Visa ett inlägg
Gammal 2007-08-09, 23:10
MartinJs avatar
MartinJ MartinJ är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007
Standard Reguljärt eller charter till Cykladerna?

Hej alla!
Sitter med allt om resor, nr 8 från 1999 framför mig. För 8 år sedan, 18 år gammal, läste jag för första gången om Kykladerna och började direkt att dröma om detta resmål. Artikeln var skriven av en viss Jan Eklund.. Efter flera års studier, ett år i Australien och ett par års jobb ser resan äntligen ut att bli av. Har iof inte lyckats få med mig någon kompis men nu ska jag absolut till Grekland, därför räknar jag med att åka själv. Jag är en van resenär, dock har jag aldrig rest själv. Nu äntligen kommer jag till saken..

Vilket alternativ skulle ni valt? fördelar vs nackdelar med de olika alternativen?

Alternativ 1: Flyg från södra sverige reguljärt med SAS för ca 2500 kr t/r. Restid 15 dagar.

Alternativ 2: Ospecificerad charter Kykladerna 14 dagar från södra sverige för 4500 kr t/r.

Med charteralternativet landar jag på Santorini. Sen har jag boende i 14 dagar någonstanns i kykladerna, räknar med att utnyttja max 4 av dessa nätter. Vidare slipper jag även den långa, dyra och jobbiga båtresan från Pireus ut till cykladerna. I och med att jag reser ensam känns det även tryggare att resa med en resebyrå. Nackdelen med detta alternativ är att jag inte hinner hem till Davidscup matchen mot USA.. Det måste väl även bli dyrare trots att jag sparar in pengar på färjor + har 4 nätters boende betalt?

Tacksam för svar!
Svara med citat