjälpen, Anne!!
Catlady 🐈 bye_bye :o:o |
Citat:
Med stor reservation för det jag nu skriver eftersom det var 2017 jag var senast på Skopelos. Men ..... om jag fick åka dit igen så skulle jag definitivt besöka mina två favoritställen där. Agnontas och Panormos Beach. Vi upplevde att bussförbindelserna på Skopelos var mycket bra. Inga problem att med buss ta sig till och från båda stränderna, även om vi valde att oftast åka moppe dit. Favoritställena var Taverna Agnontas i namne by och taverna Linarakia i norra ändan av Panormos Beach. Där var inte så mycket folk som på övriga stranden och väldigt mysigt. Kolla in mina blider i albumet "Skopelos". På bägge ställena åt vi underbart goda luncher och solsängarna ingick utan extra avgift om man åt där. Ett paradis med väldigt få och korta steg mellan solsängen och lunchbordet. Kolla bilderna!!! fb_gilla Men ..... som sagt ..... det var 2017. Kanske har de börjat ta betalt för solsängarna nu. Men kanske kan det ändå vara värt en slant om det inte hunnit bli för exploaterat. Masse |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:38. |