Visa ett inlägg
Gammal 2005-06-30, 17:11
sahars avatar
sahar sahar är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: virginia hotel på kalithea!!

Hej!

Nu är det så att jag har bara varit i Grekland två gånger så jag har inte mycket att jämföra med men jag var helt nöjd med Virginia. Man fick inte känslan av att vara på ett stort hotell eftersom de 8 olika byggnaderna låg var för sig och inte ihop som ett stort hotell. Vi fick ett rum på markplan som vi hade som önskemål och hade en mysig altan och stor gräsmatta utanför altanen. Rummet var lagom stort och köksdelen var avskild från sovrummet med en vägg. Badrummet var det bästa med lägenheten för det var ett rejält badrum med badkar men tyvärr så brukade varmvattnet ta slut ibland.
Poolområdet var också helt ok med tre olika pooler och på resturangen erbjöds man frukost, lunch och middagsbuffe. Frukosten kostade 5 euro och lunch/middag med dryck kostade 15. Barnen åt gratis.
Från hotellet var det promenadavstånd till Kalithea och taxi till Rhodos stad kostade 7 euro (om man ringde efter taxin) och 6 euro tillbakavägen.
En låg backe alldeles mittemot Virginia ledde ner till stranden med sand och finslipade stenar vid vattenbrynet. Det fanns parasoller, taverna och dusch och toa på stranden. Tavernafolket var himla trevliga och deras souvlaki, frappe och grekiska sallad var bara smaskens.
En bit bort till vänster om tavernan såg man Sunving och där fanns en kiosk/liten taverna till. Det fanns båtar till uthyrning och glasbåten gick också därifrån.
Kan passa på och rekommendera ett ställe i Kalithea som blev vår favorit, Playland hette stället och det var ett jätte fräscht cafe med bollhav, rutschbanor osv till barnen. Man kunde ta sig en kopp kaffe medan barnen lekte och det fanns personal som hela tiden var med och tog hand om barnen. Det kostade 2 euro/barn.
Fråga gärna om Ni vill veta något mer.
Sahar
Svara med citat