Visa ett inlägg
  #18  
Gammal 2007-08-05, 13:51
Ingerp Ingerp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Stockholm norr
Inlägg: 108
Standard Sv: Pigga upp mig!

Vi kom hem från Santorini igår och jag följer gärna med tillbaka om några veckor . Visst finns det god mat, mycket att se och sköna bad! Lite högre prisnivå tycker jag väl ändå att det är, jämfört med andra öar. Det som förvånade mig är att tavernan längs gångvägen mellan Fira och Imerovigli, där vi stannade, inte var dyrare. "Lätt"-lunch bestående av två varmrätter. en stor flaska vatten samt en otrolig utsikt över calderan för 28€ är helt OK.
Vi tog solnedgången på Santo Winerys, vet inte om det är jämförbart med Oia, men mysigt hade vi det. med ett glas vin och fötterna i högkäge på kanten framför.
Innan solnedgången hade vi tänkt ta ett dopp och svängde därför ner mot Messa Pigadia där det stod utmärkt att det fanns en beach. Vilken väg! Stenig knölig och rakt ner!!! Väl framme vid stranden visade den sig bestå av stenbumlingar, stora som bowlingklot. Visst det fanns parasoller och solsängar men strand? Nä, inte om man inte har lädersulor med halkmatta inunder. Inget bad den dagen, men vad gjorde det med alla fantastiska vyer på näthinnan.
Höll på att glömma vår lilla pärla i Kamari; Irinis Taverna i början på strandpromenaden, från berget sett. Ta badbåten från Perissa och du landar precis nedanför. Vet ej om det är Irini själv som går där, en äldre dam är det iallfall och har man tur så sjunger hon en stump med sin vackra röst, maten är dessutom god och servitörerna trevliga. Vi hann med många luncher där.
Ha en skön vecka!

Senast redigerad av Ingerp den 2007-08-05 klockan 13:59.
Svara med citat