Sv: Reguljärt eller charter till Cykladerna?
Hej Martin. Jeg sier som Rune; med uspec. kan du havne på 'øde' steder. Har dog ikke prøvd uspec. selv, men unge kollegaer hevder av sin erfaring at det gjør de aldri mer. Grekland er så mangt.
Har et par ganger kjøpt charter for lengrte tid, og så loffet i vei likevel. Behagelig, men klart det dyreste alternativet. Hadde den charter-prisen du nevner vært lavere, ville jeg nok valgt den.
Jeg ser jo fordelen med charter. Man slipper organisere buss, ferjer etc. Men turen fra Athen til Pireus er lett, rett på bussen utenfor flyplassen, finne en hurtigbåt ved ankomst- og vips er du eks. på Naxos. Ypperlig for et ungt menneske. Og man må jo faktisk over havet via båt også fra Santo. Hvilken øy man enn skal til. Forskjellen mht. tid er ikke så veldig stor - og du har jo 14 dager.. Dessuten, jeg har ankommet havner (med charter-billett) og likevel erfart at resten av turen foregår alene, uten guide, med all venting i timesvis uten noen som helst service. (Selskapet bare later som, egentlig reiser du på egen hånd)
Velger du reelt sett å reise på egen hånd, sørg for litt godt med tid på returen ( i tilfelle uvær) - eller som Rune sier, innenriksfly er billig og bra. Jeg har eks. reist innenriks fra Paros i Kykladene til Athen, ypperlig.
Ellers, fra midten av august og utover får man vanligvis gode bosteder til rimelig pris. Ulempen er jo at man må finne frem til hotellet selv. Et råd er å booke for en natt eller to, og så velge om man vil bli eller ikke. Og romraggaere finnes i hver havn. Oj, hva jeg misunner deg! hva du enn velger..
|