Visa ett inlägg
Gammal 2007-08-11, 23:41
Dallas Dallas är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006
Standard Sv: Gamoto! Vad dyrt allt i grekland har blivit....

Kul med många åsikter...
Kort tillbakablick....2004 åkte vi 3 st på 2 veckor, samma plats, samma upplägg...vår totala kostnad slutade på 20 000 kr! I år levde vi exakt likadant som 2004 (flygstolarna kostade EXAKT lika mycket som 2004) men totalkostnaden ökade till 26 000 kr!? Malaka....

Självklart ska vi inte glömma att andemeningen med EU självklart e att 1 liter mjölk ska kosta lika mycket inom medlemsländerna, tillika 1 öl eller 1 liter juice (här får de svårt att konkurrera med Brämhults men inte med Arla ).

Men, MEN en sak har jag märkt under denna resa....VAD har hänt med servicen????
2007-2004=3 år...På 3 år har grekerna blivit märkligt trötta på deras leverne, oss turister!? Detta år åt vi på exakt samma restauranger som sist (ja, jag vet att det e poppis o lyfta in billig arbetskraft från Albanien men ändå?)
Men MEN och MEN igen, när personalen blir märkbart irriterad över att man sitter kvar för länge på restaurangen och försenar nästa gästers beställning...med sura miner...asså, vad har hänt???
Vart tog den genuina grekiska servicen vägen? Försvann den med EU?
Den som ALLTID fanns förr...?

Är ni med i matchen?

Avslutningsvis, visst är det oerhört subjektivt vart man åker i Grekland och man kan inte jämföra vare sig turisters sätt att resa eller prisjämförelse mellan öarna, eftersom vi har olika utgångslägen...en polare åkte till Kreta samma tid som vi var på Naxos...Han tyckte att 70 E va helt okej för en lunch på 5 eftersom han jämför med affärslunch hemma i Sverige á 295/person!!! Då e det ju nästan gratis...även om firman betalar!!

Pengar hit o dit...jag e fortfarande osäker på om jag återvänder till Grekland nästa gång...mest pga servicen och den lokala inställningen till oss turister!

Kalinichta.... /D

Senast redigerad av Dallas den 2007-08-11 klockan 23:44.
Svara med citat