![]() |
Omega block-väder
https://www.reuters.com/business/env...ve-2026-06-23/
Klart man hajjar till vid detta begrepp, men för en gångs skull när det gäller värmebölja är Grekland inte inblandat. Hur har ni det vädermässigt ni som är i Grekland? Och hemma? Här i Stockholmsområdet ska vi snart få smaka på högre temperaturer än vanligt. Inväntar 26 grader snart. Men regn väntas också ☔️ /Getpinglan 🐐🛎️ |
Sv: Omega block-väder
Citat:
|
Sv: Omega block-väder
Här hemma i Tyresö LÄNGTAR vi efter regn!!
Det skulle ju, vid ett antal tillfällen, komma rejält...... inte då! Vi har, totalt sett under maj/juni månader, fått 21 mm. Efter denna snustorra vår.... det "knastrar" när man går i skogen och sommarkantarellerna är bara att glömma!! Det värsta är brandfaran.....:eek: Och nu blir det värmebölja (förhoppningsvis kort!) Suck!! Aldrig är man nöjd....:o Catlady 🐈 bye_bye |
Sv: Omega block-väder
Här har vi legat på 26-28 grader senaste dagarna. Och bättre ska det bli över helgen ha man sagt! :cool:
Masse som med ålderns rätt har justerat "masseväder" från 35 till 25-30 grader Ang_elx |
Sv: Omega block-väder
Jotack. I morgon blir det nog lite bohusländska klippbad :)
https://i.snipboard.io/a1uOl5.jpg /Netwolf |
Sv: Omega block-väder
Ni får gärna skicka upp lite värme till Norrbotten :D
Här har vi inte ännu denna sommar haft många dagar över 20 grader, kanske idag blir en av dom. Regn varannan dag och kalla vindar, 7-8 grader när jag cyklar till jobbet på morgnarna. Så vi längtar efter lite värme :) |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:23. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT