![]() |
Kalimera fyller 29 år!
Kära Kalimerianer!
För 29 år sedan fanns inte Google, Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, Netflix, Storytel, Spotify, TikTok eller Messenger. Det fanns inte heller några appar, och inte heller några smartphones eller surfplattor. Och det fanns varken bredband eller WiFi, och många andra saker som är självklara idag, som ChatGPT och all annan AI. Och då hade Grekland drachmer som valuta. Bara en sådan sak. Men Kalimera fanns! https://www.kalimera.se/resor/bilder...a-grekland.jpg Idag är det alltså 29 år sedan Kalimera såg dagens ljus. Det är inte klokt vad tiden går fort - när man har roligt. Då - för tjugonio år sedan - var det inte många som hade tillgång till internet. Annat är det idag när alla är uppkopplade, hela tiden, och överallt. Jag är så glad och tacksam för de här åren, och för att jag startade Kalimera när jag gjorde det. Idag skulle det vara omöjligt att göra samma resa. Jag vill från hjärtat tacka alla Kalimerianer för de här 29 åren! Hur länge har du följt Kalimera? Läs om Kalimeras födelse och första år här. |
Sv: Kalimera fyller 29 år!
Stort Grattis Bästa Kalimera!
29 år av ren glädje! // KR |
Stort GRATTIS. Så mycket glädje och nytta vi haft av Kalimera. Vet inte riktigt när jag upptäckte världens bästa information om Grekland, men nån gång mellan 2005 och 2010 och sen har det varit min "bibel". Det är vi som får tacka för allt jobb Janne och Camilla lagt ner på Kalimera. Hoppas ni orkar länge till.
Kerstin |
Grattis Kalimera! 💙💙💙
Det har varit roligt att få upptäcka Grekland med dig Janne, speciellt har du lärt det här gänget att att ö-luffa. Hur många ggr har inte maken sagt: -Kolla vad Janne säger, om det är info du skrivit om i e-guiderna. Eller: -Vad skulle Janne gjort? Jag upptäckte Kalimera 1999 och ser framför mig åsnan på framsidan på hemsidan, samtidigt som jag hör inom mig modemet på sitt 90-talsvis försöka hitta anslutning till Internet och hur spänd man var inför om det skulle lyckas eller inte. Minns diskussionerna som många konnässörer förde. Och av allt det blev jag inspirerad att själv ge mig ut! 🇬🇷💙🤍🪽🪽 |
Jag minns inte när jag gick med!!
Det är väl alla vi som ska tacka dig och Camilla för allt jobb ni lägger ner,vi ”hänkar” ju bara med och kommer med en å annan kommentar Tack🌻🌻🌻🌻 Pia |
Grattis, grattis!
Jag tror det var runt 2002/2003 som jag upptäckte Kalimera. Läste i PC för Alla att Kalimera vunnit pris som mest användarvänliga sajt, och blev nyfiken. Resten är historia. ;) Det var i alla fall sommaren 2003 vi åkte till Korfu och jag skickade in mitt första resebrev. På hösten var vi på Kalimerafest i Uppsala där vi träffade Hasse & Bettan samt Riitta, som kom fram med ett kassettband hon hade spelat in till mig för hon hade upptäckt att jag också gillade grekisk musik. Sen läste vi ju Mikkes så gott som dagliga rapporter från Karpathos, vilket ledde till att både Riitta och Leif, Hasse & Bettan och vi åkte dit sommaren 2004. Utan Kalimera hade jag nog aldrig hittat dit! Inte heller hade jag träffat Riitta och kommit på tanken att åka till Aten på konsertbesök. Karin som har väldigt mycket att tacka Kalimera för! |
Grattis Kalimera klapp_klapklapp_klap
Jag firar 11 år denna månad (regdatum står vid namnet). Undrar hur livet sett ut om man inte upptäckt forumet:confused: / Kajja bye_bye |
Stort Grattis till Kalimera och ett stort TACK till er, Janne och Camilla, som driver denna förträffliga hemsida med i stort sett allt man kan behöva veta om Grekland klapp_klap klapp_klap
Utan Kalimera hade vi missat en massa intressanta platser, utflykter och restauranger genom åren! Och vad mycket vi lärt oss genom guider, inlägg och allmänna tips från andra Kalimerianer :) Själv "upptäckte" jag Kalimera redan år 2000 genom ett tips från en arbetskamrat, är henne evigt tacksam! Blev "medlem" i forumet 2003 men pga "hackningen" står det 2008. Länge leve Kalimera och forumet där tonen under alla år varit så vänlig och "väluppfostrad" och det i sig är ju ett unikum i dagens "sociala medier"!! Catlady 🐈 bye_bye |
Grattis och tack för detta underbara forum!🙏 Själv blev jag medlem 2007 och det är bara att tacka och bocka Janne och alla ni medlemmar för all info man har fått här under årens lopp
Just nu är jag och maken sedan 8/4 på ”vår” ö Folegandros i ”vårt” lilla hus Vi blir kvar här till den 7/6 och då är tanken att vi skall spendera några dagar på Kythnos innan vi åker hem till sommaren i Sverige Någon som nyligen varit på Kythnos och kan rekommendera var boende där? //majibye_bye |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:45. |