![]() |
Nu vinkas det från Kreta igen!
Har precis landat på Kreta i 28-gradig värme och klarblå himmel.
Ska bli så spännande att se vår lilla lägenhet som vi ska ha i 2 veckor och förhoppningsvis få kyssa havet om nån timme😘 Fortsättning följer.. / Kajja...som är sååå lyckligbye_bye |
Sv: Nu vinkas det från Kreta igen!
Hörs bra de!
I Parga är det en bra bit över 30grader Inget Pia väder🥵 Pia |
Förstår att du är lycklig. Ha nu riktigt fina 14 dagar med sol, bad, god mat och dryck. Kreta är fantastiskt.
Kerstin |
Härligt Kajja! bye_bye
//Conny :) |
Njut, Kajja!
Kreta är så fint framförallt i eftersäsong när turistströmmen lugnat sig lite...... Catlady 🐈, avis....... :o |
Ha det gött, Kajja! :)
|
Tack för hälsningar!
Jo vi har det så härligt här. Havets temp når 28 grader på förmiddagen så något varmare på eftermiddan. Samma temp som i luften faktiskt. Det har varit fantastiskt väder med svag vind..knappt nån vind faktiskt. Vitavespan, en 125a, hämtades dan efter landning och den har vi kvar tills vi åker hem. 24€/dag blev ett bra kompispris och värt varje peng. Det är väl ungefär vad en organiserad dagsutflykt skulle kostat oss 2. På vår bästa badstrand i Agia Marina har tavernaägaren börjat ta betalt för solsängarna:mad: 10€ för 2 med parasoll..efter alla år med gratis. Då kan man iof ta med egen dryck och nåt att mumsa på så det blir ju billigare i längden. Nu ska jag dricka upp kaffet sen hoppar vi på vespan och startar dagen. Opa!_B-anana / Kajja bye_bye |
Hur pass nära Kato Stalos bor ni? Vi är just hemkomna från 2 veckor i Kato Stalos och en hel drös överraskande detaljer vi gjorde. Frågan ställs i och med att vi såg stora skillnader när Kato Stalos blev Agia Marina. Vi passerade ortsskylten vid stora vägen många gånger, det blev bitvis en helt annan stil och inriktning på kommersen ju längre västerut vi gick. Jag betygssätter inte nu, kanske en annan gång.
/ Hasse |
Citat:
Jo visst är det som att dra ett streck mellan orterna. Vi bodde i Kato Stalos jag o min dotter förra året första veckan i maj. Mindre turistiskt och lugnet o härligt. Nästa ort, Agia Marina har blivit lite livligare på senare år. Orten efter, Platania, som är känd för hålligång och "brus" tycker jag har lugnat ner sig lite. Det är där vi bor nu..på ett mindre hotell på stranden. Så tyst o härligt! Vi valde denna ort för det var mycket billigare nu när vi stannar i 2 veckor. Vi rör ju på oss varje dag med Vita Vespan _B-anana / Kajja bye_bye |
Ha en fortsatt fin vistelse!
// KR |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:55. |